Jan Peters
Lid van de TWENOT
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- 1:35
- 1:72
- 1:144
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
NEE.jan peters zei:...kan dat?
Hoi Arno, Suezcrisis is niet mijn periode.... 😉 Ik wil wel graag iets Engels bouwen, maar dan WO2, een dingo of een crusader oid 8)Arno Riedel zei:Hey Jan, Suez crisis? zou dat niet kunnen? Groetjes, Arno
Ja en de Syriers hadden ook Panzers IV, alleen kan ik daar niks over terug vinden want de boeken zijn de deur uit 😀 . Groetjes, Arnojan peters zei:Hoi Arno, Suezcrisis is niet mijn periode.... 😉 Ik wil wel graag iets Engels bouwen, maar dan WO2, een dingo of een crusader oid 8)Arno Riedel zei:Hey Jan, Suez crisis? zou dat niet kunnen? Groetjes, Arno
Jan 😀
Ps Heb ik ooit niet eens iets gelezen over een Syrische(?) jagdpanzer IV??
Dat is misschien ook wel wat...of,of,of eeh? 😀
Diverse IDF boeken die bij V&A hebben gestaan. Maar met name Concord Tankbattles of the Middle East Wars 1948-1973 had een paar afbeeldingen. Groetjes, Arnojan peters zei:Om welke boeken gaat het Arno? Het is wel een intrigerend onderwerp...
Jan 😀
jan peters zei:Als ik dat eerder geweten had, dan had ik ze graag van je overgenomen....Duits materieel wat na de oorlog gebruikt is blijft interessant 😉
Jan 😀
jeroen duifhuizen zei:is zeker interessant. in zoverre ik weet hebben een aantal oostbloklanden ook nog geruime tijd panthers in dienst gehad. ik geloof bulgarije en omringende landen. ook hetzers en stugs zijn nog gebruikt geloof ik.
Vergeet niet dat, nadat het land door Duitsland was bezet, de Tsjechoslowaakse wapenindustrie voor de Wehrmacht ingezet werd; na WOII zou men dus best een tijdje door hebben kunnen bouwen voor het nieuwe eigen leger. Eén voorbeeld daarvan: de OT-810 APC. De eerste versie was bijna gelijk aan de Sd. Kfz. 251, en is met wat verbeteringen tot in de jaren '80 gebruikt -- als je in een recente WOII-film een 251 ziet, is het eigenlijk een verbouwde OT-810...Martin Dogger zei:wat mij betreft klinkt WO2 Duits niet logisch in handen van Oostbloklanden ...