Cambrai 1917.

Hans Slaager

Lid van de TWENOT
Hallo,ben nu een paar maanden lid,en trek nu de stoute schoenen aan om wat van m'n "werk" te laten zien!
Ben in de 50 😳 ,en heb heel wat jaartjes alleen maar 1/72 figuren geschilderd voor mijn Waterloo-diorama (waterama.nl).
Sinds een jaar toch weer teruggekeerd naar m'n oude liefde,WW1.
In de 60-er jaren van de vorige eeuw plakte ik de Airfix-tankjes al in elkaar,de Emhar -kitjes die ik nu gebruik zijn verre van korrekt,maar voor het project dat ik wil realiseren valt dit niet zo op.
Ik wil een diorama maken van de eerste veldslag waarbij in grote getale tanks werden ingezet,Cambrai 1917.
Hiervoor ben ik nu een jaartje bezig,binnenkort begin ik aan de ondergrond,voorlopig eerst maar eens de tanks (40!) af zien te krijgen.
Hierbij alvast wat foto's,het afgelopen jaar genomen.

rimg1947y.jpg

rimg1956.jpg

rimg1534.jpg

rimg2038.jpg

rimg2403d.jpg

rimg2793.jpg

rimg2799.jpg

afbeelding053k.jpg

afbeelding392.jpg

afbeelding391.jpg

Binnenkort van de voltooide tanks wat meer plaatjes.
Kommentaar is welkom!

groeten,Hans Slaager.

respect Hans!! Mooi te zien dit soort unieke projecten en heb alvast je Waterloo diorama op de site bekeken. Heb veel van je gebruikte figuren voor Waterloo ook nog op zolder liggen en ooit in de verf gezet maar jouw werk is wel uniek.

Dit WWI project ga ik met interesse volgen, tips kan ik je niet geven maar wel veel succes/plezier toewensen.

Je had bij je account ook even je achternaam moeten vermelden maar zal onze moderator wel voor je aanpassen.

Wees welkom op ons forum.

JW

Hallo Hans,

Mooi om te zien dit. 1e Wereld oorlog heeft nooit echt mijn interesse gehad tot afgelopen zomer toen mijn vrouw en ik een weekje naar België zijn geweest. Dat museum in die toren (ben de naam even kwijt... 😳 ) maakte veel indruk. Wat ik hier zie is, zeker gezien de schaal, behoorlijk realistisch. Wat betreft je bouw-en schilderkunst: petje af 🙂 .

Welkom hier!

groeten, Richard.

Hallo Hans,

Mij heeft WW1 altijd wel geintereseerd, alleen zie je het niet veel in modelbouwvorm. Daarom vind ik dit erg leuk om te zien. Het ziet er allemaal zeer goed uit. Zeker op deze schaal.

Wees welkom op dit forum, ik hoop nog veel modelbouwkunsten van je te zien.

Maarten

Een heel mooi project! Dat ga ik in de gaten houden. 🙂
Erg mooie modellen maak je, klopt het dat je in verschillende schalen gaat werken? om misschien een diepte te krijgen in te diorama?
Het beloofd heel wat te worden, succes ermee.

groeten Maarten Weers

<edit> Net even op je site gekeken en begrepen dat het allemaal micrso schaal gaat worden.
smiley_shock.gif
</edit>

Dank je wel voor jullie vriendelijke woorden!
Ik kom er net achter dat m'n site moeilijk te bereiken is ,
hierbij een link die het wel zou moeten doen.
http://waterama.web2base.nl/
Zal binnenkort wat meer foto's tonen.

Groeten,Hans Slaager.

Heel mooi, en heb je geen zin om de links naar je cambrai dio ook te posten op www.forumeerstewereldoorlog.nl er is daar ook een modelbouwtopic en ik weet zeker dat de mensen daar zullen geinteresseerd zijn...ik zou zelf een link plaatsen maar in dit geval laat ik liever de eer aan de bouwer...
pascal

Grappige tanks blijven dat toch, ik heb zelf ook al eens lopen zoeken om zo'n WO1 tank maar het enigste wat ik heb kunnen vinden was die emhar, en daar heb ik niet echt veel vetrouwen in. Histerisch correct doet me niet zo veel, maar pasvormen e.d. destemeer.

Heico van der Heide zei:
Grappige tanks blijven dat toch, ik heb zelf ook al eens lopen zoeken om zo'n WO1 tank maar het enigste wat ik heb kunnen vinden was die emhar, en daar heb ik niet echt veel vetrouwen in. Histerisch correct doet me niet zo veel, maar pasvormen e.d. destemeer.

De 1/35 modellen van Emhar vond ik prima passen. Geen Tamiya maar toch zeker geen ramp.

groeten Maarten

Maarten Weers zei:
Heico van der Heide zei:

De 1/35 modellen van Emhar vond ik prima passen. Geen Tamiya maar toch zeker geen ramp.

groeten Maarten

Inderdaad is hier en daar wat 😉 putty vereist.
Maar al met al kun je er redelijke modellen van maken.
Op AM gebied is echter zeer weinig te krijgen om de beestjes op te leuken.

Cheerio, Arno

Ok, tnx. Nou ja zoals ik al zei, daar heb ik niet zoveel mee.
Mag ik vragen wat de "nieuwprijs" van deze dingen 1/35 zijn?
Misschien als ik in Nieuwegein wat leuks tegen kom neem ik wel eentje mee. Lijkt mij namelijk ook wel eens leuk om zoeen te maken en dan helemaal roestig ofzo.

Hallo,20 November 1917,dus 92 jaar geleden,vond de slag bij Cambrai plaats.
Net op tijd heb ik m,n tanks klaar om gefotografeerd te worden. 😳
Neem even de tijd als je ze alle 48( :!: ) wilt bekijken,en laat me weten wat je er van vindt.
De volgende stap wordt het diorama maken,incl. loopgraven en zo,wordt net zo groot als m,n Waterloo-dio (3 mtr. bij 2.40 mtr.)

Groeten,Hans.

http://waterama.web2base.nl/index.php?pn=cambrai&m=6

wow dat zijn er inderdaad een boel, ziet er ook allemaal goed uit.

groeten erik (die zich nu schaamt dat ie zelf nog geen 4 tanks per jaar oplevert)

Veel mooie tanks. Persoonlijk vind ik de 'unditching beam' iets te grote diamter hebben (als je begrijpt wat ik bedoel?)

groeten Maarten

Hallo Hans, heel indrukwekkend gaat dit worden 😱 Ben echt nieuwsgierig naar 't totaalplaatje 🙄
En die 1:72 duif.....super!
Spectaculair.... give us more 😛

Peter

Terug
Bovenaan