FOC 26 Crusader Gun Tractor

Dit model heeft deelgenomen aan Forum Online Contest (FOC) nr. 26: Conversies, maar kwam daarin niet af. Daarom staat het nu ook in het normale fotoalbum.

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
goedenavond,
ik ga ook eens proberen een FOC te doen.
De Crusader gun tractor is het object van mijn keus.
Hij gaat er hoop ik beter uitzien als het origineel.
De basis is de Italeri/revell mk3 gun tank.
De rest zal scratch worden.
Er zijn niet veel ( goede) afbeeldingen te vinden op het net maar ik heb wel een armor photogallery met schaal tekeningen .
het zal dus wel redelijk lukken. Alleen weet ik niet of 't op tijd afkomt we zien wel.

cheers,
Tom

ik geloof dat ik hem verkeerd geplaatst heb.
Alex kan jij hem verplaatsen?
1FA6EC9B-8E09-42AA-8DD4-911452C308D4.png79C80B2E-9F97-42CA-8A47-62A61961B15D.jpeg16F5E8F7-DA97-4C7E-A17F-45E57C37E659.jpeg
 
Laatst bewerkt:
goedenavond,
ik ga ook eens proberen een FOC te doen.
De Crusader gun tractor is het object van mijn keus.
Hij gaat er hoop ik beter uitzien als het origineel.
De basis is de Italeri/revell mk3 gun tank.
De rest zal scratch worden.
Er zijn niet veel ( goede) afbeeldingen te vinden op het net maar ik heb wel een armor photogallery met schaal tekeningen .
het zal dus wel redelijk lukken. Alleen weet ik niet of 't op tijd afkomt we zien wel.

cheers,
Tom

ik geloof dat ik hem verkeerd geplaatst heb.
Alex kan jij hem verplaatsen?
Bekijk bijlage 12567Bekijk bijlage 12568Bekijk bijlage 12569
Apart voertuig. Ik ben benieuwd. En of het nu af komt of niet maakt niet uit. Het gaat om de lol en het elkaar een beetje volgen en ervaringen, techniek en probleemoplossingen delen.
 
Hallo Tom,

Wat een leuk project.
De foto die je laat zien is volgens mij de crusader gun tractor van Overloon?
Deze ziet er tegenwoordig beter uit.
crusader 0022.JPG
hij is helaas niet helemaal zoals die zou moeten zijn, maar het ziet er een stuk beter uit.

Ik wil deze zelf ook al een tijd gaan doen, dus ik zou graag willen weten wat een "armor photogallery"is?
Ik heb hier nog een foto van de binnenkant, misschien dat je er iets aan hebt.
photo 1a117 tank neg.jpg

Veel plezier met dit project, ik zal hem met veel plezier volgen.

Groeten
Leon
 
Hoi Leon,
armor photogallery #6 is een boek isbn 83-916483-5-4
Gaat over de crusader mk 6 maar met schaal tekeningen en ook nog detail foto's van de AA mk 3 met de oerlikons
Is ook handig voor kleine romp details
Een begin gemaakt met de kisten achterop.
70222A60-4030-4910-A6FD-FE9E08202965.jpeg
 
Tom,

Leuk dat je meedoet aan deze FOC!
Ik vermoed dat Jakko je berichtje al verplaatst heeft, dus je staat nu keurig in het FOC sub-forum.

Net als Leon heb ik deze ook nog op de wensenlijst staan.....ik meen zelfs dat ik de Accurate Armour conversie ergens heb liggen.....maar die is qua kwaliteit ongetwijfeld niet meer helemaal van deze tijd.

succes met de bouw.

Alex
 
Mooi project Tom,

Ik ben benieuwd wat je ervan maakt, wordt vast weer iets moois. Ik blijf hem volgen.
Staat ook ergens op mijn verlanglijst, weet alleen het nummer niet uit mijn hoofd. Evenals de AA Mk iii, ik heb al een keer een poging gewaagd, maar kan hem als kit niet meer vinden. - inmiddels gevonden en besteld - :)

Succes, Jan
 
Laatst bewerkt:
Hi Jan en Anne,
De AAA met oerlikons heb ik ook gedaan met een uitgebreid koepel interieur.
Daarzie je niet veel van ,maar het kon
ook de lopen heb ik gescratcht.
Anne ,deze setup bedoel je :cool:
Aan het stof op limber kan je zien dat ie heeeeel oud is.
FF397393-0DEB-44D0-8284-9EFB0BDB2949_1_201_a.jpeg

wat voort gang met de diverse delen46561838-B0BC-41A1-8D5D-547CC8B84BB8.jpegDC73173A-22A1-4C9E-AFB8-EB8F5A4526DD_1_201_a.jpegBC56566B-DC43-4FF1-90FD-259F8503A265.jpeg
 
Scratching... als muziekstijl vond ik er niks aan... maar qua bouwstijl bij zoiets als dit... TOP!
 
lijkt dat de camera in de iPad best wel goede foto's maakt.
Inderdaad, dat doet hij :) Ik maak ze nooit met wat anders van de modellen die ik hier laat zien. (Tip: soms kun je beter een foto van wat verder weg nemen en dan bijknippen, bijvoorbeeld als je een detail goed op de foto wilt hebben of het hele model scherp.)
 
Ik weet niet of je deze al hebt gevonden:

En hier nog wat foto's uit mijn archief:

Gr. Paul
 

Bijlagen

  • $_57 a.JPG
    $_57 a.JPG
    168,9 KB · Weergaven: 15
  • $_57 c.JPG
    $_57 c.JPG
    49,2 KB · Weergaven: 13
  • $_57 b.JPG
    $_57 b.JPG
    85,3 KB · Weergaven: 14
  • Museum Overloon - Gun Tractor Crusader 3 a.JPG
    Museum Overloon - Gun Tractor Crusader 3 a.JPG
    119,4 KB · Weergaven: 16
Inderdaad, dat doet hij :) Ik maak ze nooit met wat anders van de modellen die ik hier laat zien. (Tip: soms kun je beter een foto van wat verder weg nemen en dan bijknippen, bijvoorbeeld als je een detail goed op de foto wilt hebben of het hele model scherp.)
Ik maak altijd de foto’s van modellen/voortgang met iphone, prima scherptediepte en allerlei automatische lichtcorrecties.
 
Hi Paul,
The picture of the rear at Overloon is new to me.
Handy ,for the towhook construction, thanks.

Walter,
Coolpix B 700 is een compact camera met een vergelijkbaar zoom bereik van 24 tot 1400 mm
Je kan er veel mee maar moet dan wel veel zelf instellen. en daar gaat het dan nog wel eens mis .
 
Hallo,
Eerst even ,Paul ik had al op send gedrukt toen ik doorkreeg dat ik op de het oorspronkelijke bericht reageerde.

Ik schiet niet echt op ,maar hier zijn een paar vorderingen te zien.
op de 2de foto is de trekhaak en de uitlaat te zien ook de aangepaste luchtinlaten zijn gemaakt ,de slangen zijn van krimpkous , en niet verwarmd .
Het interieur geeft nog de meeste problemen, ik krijg niet alles er in zo als dat op de stowage sketch staat.En dat irriteert maar het zal op enig moment toch lukken.
Denk alleen niet dat ik het af ga krijgen voor eind november.

cheers,
Tom

DSCN1562.JPGDSCN1583.JPGDSCN1584.JPGDSCN1585.JPG
 
Terug
Bovenaan