CV-90

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Gisteren op de KMK de CV-90 van academy gekocht.

Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van academy en was ik niet van plan deze kit te kopen. Maar dan zie je hem staan en kriebelt het toch, en voor je het weet ben je weer 30 euro lichter 😳 Op de beurs gelijk de doos open en de inhoud bekijken. Twee sets tracks! Een rubberen set, en losse track links. De losse links zien er niet onaardig uit, net als de rest van de onderdelen. Detail ziet er goed uit, en de antislip surface op de koepel en upper hull ziet er mijn inziens geslaagd uit. de upper en de lower hull passen netjes in elkaar.

Maar dan.....hier ga je natuurlijk geen zweedse versie van maken, het moet een nederlandse worden. Vorig jaar heb ik op de landmachtdagen een walk around gemaakt van de CV 90. En als je dan gaat vergelijken zie je dat er veel moet gebeuren.....heel veel. Het onderstel ben ik al aan begonnen, dit kun je gewoon in elkaar zetten zonder dat er iets aan veranderd moet worden.

IMG_0289.jpg

Maar als ik hier dan even een foto neer zet van de nederlandse versie...

IMG_2497.jpg

......en je zet daar de kitversie onder....

IMG_0290.jpg

.....dan zie je al dat er aan de zijkant veel moet gebeuren.

Om even op te noemen wat ik tot nu toe heb ontdekt(er moet volgens mij een draadje staan op het forum, maar die kan ik niet vinden):

-Zijkant moet veranderd worden, vooral de achterkant.
-De gehele bovenkant moet worden voorzien van extra panserplaten
-Tevens moet van de bovenkant de achterkant verhoogd worden
-aan de voorkant tussen de sprockets moeten pantserplaten komen
-De achterklep is kompleet anders
-De koepel verschild op veel plakken van detail.
-En dan de rest wat ik nog niet heb ontdekt.

waar is mijn bak met evergreen 🤣

Wordt vervolgd.

Groeten,

Richard

Interessante topic wordt dat :!:

Nu wil het toeval dat ik onlangs een jongen onder behandeling had die voor z'n brood de koepels van deze bak in elkaar sleutelt. Ik zal 'm nog eens proberen op te snorren.

greetz Frank

Richard Polderman zei:
Maar dan.....hier ga je natuurlijk geen zweedse versie van maken, het moet een nederlandse worden. Vorig jaar heb ik op de landmachtdagen een walk around gemaakt van de CV 90. En als je dan gaat vergelijken zie je dat er veel moet gebeuren.....heel veel. Het onderstel ben ik al aan begonnen, dit kun je gewoon in elkaar zetten zonder dat er iets aan veranderd moet worden.
Zegguh... zou je voordat je hieraan begint (de toren is ook anders trouwens) niet eerst 'ns die glasbak afmaken? 😈

Tot Euro!

Olaf 8)

Hey Richard,

Niet alle nederlandse CV 9035 zijn van panzerplaten voorzien, Dat scheeld in ieder geval al een hoop werk.

Onze zoon is toevallig chauffeur op een cv 90 en rijdt wel met de panterplaten. Aangezien dit niet echt een succes is
bestaat er een mogelijkheid dat er over een paar jaar geeneen meer rijdt met deze upgrade.
zou zonde zijn als jij dan een in de kast hebt staan.

Mocht je nog interieur foto's wensen, dan hoor ik het wel.

groeten,

Geert Wierstra

-Zijkant moet veranderd worden, vooral de achterkant.
-De gehele bovenkant moet worden voorzien van extra panserplaten
-Tevens moet van de bovenkant de achterkant verhoogd worden
-aan de voorkant tussen de sprockets moeten pantserplaten komen
-De achterklep is kompleet anders
-De koepel verschild op veel plakken van detail.
-En dan de rest wat ik nog niet heb ontdekt.

waar is mijn bak met evergreen 🤣

Hmmmm... nou ga ìk eens lekker acheroverleunen en kijken! Doe maar een port 😛
Mocht je nog interieur foto's wensen, dan hoor ik het wel.

't Wordt nòg interessanter 🤣

Heren dank u 🙂

@ Olaf: Glasbak? Was dat? 😛 Die komt ook nog wel een keer af....denk ik 😳 Ik heb vanavond de foto's die ik heb van de toren vergeleken met de toren uit de kit.....die is kompleet anders 😱 Zie je vrijdag.

@ Geert: Ik heb ze inmiddels ook gezien zonder pantserplaten, maar vind de platen erop wel wat hebben. Ik ga hem toch met platen bouwen. Interieur foto's ben ik altijd in geintereseerd 😀 , maar in dit geval niet voor de bouw.

@ Kanne: Neee, deze wordt echt zonder interieur 😉

Groeten,

Richard

Mario Amory zei:
Is dit model van Academy ook hier in Nederland in de winkel te krijgen ??
Ik zoek ook zo'n kit, maar heb geen idee waar ik hem vandaan moet halen.

Elke info helpt.

Thnks

Mario

Mario,

Neem even contact op met JW de Boer, daar heb ik die van mij ook vandaan.

Groeten Eric

Terug
Bovenaan