Het idee om een diorama te bouwen met een ASSP heeft me ondanks de tussenkomst van de “Douche Boat” nooit helemaal losgelaten.
Niet alleen ruimtegebrek weerhield me ervan om het model bij Masterpiece Models te bestellen maar ook o.a de
de portokosten,de belasting/invoerrechten,de behandelingskosten
de lange onzekere wachttijd en het gedoe dat je vervolgens die grote doos ook nog eens moet ophalen bij het postkantoor.
Onlangs zag ik bij toeval de ASSP bij Modellbau Koenig,de twijfel begon meteen weer toe te slaan
en nadat ik het een paar dagen telkens weer in mijn boodschappenwagen had gedropt en verwijderd,de afgelopen week toch de knoop doorgehakt en deze besteld.
Maar tijdens het dubben de CCB weer eens tevoorschijn gehaald.(lag ook al circa 5 jaar stof te happen)
De “weerzin” om deze te bouwen (opbouw is constant hetzelfde,zoveel bar armor) was compleet verdwenen.
De Hull Bar Armor zag er in tegenstelling met die van de “Douche Boat” wel heel goed uit en kon het ondanks of is het dankzij dat de diorama met de “Douche Boat” voor 98% af is dan ook niet laten om er meteen aan te beginnen.
Binnen een mum van tijd had ik er 32 (je krijgt er altijd meer) alleen een heel klein beetje schuren aan de onderkant.
De horizontal en de vertical bumpers.
Het probleem met “de gaatjes” in de horizontal bumpers is geen verrassing,nooit zitten deze op de juiste plaats.
Er zit niks anders op dan alle 128 gaatjes dicht te smeren,opnieuw aftekenen en nieuwe boren,dit is helaas echt handwerk
ik heb niets anders.
De Deckhouse,the helm en the rear gunners raised firing position.
De bar armor supports zijn wederom te dik.
De laatste die je plaatst is altijd te kort en moet iets verlengd worden.
Goed aftekenen,het moet wel recht zitten.
De eerste van de deckhouse bar armor,nog maar een paar te gaan.
Er is alleen een “klein probleempje” met deze CCB,voorop zit een Mark 48 turret en met de Program M49 Monitor had ik al problemen met de bouw van deze turrets (zie bouwverslag) en wel met de bar armor supports.
De geleverde onderdelen zijn echt waardeloos
en totaal ongeschikt,alleen door alles te vervangen door Evergreen strips is het te doen.
Blijkbaar heb ik in die tijd met mijn eerste wanhopige pogingen de turret te bouwen niet alleen de onderdelen van de Monitor gebruikt maar ook die van de CCB.
Er staat me niets meer van bij,ik kan ze in ieder geval nergens meer vinden en heb nu dan ook geen voorbeeld om het weer te vervangen door Evergreen.
Ondertussen was de ASPB gearriveerd
en slaan de twijfels weer toe.
Doorgaan met de CCB,beginnen met de ASPB of allebei??? (ruimtegebrek is van latere zorg)
Niet alleen ruimtegebrek weerhield me ervan om het model bij Masterpiece Models te bestellen maar ook o.a de
Onlangs zag ik bij toeval de ASSP bij Modellbau Koenig,de twijfel begon meteen weer toe te slaan
Maar tijdens het dubben de CCB weer eens tevoorschijn gehaald.(lag ook al circa 5 jaar stof te happen)
De “weerzin” om deze te bouwen (opbouw is constant hetzelfde,zoveel bar armor) was compleet verdwenen.
De Hull Bar Armor zag er in tegenstelling met die van de “Douche Boat” wel heel goed uit en kon het ondanks of is het dankzij dat de diorama met de “Douche Boat” voor 98% af is dan ook niet laten om er meteen aan te beginnen.
Binnen een mum van tijd had ik er 32 (je krijgt er altijd meer) alleen een heel klein beetje schuren aan de onderkant.
De horizontal en de vertical bumpers.
Het probleem met “de gaatjes” in de horizontal bumpers is geen verrassing,nooit zitten deze op de juiste plaats.
Er zit niks anders op dan alle 128 gaatjes dicht te smeren,opnieuw aftekenen en nieuwe boren,dit is helaas echt handwerk
De Deckhouse,the helm en the rear gunners raised firing position.
De bar armor supports zijn wederom te dik.
De laatste die je plaatst is altijd te kort en moet iets verlengd worden.
Goed aftekenen,het moet wel recht zitten.
De eerste van de deckhouse bar armor,nog maar een paar te gaan.
Er is alleen een “klein probleempje” met deze CCB,voorop zit een Mark 48 turret en met de Program M49 Monitor had ik al problemen met de bouw van deze turrets (zie bouwverslag) en wel met de bar armor supports.
De geleverde onderdelen zijn echt waardeloos
Blijkbaar heb ik in die tijd met mijn eerste wanhopige pogingen de turret te bouwen niet alleen de onderdelen van de Monitor gebruikt maar ook die van de CCB.
Er staat me niets meer van bij,ik kan ze in ieder geval nergens meer vinden en heb nu dan ook geen voorbeeld om het weer te vervangen door Evergreen.
Ondertussen was de ASPB gearriveerd