CCB of de ASPB???

Het idee om een diorama te bouwen met een ASSP heeft me ondanks de tussenkomst van de “Douche Boat” nooit helemaal losgelaten.
Niet alleen ruimtegebrek weerhield me ervan om het model bij Masterpiece Models te bestellen maar ook o.a de
2edqrsl.jpg
de portokosten,de belasting/invoerrechten,de behandelingskosten
os7imh.jpg
de lange onzekere wachttijd en het gedoe dat je vervolgens die grote doos ook nog eens moet ophalen bij het postkantoor.
Onlangs zag ik bij toeval de ASSP bij Modellbau Koenig,de twijfel begon meteen weer toe te slaan
2qsvzg9.jpg
en nadat ik het een paar dagen telkens weer in mijn boodschappenwagen had gedropt en verwijderd,de afgelopen week toch de knoop doorgehakt en deze besteld.

r8topc.jpg

Maar tijdens het dubben de CCB weer eens tevoorschijn gehaald.(lag ook al circa 5 jaar stof te happen)

1z14umd.jpg

De “weerzin” om deze te bouwen (opbouw is constant hetzelfde,zoveel bar armor) was compleet verdwenen.

De Hull Bar Armor zag er in tegenstelling met die van de “Douche Boat” wel heel goed uit en kon het ondanks of is het dankzij dat de diorama met de “Douche Boat” voor 98% af is dan ook niet laten om er meteen aan te beginnen.

2e23402.jpg

mjakrc.jpg

Binnen een mum van tijd had ik er 32 (je krijgt er altijd meer) alleen een heel klein beetje schuren aan de onderkant.

148kzn9.jpg

2a6kn7b.jpg

jkyfpt.jpg

mtwa5y.jpg

De horizontal en de vertical bumpers.

2h3qttu.jpg

Het probleem met “de gaatjes” in de horizontal bumpers is geen verrassing,nooit zitten deze op de juiste plaats.
zmbi1w.jpg

1sbiol.jpg

16j51es.jpg

Er zit niks anders op dan alle 128 gaatjes dicht te smeren,opnieuw aftekenen en nieuwe boren,dit is helaas echt handwerk
kb97bc.jpg
ik heb niets anders.

2iae7uf.jpg

szzwvl.jpg

fvdxq9.jpg

snnxp1.jpg

De Deckhouse,the helm en the rear gunners raised firing position.

n15ngy.jpg

34e3ixi.jpg

De bar armor supports zijn wederom te dik.

voaa0z.jpg

15hh9qf.jpg

De laatste die je plaatst is altijd te kort en moet iets verlengd worden.

2e4mc8x.jpg

2ptc8rp.jpg

Goed aftekenen,het moet wel recht zitten.
2zjkdxj.jpg

f04te.jpg

De eerste van de deckhouse bar armor,nog maar een paar te gaan.
2zjkdxj.jpg

ekkuoo.jpg

eileo4.jpg

Er is alleen een “klein probleempje” met deze CCB,voorop zit een Mark 48 turret en met de Program M49 Monitor had ik al problemen met de bouw van deze turrets (zie bouwverslag) en wel met de bar armor supports.

2d93ct2.jpg
30cpr49.jpg

De geleverde onderdelen zijn echt waardeloos
e8lab5.jpg
en totaal ongeschikt,alleen door alles te vervangen door Evergreen strips is het te doen.
Blijkbaar heb ik in die tijd met mijn eerste wanhopige pogingen de turret te bouwen niet alleen de onderdelen van de Monitor gebruikt maar ook die van de CCB.
Er staat me niets meer van bij,ik kan ze in ieder geval nergens meer vinden en heb nu dan ook geen voorbeeld om het weer te vervangen door Evergreen.

Ondertussen was de ASPB gearriveerd
2v3ke3t.jpg
en slaan de twijfels weer toe.

2ekomq9.jpg
j0iuip.jpg
mmqseh.jpg
14j12mp.jpg

1faiv6.jpg
Doorgaan met de CCB,beginnen met de ASPB of allebei??? (ruimtegebrek is van latere zorg)

wt6qkm.jpg

Enkele vorderingen van de afgelopen weken,eerst alle bar armor rondom the deckhouse.

11iibu0.jpg

De bar armor aan de voorkant geplaatst,daar kom je anders na het plaatsen van de command module niet meer bij.

douhoj.jpg

De zijkanten met de smalle stukjes bar armor,”lekker klooien” met een tandenstoker en superlijm.
fc61cy.jpg

r0sah5.jpg

De bar armor rondom the Helm,vreemd genoeg
ioeli8.jpg
kon ik deze twee
keitd2.jpg
nergens meer vinden,ook het onderdeel voor de voorkant was wederom niet te gebruiken en de Evergreen strips moesten weer tevoorschijn gehaald worden.
Na wat "passen en meten" de strips in de juiste afmetingen gesneden en voorzien van de rods.

mrad78.jpg

281ylcg.jpg
whmb06.jpg

Alles op zijn plek,alleen nog de schuine onderkant met strips en rod.

fbgdx1.jpg

259ke3q.jpg

zsvl86.jpg

Vervolgens weer de bar armor rondom The Deckhouse,dat wordt aan weerszijden onderbroken door een tussenschot,genaamd XAR-30 AC vent armor extension
2res7r9.jpg
op dit onderdeel moeten voor het plaatsen eerst de kleine stukjes rod gelijmd worden.

fkuxl2.jpg

2i7pf7q.jpg

28tb6u9.jpg

De bar armor rondom The Command Module gemaakt en geplaatst.

vy4pr6.jpg

2118pkg.jpg

De forward bow geplaatst en de plek voor de bar armor (komt er geen eind aan die bar armor
2h8d4hx.jpg
) rondom The Mark 48 turret afgetekend en voorzien van Evergreen.

259bixe.jpg

2eceu77.jpg

el1mvb.jpg

Klaar met de bar armor
2vjzxon.jpg
tijd voor de turret,zoals vermeld kon ik al de onderdelen,de bar armor supports niet meer vinden.Deze zijn sowieso niet te gebruiken,zo slecht is de kwaliteit maar het zou wel makkelijk zijn als voorbeeld bij het gebruik van de Evergreen.
Dat wordt dus scratchbuilding en daar ben ik eerlijk gezegd niet zo gek op.
9u94bc.jpg

Op de tutorial op internet staat een template voor het maken van de Mark 48 turret,ik heb geen printer en moest iets anders verzinnen.

25p1s1v.jpg

De template op de IPad met twee vingers "samengeknepen" totdat ik de turret precies op de midden cirkel kon plaatsen,een velletje papier gepakt zodat ik voorzichtig de template in de juiste afmeting kon overtekenen.
Met de template en weer wat passen en meten eerst de onderdelen gemaakt waar de bar armor supports op geplaatst worden.

rlxcv7.jpg

1z6td2p.jpg

Vervolgens alle bar armor supports.

r2rpcy.jpg

2092gbs.jpg

3476uiw.jpg

2j4vazo.jpg

Hierna was het tijd voor de bar armor van 1 mm Evergreen rod,dit is echt een geduldig werkje,het moet op 14 plekken bevestigd worden waarbij je telkens 2 punten kan lijmen die je toch wel minstens wel 2 minuten moet vasthouden
e7dr13.jpg
dat kost je voor de gehele ronding zeg maar 20 minuten en dat 11 keer.
zxqply.jpg

Telkens zinloos op de klok kijken is echt niet vol te houden dan duurt 1 minuut al heel snel “een half uur”,daarentegen met de iPad erbij en o.a de hoogtepunten van Veronica Inside “vlogen” de 20 minuten voorbij.
Na drie dagen zat de bar armor erop
2zjeuco.jpg
nog enkele kleine onderdelen waaronder de 20 mm barrel en de turret is gereed.

ddoxmq.jpg

2dwchnd.jpg

2dke71j.jpg

so5v2v.jpg

Wat een verrassing,de 20 mm barrels zijn net zoals meerdere onderdelen weer niet te gebruiken
fk6ses.jpg
en moeten weer van strips en rod gemaakt worden.
Het is eigenlijk belachelijk dat een bedrijf dat bovendien onder de naam van Masterpiece Models modellen op de markt brengt waarvoor ze eigenlijk ook nog te veel voor vragen,zoveel onderdelen weet te leveren die totaal ongeschikt zijn om te gebruiken of dat je zoals bij de bar armor soms enorm veel moet bewerken.
svgf8h.jpg

Misschien een goed idee voor ze om b.v eens een bezoekje te brengen aan live-resin die wel de kleinste onderdelen in perfecte kwaliteit weet te leveren.

zmnq1e.jpg

59ttf.jpg
258o5yp.jpg

De CCB is dan bijna toe aan zijn grondlaagje verf en het is nu o.a wachten op de Bravo 6 figuren.Ik kan helaas geen figuren sculpen maar als een Dr. Frankenstein met een zaagje en mesje de figuren te lijf gaan zodat ze niet op elke diorama op elkander lijken moet toch wel weer lukken.
2eao4t4.jpg
Dat hoop ik dan maar.
2h8d4hx.jpg

96zsls.jpg

Hoi Ronald,

Wat een monnikenwerk. Maar het resultaat mag er zijn. Als je dat soort werk veel doet krijg je er vanzelf behoorlijk veel handigheid in. De volgende boot kun je net zo goed helemaal zelf bouwen.

Succes,

Jan Coen

Hoi Jan Coen,

Handigheid
34rd4hw.jpg
wat betreft de bar armor,als je dat zeg maar "op de plank" kan maken en na het plakken de rod op maat kan snijden dan wordt het steeds makkelijker,moet je de rod daarentegen van te voren precies op maat snijden en het vervolgens op de CCB bevestigen waarbij je het op zijn plek moet houden totdat het vast blijft zitten dan komt er zo nu en dan,vooral bij die hele kleine stukjes die vaak aan je vingers blijven plakken wel eens een
2ly0lg1.jpg
voorbij.

De volgende boot
2ymd6hu.jpg
helemaal geen bar armor maar volop met zwarte pieten.
wks377.jpg

De ASPB,dat is de volgende en voor de variatie zit er nu eens geen bar armor op. 😉

Groet,
Ronald

Hoi Ronald,

Geweldig werk weer! 'k Zou er gek van worden van al die bar armour... 🙄
Had ooit ook nog es een idee om dit te doen, zag er dan toch maar vanaf… Des te meer; Respekt :!:

Ga door, komt ooit hoop ik nog eens op een dio(tje) 🤣

Gr
Erik

Hoi Erik,

2mfwsx0.jpg
De voldoening telkens achteraf doet het wel voorkomen dat je
f4jjfb.jpg
wordt van al die bar armor.

Wat zeg je me nou
33ndf5v.jpg
"zag er dan toch maar vanaf",mag ik even een bedreven modelbouwer van dit forum citeren : "maar kom op, we zijn niet voor niks modelbouwers he"
2ry1y5k.jpg

Ik heb wel een idee voor een diorama (good morning Vietnam) nu eens "andersom",met het water op de achtergrond en de CCB aan de oever met de bemanning aan wal,eventueel samen met een M113 (AFV) + bemanning.
Probleem wordt alleen waar laat ik het,er kan "gemakkelijk" nog een verdieping bij op de vitrine kast,maar die is nu al lood en loodzwaar en bijna niet van de kant te halen.
ih88qf.jpg

Groet,
Ronald

Hoi Hans,

Dank je,zet je het wel weer op als je naar buiten gaat.
2h8d4hx.jpg

Ook bedankt voor de link maar deze was me bekend,deze modelbouwer staat ook op de Facebook pagina van Masterpiece Models,hij heeft geloof ik alle modellen (Vietnam) van Masterpiece gebouwd.

Groet,
Ronald

Hai Ronald,

Respect voor jouw monsterlijk project !
Ik vind de Vietnam-periode erg interessant en heb vernomen dat de boterij daarin behoorlijk wat aspecten kent.
Modelbouwmatig is dit een uitdaging en vind ik het erg verfrissend dat je dit junglevarkentje aan het wassen bent.
Veel succes gewenst !

groet,
Der Johann

Hoi Johann,

Danke schön Der Johann.
Dat is het en al deze riverine craft van Masterpiece Models hebben me na vele jaren weer aan het modellen gebracht.
Mischien voor andere Twenotters een kleine inspiratie om ook eens over te gaan op Vietnam of misschien “eindelijk eens” te beginnen aan hun Masterpiece Model.
2h8d4hx.jpg

Groet,
Ronald

Hoi Ronald
Wat zeg je me nou "zag er dan toch maar vanaf",mag ik even een bedreven modelbouwer van dit forum citeren : "maar kom op, we zijn niet voor niks modelbouwers he"
Jaha, dit was ook ver voordat m'n 'skills' dit soort werk toelieten 🤣 🤣 (Alhoewel ik er vooralsnog wel 'gek' van die bar armor zou worden 😉 🤣 ) en ik nu wat meer kleinere dio's maak. (Kwestie van iets een 'haalbaar' maken 🤣 )

Zitten trouwens nog wel zo 1, 2 Vietnam dio's in de pen (ooit, wie weet...)

Vrolijk verder plakken!

Gr
Erik

Hoi Erik,

Misschien zelfs twee
vndrnd.jpg
het zou wel leuk zijn andere topics/diorama's over Vietnam op Twenot al klinkt "in de pen" en "ooit,wie weet" niet erg hoopgevend.
2hf41hu.jpg

Groet,
Ronald

Zondag de CCB "op balkon" een grondlaagje gegeven,daar werd ik nu niet bepaald vrolijk van
25k4n81.jpg
het was niet echt koud maar door de airbrush kreeg ik toch behoorlijk snel een paar "ijsvingers".
Daarna wat nare plekjes weggewerkt en nu (na het tweede grondlaagje) even kijken of misschien Vallejo black green een geschikt kleurtje is om vervolgens verder te gaan met Vallejo,anders gaan we toch maar weer eventjes terug naar Model Masters Marine Corps Green.

ak9veu.jpg

2isz4bd.jpg

dcrb6s.jpg

De eerste figuren van Bravo 6 voor de diorama “Good Morning Vietnam”.

2q9wi6w.jpg

6dxz6r.jpg

Een kleine update,de CCB een coat gegeven met Vallejo black green,gelukkig een goed alternatief (spuitmasker kan in de kast blijven 😀 ) voor Marine Corps Green van Model Master.

2hz05me.jpg

10yqq81.jpg

Alvast wat bewerkt met lichtere tinten,black green met medium yellow.

nlwkfq.jpg

1zdprhv.jpg

Twee figuren erbij van Bravo 6,o.a een combinatie van een Duits en een Vietnam figuur.
Nog genoeg te doen,zoals b.v het knippen/vouwen en plakken van tientallen doosjes C-rations. 🙂

htip2b.jpg

6dxz6r.jpg

Ronald,

Weer een mooi project, en veel werk verzet in korte tijd.

Groet Bert

Hoi Bert,

Ja,soms zijn er van die dagen dan “vliegt het door je vingers” en dan zijn er weer dagen (weken),ik denk dat iedere modelbouwer het wel herkent dan wil je eigenlijk wel maar........
35it8is.jpg

We hebben de tijd,mooi klusje voor 2019.
2hhf09t.jpg

Groet,
Ronald

Hoi Jan Coen,

Goede voornemens
a131w5.jpg
ik ben eerlijk gezegd helemaal niet van de goede voornemens maar je hebt gelijk wat betreft een prettig gevuld nieuw bouwjaar (ASPB staat ook nog te wachten
fc61cy.jpg
) Ik heb o.a ook nog genoeg figuren te schilderen.

1zqr18g.jpg

Deze zijn allemaal van Bravo 6 en de kwaliteit is goed,alleen zijn sommige hoofdjes nu niet bepaald 1/35 maar nogal klein uitgevallen.
Een paar zijn er al vervangen en ik zou eigenlijk nog enkele hoofdjes uit de volgende setjes van Hornet willen gebruiken.
African Heads (HH/5) en bald heads with triumphant exulting faces (HH/27)

2yueedy.jpg
34yw8xt.jpg

Als iemand mij aan 1 of 2 van deze hoofdjes kan helpen (tegen betaling uiteraard) dan zou je me daar erg blij mee maken.

Groet
23h64h5.jpg

Ronald

Ik had het er eerder over dat er eventueel een M113 (AFV) bij zou komen maar met deze hoeveelheid figuren (zoveel bemanningsleden heeft een CCB ook weer niet) moet er haast wel een voertuig bij.
Zoals ook al eerder vermeld hebben deze modellen van Masterpiece Models me terug aan het modellen gebracht en deze M113 zou mijn eerste plastic model van deze eeuw worden.
Ik had een M113 van AFV in gedachte maar na wat "gegoogle" vraag ik me af (ik kan weinig vinden over dit model 🙁 ) of deze (vanwege de prijs) dan zoveel beter is dan die van b.v. Tamiya.
Ik zie dat enkele leden de M113 van AFV gekocht hebben,misschien dat iemand mij iets wijzer kan maken.(gebruik je dan alsnog update setjes en welke tracks 😕: dat extra setje van AFV of b.v Friul???)

Hoi Jan Coen,

Hoe lang
3092c2h.jpg
geen idee,momenteel ben ik nog niet veel verder gekomen dan de laatst geplaatste foto.
Ik schilder alleen met daglicht (niet met een lamp) en gezien de donkere dagen schiet het niet erg op.
fk6ses.jpg

Het worden ongeveer 20 figuren maar ik ben wel “wat gewend”,ik heb nog een diorama staan uit de vorige eeuw genaamd "Blitzkrieg" en daar staan 55 figuren van Andrea op.
Meer dan tien jaar later (2007) wou ik nog iets dergelijks met marcherende Duitse infanterie bouwen (nu met helm) en heb van de figuren van Andrea (had al die jaren nog twee originele doosjes bewaard) een paar mallen gemaakt en vervolgens een lading figuren met uitrusting en wapens gegoten.(alleen de hoofdjes zijn origineel)
Vreemd genoeg is me dat twee jaar geleden met het gieten van Vietnam figuren niet meer gelukt,ik kreeg de kleinste details zoals handen en wapens niet voor elkaar.

2i8a9zo.jpg

Dit staat nu al die jaren stof te happen op zolder,ben nooit toegekomen aan het maken van de diorama.
9u94bc.jpg

Groet,
Ronald

Hoi Ronald,

Dat stof vergaren komt me bekend voor, gebeurt bij mij ook. Er is ook altijd wel een nieuwe bouwdoos of project dat aandacht opeist. Op mijn werktafel staan al weer drie projecten in verschillende fasen van onvoltooidheid. Ik troost me altijd met de gedachte dat ik het weer een keer op pak.

Veel bouwplezier,

Jan Coen

Hoi Jan Coen,

Er staan drie projecten op je werktafel
2luf1h0.jpg
ik zie er geenéén op Twenot???
2utj7tx.jpg

Ik heb in de laatste weken van 2018 voor de diorama enkele kleine dingen uit het buitenland besteld en
24bnqec.jpg
nog steeds op twee kleine pakketjes.
Het wachten met de vraag of het nog aankomt of is het misschien zoekgeraakt doet je bouwplezier geen goed.
2pr8j2r.jpg

Groet,
Ronald

20if13q.jpg
Niemand die de M113 gekocht/gebouwd hebt die wil/kan reageren op mijn vragen. 😕: 😕: 😕:

Hoi Ronald,

Ik zet mijn projecten meestal pas op het forum als ze helemaal of zo goed als klaar zijn. Er staan wel wat dingen op het forum, Wespe in het groen en een schuur met rieten dak. En nu een hele grote in Figuren. Als ik bezig ben vergeet ik vaak om foto’s te maken. Bovendien ben ik een hele trage modelbouwer die nogal eens verleid wordt door iets nieuws en dan ligt zo’n project zomaar een hele tijd stil.
Ik hoop dat je bestelling goed aankomt.

Groet,

Jan Coen

Tijd voor een kleine update,door de vergeefse pogingen om eens een goede foto van de figuren te maken kwam er steeds niks van,maar ik doe het er nu maar mee anders zitten we zo weer in de zomer.

Geen spectaculaire vooruitgang te melden maar met het doen "van ditjes en datjes"
wa4t41.jpg
komen we er wel.
De figuren zijn bijna klaar,zoals gezegd lukt het met de IPad niet om een goede foto te nemen,men heeft b.v een lekkere zomerse tint
2dlsnwy.jpg
maar op de foto's lijken het dan wel echte bleekscheten of dan weer Chinezen,de kleuren van de uniformen ........
106yb5s.jpg

jsn6dc.jpg

Nog enkele nakomelingen +

dvhi4g.jpg

De C-rations : papier geknipt,balsa hout gesneden en zo de doosjes gemaakt.Ze zijn verre van perfect,zeker in vergelijking met de C-rations van karton maar deze zijn wel 10 x goedkoper en aangezien het opvulling is achter de bar armor maakt het toch geen r... uit.
5v2dmt.jpg

jh9f7c.jpg
5n3txw.jpg

mab9s0.jpg
rcvlo8.jpg

Enkele antennes geknipt van draadstaal,natuurlijk kom je dan net weer een stuk tekort.
Mysteries van de modelbouw : de antenne houder,in december zag ik dat er 1 ontbrak,natuurlijk weer nergens te vinden maar gelukkig had ik er nog eentje en nu met plaatsen van de antennes miste ik ineens de helft van dezelfde houder,dat wordt dus een stukje evergreen rod.
De volgende dag,wat ligt daar op tafel
ixbers.jpg
driekwart van een antennehouder,waar komt dat nu ineens vandaan.
rqwwnq.jpg

b8k312.jpg
Ik snap er nog steeds niets van,toch ook vaak gestofzuigd,dat moet wel met deze meneer.

s3keif.jpg

In ieder geval,"het probleem" is opgelost.

Ik heb toch maar besloten om twee M113's ACAV van Tamiya te plaatsen,hoewel het oudje van Tamiya natuurlijk niet zo gedetailleerd is als die van AFV twijfelde ik o.a vanwege de prijs heel erg tussen deze twee.
Met tracks van Friul is die bijna net zo duur als AFV maar dan lees je weer niet bepaald positieve reviews over de bijgeleverde tracks van AFV.
33lgiug.jpg
Met o.a de benodigde Friul tracks,Eduard PE,Archer transfers,update setjes (o.a radio) voor het interieur waren de twijfels vanwege de prijs enigzins verspilde moeite.

Verleden week bijna alles ontvangen en de M113 wordt dus mijn eerste plastic model van deze eeuw,wat vliegt de tijd om er maar eens een cliché tegen aan te gooien.

2zidh6r.jpg

Eerst alles,op de allerkleinste onderdelen na van de sprue gesneden,geschuurd en waar nodig opgevuld met Milliput en terug in de zak gedaan.

28cq87r.jpg

2lsgpjc.jpg

Volgende stap is de PE en dat gepiel is wel weer even wennen zeg
34i1lid.jpg
al is het wel duidelijk,om niet helemaal
28ujxj.jpg
te worden ik sommige kleine onderdeeltjes zoals tientallen nr. 64 zeker links laat liggen.

121plxs.jpg

33fevj6.jpg

De CCP,er moet nog het een en ander aan gebeuren maar we zijn op de goede weg.

inwby9.jpg

2h36f53.jpg

675kja.jpg

ay3505.jpg

1568hux.jpg

Voor diegenen die het model eens willen vergelijken met de werkelijkheid 😱
Zowel de ASPB, als de CCB zijn in de onderstaande film te zien in het echie;

https://www.youtube.com/watch?v=B0fBKDjSGUE

Hoi Ronald,

Lekker bezig!! Ik heb zelf op MP de CCB voor 100 piekies gekocht 😀 In welke setting wil je de m113's en de CCB gaan plaatsen?

Gr. Nick 😉

Hoi Nick,

CCB,de figuren,M113,PE en o.a de Friul tracks,genoeg afwisseling,af en toe (niet elke dag) een halfuurtje/uurtje zoals nu met het doorboren van al de gaatjes van de tracks,na 10 á 15 schakeltjes heb ik het wel weer gezien.

Ik zag/zie (gereserveerd) de advertentie van de CCB op MP,dus jij bent die mazzelp..
2vxj9ro.jpg

Deze foto bracht me zo een beetje op het idee om het eens anders aan te pakken.

1z228gw.jpg

De CCB komt langs de oever en voor de broodnodige variatie nu eens niet met een sampan ernaast
2utj7tx.jpg
maar op de oever zeg maar een ontmoetingsplaats tussen de bemanning van de CCB en de M113’s.

Groet,
Ronald

Hoi Nick,

Die zijn bijna af,alleen nog een gedeelte van het interieur.
Half februari enkele setjes voor het interieur uit Australië besteld en natuurlijk gaat er weer wat mis met de bestelling. 😢
Ik ging er al vanuit dat het onderweg verdwenen was maar kreeg toevallig vanmorgen een mailtje dat ze het pakketje hebben teruggekregen. 😱 Voor mij nog onduidelijke redenen hebben die onbenullen bij de post het teruggestuurd,"the address was insufficiënt" maar het adres op het pakje is helemaal correct.
De figuren en de CCB zijn klaar en ben begonnen aan de diorama en heb ondertussen ook het een en ander (bebossing) veranderd in de vorige diorama,was er toch niet helemaal tevreden mee en dat bleef toch knagen. 😀

Groet,
Ronald

Bedankt Alex,die is mij bekend,het resultaat is helaas niet zo goed te zien.Misschien dat ik dat ook eens ga meenemen bij het uitproberen.
Ik heb na het zien van enkele video's van Luke/Elle ook Mod Podge gekocht om het eens te proberen. Pipoos in Haarlem had het gewoon in de schappen staan. Ik zou ook eerst een klein stukje proberen om te kijken of het wat is.....niet gelijk op 1 van je grote dio's doen.

Een airbrush gebruiken om de golven te maken is wel een briljant idee …

Terug
Bovenaan