Brummbär klaar!!!!!

Hi allemaal,

Enkele antwoorden.

Sander : Bedankt !

Eddy : Nou moe ! Moest je nu daar mee op de proppen komen ! 🙂
Ik heb de reflector al verplaatst en de visionblock is aangepast , moet ik nog een beetje bijwerken. Ik had het plan gevolgd... had beter naar de foto's moeten kijken. 🙂 In ieder geval bedankt.

Boris : Bedankt !

Axel : Bedankt ; voor het verlagen moet je gewoon de bogies wat hoger of lager plaatsen naar gelang je wil verlagen. En heel veel meten ,nameten en nog eens meten. 🙂 Dat kettinkje hangt nog los. 8) Ik moet de plug er nog aan maken.

Grtz

Kristof

voor het verlagen moet je gewoon de bogies wat hoger of lager plaatsen naar gelang je wil verlagen. En heel veel meten ,nameten en nog eens meten.

Ik wil dit ook bij mijn stug voor de foc gaan doen. Is het niet makkelijker om eerst de achterwielen in normale stand te lijmen, vervolgens de voorste twee assen in de diepste stand te lijmen en na droging de tussenliggende steunen met de wielen te plaatsen?

Ja Bas ( waar heb je eigenlijk uitgehangen ? 🙂 ) dat is een mogelijkheid.
Maar in mijn geval heb ik niet gedaan. Ik heb de achterste bogies ook iets hoger dan normaal geplaatst.
Bespaard je trouwens ook een schakel bij de rupsbanden en als je zoals in mijn geval ModelKasten gebruikt heb je enkele ( 2 in het geval van de Brum ) extra spare tracks.

Voor de rest moet je goed meten en passen want je voertuig moet wel "waterpas" staan. Dus niet overhellen aan de linker of rechterkant.
Komt toch wat meetwerk aan de pas.

Maar uiteindelijk is het zeer simpel om te doen, gewoon je aandacht erbij houden.

Grtz

Kristof

Ziet er goed uit Kristof. Net als Bas 'moet' ik mijn stug straks ook voorover laten hangen, vanwege de betonnen pantsering. Je had je het werk ook kunnen besparen, en de panzer IV bogie set van Tristar kunnen gebruiken.... die kun je in iedere stand zetten, dus ook verlaagd 😉
Kloppen de verhoudingen nu nog wel, nu je de bogies hoger geplaatst hebt?
Jan 🙂

Hi Jan,

Ik heb de verhoudingen ongeveer laten kloppen , maar welke kit klopt voor 100% met hun verhoudingen? 🙂
Dat verlagen is voor het creeëren van een optische illusie. Dus gebruik ik de artistieke vrijheid. 😉

Trouwens die bogies van deze kit zijn van hetzelfde principe als dat setje van Tristar. Dus ze zijn beweegbaar zodat het verlagen iets simpeler word. Handig he ? 8)

De ophanging van een Stug is veel gemakkelijker om te verlagen, dat weet ik uit ervaring met mijn stuG die in de vuilbak is terecht gekomen.

Grtz

Kristof

Die dingen gebeuren he Jan.
Maar geen paniek , ik heb ondertussen een andere betere kit liggen met alle sets enz.
En het kriebelt wel om eraan te beginnen.

André ? Al nuchter ? 😈 Hoe was de carnaval? 😉
Bedankt voor je reactie.

Grtz

Kristof[/quote]

Hi allemaal,

Wel ik wou er schürtzen tegen hangen , maar de Aber Schürtzen passen niet. De verhoudingen kloppen niet. 😈
Je kan op de foto's zien dat het haakje dat in de schürtz moet komen te laag staat ten opzichte van de opening. Het scheelt zo'n 4mm !!!
Nu de railing lager hangen is geen optie omdat dan de schürtzen bijna tegen de grond komen.
De schürtzen opnieuw maken is en het gaatje aanpassen is ook geen optie omdat dan de verhoudingen ook weer niet kloppen. Dat gaat gewoon veel te hard opvallen.
Tja wat wil je de Aber set is van 1996 en de kit van 2008.

Dus tot mijn grote ergernis ga ik de schürtzen er maar aflaten.
Het was niet de bedoeling maar zo zal hij eerdaags wel klaar zijn om te spuiten. 🙄

Grtz

Kristof

met zo'n geweldig mooi uitgevoerde bak en jouw talent kan je je inderdaad niet laten kisten door een verouderd setje. Dat gebeurde per slot van rekening ook niet met de gewalste radio. Het werk tot nu toe is inspirerend in kwaliteit en het zou zonde zijn om hierop tekort te doen.

@ eelke: jij laat je toch ook niet kisten door een setje pe? 😉

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers Kristof, neem er een plaatje altijdgroen of latoenkoper bij, en ga voor nieuwe Schurtzen 😉
Jan 🙂

Hi allemaal,

Bedankt voor de support maar nieuwe schürzen maken met het gat op een andere plaats wil zeggen dat deze schürzen niet correct zijn.

En dan na al de moeite te doen om deze bak zo correct mogelijk te bouwen er "foute" schürzen ophangen zie ik niet zitten.
Dus liever zonder.

Ik had ze er heel graag opgehangen ( anders koop je ze niet ) maar het zal voor de volgende Brum zijn.

Grtz

Kristof

Wellicht kun je ze op het achterdek leggen, en de Brumm als het ware in (rail)transport configuratie maken? Of bedoel je dat de schurtzen qua vorm sowieso niet kloppen voor het type wat je aan het bouwen bent?
Jan 🙂

HI allemaal,

Wel je moet niet proberen me om te praten , dat lukt toch niet! 🙂
Ik heb zonet nog wat zitten meten en passen.
Wel als je een goede raad wil set 35A18 van Aber aanschaffen.
Daar klopt nu echt niks van !
Zelfs de railing is te kort en de schürzen zijn te klein , ze zijn 2mm te smal en jaja je leest het goed 5mm te kort in de hoogte !!!!!!!!

Enfin , dan ook maar geen railings. 🙄

Ik zou dit model ook graag afhebben tegen de beurs in Hongarije midden april dus ik heb niet zoveel tijd om ergens te blijven prullen. Anders had ik me wel een set nieuwe ( correcte ) schürzen aangeschaft .

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie suggesties en tips.

Grtz

Kristof

Kristof,

Weer erg mooi gebouwd zeg! Die verlaagde voorkant geeft een hoop dynamiek aan het model. Wat betreft die schurtzen; eenigzing jammer dat je je originele idee niet kan uitvoeren maar zonder de platen eraan vind ik het misschien nog wel mooier dan met! Nu zijn de rail en de bevestigingspunten perfect zichtbaar, iets dat ok wat waard is. Je zou nog kunnen overwegen om de rails wat te vervormen (battledamage). Dan is er ook meteen een logische reden waarom de schurtzen er niet aan hangen.

Groet,

Erik

Hi allemaal,

Oef de Brum is eindelijk gereed om te spuiten!
Nu maar hopen dat dat meevalt.

Het model is een beetje naakter dan voorzien , maar dan maken we er maar een lekker afgeragde bak van !

Grtz

Kristof

Ziet er zeker netjes uit! 😛 jammer van de schürzen, maar persoonlijk vind ik een afgeragde bak veel interessanter.. 😉
Goede foto's trouwens 😀 wat voor camera gebruik je?

Rinus

Hoi Kristof,

Ziet er netjes uit 😱 Komen er ook nog figuren bij?

Ik vind het grappig dat je bijna altijd met dezelfde merken werkt(Modelkasten,Aber en Dragon of Tamiya en nu dan is een keertje Griffon), hoe komt dit zo?

Maarten

Hi allemaal,

Ondertussen is de Brum gespoten of toch bijna.
Hij heeft zijn zandgele basislaag gehad en is ingespoten. Maar ben momenteel nog aanhet twijfelen om er überhaubt wel camo op te zetten.
Een zandgele bak aantrekkelijk maken heeft ook nog wel iets.
Mmm dilemma 🙄

Boris : Bedankt !

Rinus : Bedankt , ik gebruik een Canon 400D met de standaard 18-55 lens. Ik gebruik wel voorzetlenzen. ( +1,+2 en +4 ).

Jan : bedankt ! Ben bezig !

André : ik hoop dat je gelijk hebt !

Maarten : Figuren , nee . Ben al zolang bezig aan dit model heb er geen zin in deze keer. Op een volgend project komen wel enkele figuren.

Tamiya of Dragon = Kwaliteit.
Modelkasten = Kwaliteit.
Aber = Kwaliteit. Griffon is iets minder past niet zoals een Aber set.
Ik hoop dat dit veel verduidelijkt Maarten en ik werk ook graag met deze merken.

Dirk : Dat is de bedoeling hé 🙂

Grtz

Kristof

klinkt als een uitdaging Kristof 😉 .

Ik zou zeggen, bring it on!!!!! 8)

Time to rock'n roll with the yellow colours baby, yearh.

Knappe bouw Kristof, ik doe het je niet na, al dat pe-werk.

Keep it coming.

Greetz
Axel

Hi allemaal,

Het is het onderstaande geworden. Een combinatie van mijn twee bedoelingen.
Veel zandgeel en ook wat camouflage.

De camouflage kan er misschien wat raar uitzien , maar de schilders van Stu.Pz 216 waren geen Van Goghs 🙂 . En ik nog minder.
Het is tevens ook de bedoeling om het groen dat nu fel aansteekt in te blenden dat het meer een zachte kleur word.

Nu kan hij enkele dagen a de kant om de verf te laten uitharden en dan kunnen we beginnen met het weatheren , yesssss !

Grtz

Kristof

André Teppers zei:
Toch wel de moeiten zo een Iwata 😀 😉

Euhm zeker André een Iwata is meer dan de moeite , maar ik heb deze keer gewoon de Badger 150 gebruikt , dat lukt daar ook wel mee. 😉

Axel : nog een paar dagen drogen en kan beginnen met me uit te leven. 😉
Ben nu de accessoires aan het klaarmaken voor in en op het voertuig.

Grtz

Kristof

Hi allemaal,

Hier nog eens een updateje.
Ben inmiddels begonnen met de weathering. Was het schilderen van de 4578945 rubbers aan de baanwielen een beetje saai aan het vinden. 🙂 De bedoeling is er een smerige bak van te maken. Smerig niet met roestplekken of dergelijke maar vuil en vies. 🙄
Het motordek heb ik als eerste onder handen genomen , het is nog niet af maar zo krijgen we al een eerste indruk.

Feel free to comment !
Of zoals Axel zegt : shoot ! 😉

Grtz

Kristof

Hoi Kristof,

mooi weatheringwerk so far ! Ik wacht zelf vooral op bewerkingen van de voorkant (battle-damage). Bruikbare plaatjes weer 🙂

groet Frank

Hey K,

Dat komt dik in orde. Ik ben zelf een voorstander van vuil en smerig t.o.v. een half opgeroeste bak. Waarschijnlijk gaan de zijkanten/voorkant het zwaarder te verduren krijgen? Lekker schmutzig...oh yeah... 😛

CU, C

Kristof,

amai zeg, dat ziet er goed uit.

Lekker subtiel, maar toch afgeleefd.
Mss is het een optie om her en der wat slijtplekken te laten opkomen ipv van chipkes (als je begrijpt wat ik bedoel).

Doe zo voort (dan kunnen wij er verder op schieten 😉 ).

Greetz
Axel

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Frank : Dat komt er, maar even geduld , dat komt.

Gino : Nee niet tegen 3 mei maar tegen 17 april , de beurs in Hongarije , dus ik weet zeker nog wat te doen !

Chris : Niet helemaal, het achterdek zal het vuilst blijven omwille van onderhoud , plaats waar de crew op de bak kruipt enz. Maar ga toch proberen om de zijkanten intressant te maken.

Axel : Ik begrijp je , maar echte slijtplekken gaan misschien een beetje té zijn. Er komt trouwens redelijk wat "rommel" op het achterdek.

André : Ik hoop dat je voor één keer eens gelijkt hebt ! 🙂

Grtz

Kristof

eelke warrink zei:
Mooi werk uiteraard weer, Kristof. Hij wordt een beetje Staf-achtig als ik het zo zie. Maareh, de foto's kunnen groter!

Staf-achtig ? Mmm bedankt voor het compliment maar ik denk dat Staf en ikzelf op een heel andere manier tewerk gaan.

Het probleem als ik verder inzoom op een foto is dat het een vertekend beeld gaat geven. Maar ik zal je bij de volgende update een plezier doen Eelke.

Grtz

Kristof

Dag samen,

Een kleine update,
Ben dus bezig met de weathering van de zijkant.

Wat krassen paintchips en vooral het vuilmaken van deze bak.

Graag uw mening !

Ohja , nog iemand al problemen gehad met de drydecals van Archer ? De decals uit deze set die ik gebruik willen niet goed hechten. Ben andere dingen gewoon van Archer?

Grtz

Kristof

Terug
Bovenaan