Ronald Kok zei:
😱 Alleen al de camo erop zetten kost 3 maanden 🙂
Maar succes met deze rakker.
Ron, Bedankt voor deze bemoedigende woorden.....
Richard Cramer zei:
@ Ronald: je haalt me de woorden uit de mond 🙄 😉 ...
@ Frank: Hoewel ik niet zo van het moderne ben, kan ik dit model wel waarderen. Zeker als je de camo tot een goed einde brengt.
Succes!
groeten, Richard.
Richard, normaliter ben ik WO II, duits. Maar de Chieftain heb ik op de een of andere manier altijd gewaardeerd, De platte
toren met, later, stillbrew erop, die lange loop, de altijd aanwezige bazooka platen. En altijd die sombere twee tonen camo.
Geen leo of M-48/60 die erop tegenop kon. Deze variant vind ik prachtig, vooral als ik de camo tot een goed eind weet te brengen....
Robert Muller zei:
Frank, ik neem aan dat je op de hoogte bent dat die Leo 2 tot de Bundeswehr hoord? De Berlin Brigade had ook van die vlakken maar dan in andere kleuren met o.a. blauw 😉
Ben op de hoogte, hierbij de chieftain, volgens mij een MK 9C. Het laatste type ingezet in Berlijn. Zal later de ARV even scannen uit het Tankograd boekje: British Infantry Brigade Berlin.
Het bruin komt hier te hard uit vind ik maar goed. Wat betreft de camo zit ik ook nauw aan het schema vast. Het Urban camo schema
van de Britten was het enigste camo schema binnen het Britse leger wat niet meer dan 2 " van de plek af mocht wijken. Ook lag het schema
compleet vast. Het schema van de Chieftain MBT was anders als dat van de ARV. Het schema van de ARRV week weer af van dat van de ARV,enz. enz.
Op het internet een model tegengekomen van iemand die het juiste schema op zijn model heeft. Dit schema heeft die, in nauwe samenwerking met
de schrijver van het reeds genoemde boekje, uitgedokterd. Zonder deze lijdraad zou ik het schema niet kunnen verantwoorden (niet dat ik dat wil
maar het is leuk meegenomen)
Positieve van het schema is dat ik het niet hoef te chippen c.q. zwaar te verweren. Gezien de publieke functie van de Britisch Infantry Brigade Berlin
werd elk schade plekje, hoe klein ook, direct bijgewerkt.
Ondertussen een start gemaakt. Het model is niet geheel ongeschonden overgekomen dus begonnen met een aantal kleine reparaties, herstelwerkzaamheden.
Het tweede wat ik gedaan heb is de meegegoten doeken op de voorste twee opbergbakken verwijderd:
Hou niet zo van meegegoten doeken......
Wat betreft de setting begin ik nu te nijgen naar een ARV die voor een rood stoplicht staat waarbij een oud Berlijnertje langzaam maar zeker naar de overkant strompelt.
(De muur op de achtergrond.) Een tank voor een rood stoplicht heeft wel iets.
🤣
Gr. Frank
😉