Brummbär klaar!!!!!

het is weer wat we konden verwachten, Kristof. Erg mooi werk. 😀
Ik had ook ooit een setje dat niet wilde hechten, zo heel af en toe komt het voor. Ik zou Woody een mailtje sturen, die kan vast wel iets voor je betekenen.

Erg fijne verwering, heel pakkend en mooi kleurgebruik. Alleen vind ik de chipping niet zo. Deze lijkt mij te zwart en de witte randen komen niet echt realistisch over. Ik wil wel eens een real life voorbeeld zien waar dit te zien is. Meerdere bouwers doen dit. Ook denk ik dat je met de chipping op het balkenkruis net iets te ver bent gegaan. Maar dit is hoe ik er tegen aan kijk...

Hi allemaal,

Bedankt voor de reply's !

Martin : bedankt !

Eelke : bedankt ! Woody krijgt een mailke.

Boris : Bedankt , we doen ons best.

Dirk : Bedankt maar mag niet overdrijven he.

André : Bedankt , weing ? das ook niet veel ! 🙂

M.Poelstra : Bedankt , blijven oefenen!

Bas: Bedankt. De chipping is wat overdone op de foto , maar in het echt is het wat minder fel, komt omdat de foto iets overbelicht is denk ik.
Het zwart is eigenlijk Vandyk bruin.
Het balkenkruis , leuk verhaal trouwens, de nummers blijven niet hangen en het balkenkruis brokkelde af na er eens over geweest te zijn met wat white spirit. En dan enkel het zwarte gedeelte. Maar kijk maar naar beneden het is bijgewerkt. Goed opgemerkt.

Ondertussen een nieuwe update. Wat niet zo tevreden met het resultaat en heb enkele aanpassingen gedaan. Zoek de 7 verschillen ! 🙂

Grtz

Kristof

Een prachtige stijl!
Gewoon een kunstwerkje 🙄 (alweer...)

*Respect*

Rinus

misschien 1 klein dingetje waar je mee moet oppassen: die (roest)uitlopers (bij de schietgaten..) dit is een panzerplaat onder een rare hoek, maar zorg ervoor dat deze zo logisch mogelijk naar de grond lopen 😳 Ze lijken nou een heel klein beetje teveel naar rechts te lopen 😳
Of zit ik nou te zeiken! 😉
Ga zo door!

Kristof,

behalve wat meer roest in de chips en een bijgewerkt balkankreuz, kan ik weinig verschillen ontdekken 😳 .
Lekker subtiel, maar dan weer rete-effectief dus.

Het ziet er iig weer uiterst fraai uit.
Keep it coming.

Greetz
Axel

Erg mooi Kristof,

ik ziet dat je op de koepel een aantal horizontale krassen hebt gemaakt. Alsof ie gereden heeft langs wat stevige takken of...
Dat vind ik mooi gevonden, is zeker erg levendig en wat anders dan de standaard geplaatste chips. Weer wat geleerd. 😉
Mag ik eens vragen met welk nummer penseel je de chips maakt, vooral de kleinste?

HI allemaal,

John : Ik gebruik de serie 7 penselen van Winsor&Newton , duur maar kwaliteit betaal je.
Ik gebruik vooral de "000" en de "0".

De penselen gaan ook langer mee dan de penselen die ik vroeger gebruikte.

Petr : Nice to see you again. Thanks for the nice comments.
I'll post some updates soon.

Grtz

Kristof

Hi allemaal,

Nu het forum eindelijk terug normaal is kan ik een update posten! 🙄

Ondertussen is de achterkant klaar behalve dat er nog wat roet op de uitlaat moet.
Het onderste gedeelte van de achterzijde heb ik tot nu toe weinig aandacht gegeven omdat het later nog behandeld zal worden.

De bovenkant is ook klaar , nu zijn al de luiken toe maar geen nood ze gaan weer open , allez enkele toch.

Feel free to comment.

Grtz

Kristof

Hi allemaal,

John : Nee deze keer heb ik 100 gemeng met zwart. 😉

Bas : Gewoon wat roestkleuren zitten mengen en het erop geschilderd.
Chipkes en aflopers , in verschillende lagen opgebouwd.

Marcel : Bedankt!

Grtz

Kristof

Erg mooi weer, Kristof. Ik was ervan overtuigd dat je olieverf gebruikte, met Humbrol vind ik het nog veel knapper. Wat me altijd opvalt aan je modellen is dat ze erg mat lijken. Heb je niet het probleem dat de matte verf je weatheringkleuren opzuigt zodat je kringen krijgt?

Als ik naar het model kijk, valt me nu wel op dat de bovenkant erg donker afsteekt bij de zijkant, die meer bruinig dan zwartig lijkt. Komt wel goed denk ik.

<herhaalmodus>Mooi werk weer!</herhaalmodus>. Het wordt wel wat saai zo, Kristof. Maak eens een flinke fout, zodat we weer iets nieuws kunnen zeggen... 🙂

Kristof,

Is weer indrukwekkend wat je hier laat zien. De weathering en chippings zijn erg goed, maar wat mij betreft steelt de uitlaat de show!

Zorg dat er komende Modelforce genoeg doekskes voorhanden zijn om het kwijl mee op te doen; het zou zonde zijn als dat op dit model terecht kwam!!

John (die haast ni kan wachten om deze in het echt te zien!) 8)

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties,

Andy: Ik zal hem nog wel mee naar de club nemen hoor , geen paniek !
Hoe is het met de keel?

Chris : Bedankt ! Er moet zeker nog zand zijn , vooral zandgeel . 🙂

Eelke : Bedankt , nee ik ben niet van plan om een fout te maken. Ben nu eens redelijk content over een model.

Jurjen : Bedankt , enne lelijk ? Als eens een PT-76B gezien ? 🙂

Martin : bedankt !

Ah de heren van kmk ! 😉 Blij jullie hier nog eens te zien.

John : Bedankt , zo'n vaart zal het wel niet lopen. De Brum zal er zeker staan op Modelforce ( dat aardig dichtbij komt ).

Rudi : Bedankt. Ja zal wel lukken tegen Hongarije , with time to spare . 😉
Vanaf vrijdag heb ik een kleine 14 dagen verlof dus nog een klein weekje om er dag en nacht aan te werken.

Vriendelijke groeten

Kristof

HI allemaal,

De basic weathering is bijna gedaan , enkel nog kleine prulletjes hier en daar.
Dan kunnen we beginnen met het aanbrengen van de stof , de droge modder enz.

De wielen en tracks zijn ondertussen ook klaar evenals de accessoires.

Beneden kan je de linkerkant zien. Moet de plug nog doen.

Feel free to comment.

Grtz

Kristof

Nice Kristof, very nice.

Op de speedtour voor helchteren 😕: 😉

Ben benieuwd naar de stof en modderlaag.
Maareh, aan de linkerkant tussen de tweede en derde toproller zit een lakbeschadiging. MAW je ziet het plastic erdoor.
Ik neem aan dat ditdoor de modder ED gecamoufleerd gaat worden.

Al met al, ook deze ga ik tijdens modelforce van dichtbij bewonderen 😉 .

Greetz
Axel

hoi kristof,

dit ziet er wel heel erg mooi uit, ben benieuwd hoe deze er uit ziet wanneer deze af is.
vraagje: hoe maak je de krassen in de tank?? deze zijn wel zeer realistisch.

groet steven

Steven, onze site bied meer dan alleen het forum en op de homepage zie je het kopje articles en als je daar kijkt zie je de "Mig way" en als antwoord op jouw vraag kan je eens kijken bij

http://www.twenot.nl/verfblad.htm

als onderdeel van de "Mig way". Als je nu bijvoorbeeld de Hetzer van Bas gaat volgen zie je dat Bas weer een variatie op kleurgebied heeft/gaat gebruiken. Ook het gebruik van olieverf is sterk aan te raden ook hierover geeft Bas tekst en uitleg.

Kristof, in het begin was ik voor mezelf wat skeptisch maar het gaat weer een plaatje worden 😉 😉 Excuseer me dat ik blij ben dat de binnenkant niet helemaal te zien is want die vond ik persoonlijk niet helemaal toppie 😳 😳

JW

HI allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Axel : Ben op speedtour , flatout ! Maar niet voor Modelforce in Helchteren maar voor de show in Hongarije dit weekend !
Die lakschade is ondertussen verdwenen.

André : Gewoon doen he !

Steven : Ik schilder die krassen erop met een fijn penseel en Humbrol verf.

JW : Ik vond de binnenkant ook niet 100% mijn goesting , misschien komt het door dat het interieur ook niet compleet is , maar het is eerder een vieuw trough the hatch interieur.

Bas : Ben bezig met de laatste loodjes.

Grtz

Kristof

dat wou ik weten kristof, dankje weet ik dat ik nog wat te oefenen heb.
wel erg mooi gedaan dat 3d effect. ben benieuwd naar het eind resultaat.

steven

Hi allemaal,

Hij is klaar , en heb nog tijd over ! 🙂
Ik kon hem als ik wou al enkele dagen eerder afhebben maar ik heb maar op mijn gemakske gewerkt om geen domme fouten te maken.

Het was een leuk model om te bouwen en ik zal zeker nog een Brummbär bouwen.

Voila nu is hij klaar om ingepakt te worden voor de reis naar Hongarije.

Zoals altijd : feel free to comment.
En ja ik weet het de trekwielen hangen nu wat scheef maar dat is omdat er teveel speling is op de assen , maar dat los ik op als hij op het plankje staat , daar kan ik het geheel opspannen.

Grtz

Kristof

Errrug mooi weer en naar ik begrijp onder enorme tijdsdruk. Een 10!

Persoonlijk zou ik enkele access. hebben proberen toe te voegen met wat meer kleur.
Kan een wapen met een mooi riempje zijn, wat kleding, jas, schoenen, kistje, etc of het emmertje in grijs of meer richting wit. Net om de vele gele tonen te breken.
En last but not least ik mis toch een figuur. Nu gis ik naar de grootte van de tank. Maar het model is niettemin schitterend afgewerkt.

Succes met de wedstrijd met dit model. 😉

Hi allemaal,

John : Het emmerke hangt er he , aan de voorkant 😉 . Tja daar zeg je wat kleurrijke ( militaire )accessoires.
Een figuur , was gepland maar ben eigenlijk al veel te lang naar mijn goesting bezig geweest aan dit model , dus heb ik eigenlijk geen zin meer om nog een figuurtje te schilderen.
Maar ik geef je gelijk op dat vlak.

Hilbert : Bedankt , ja de tracks hangen scheef , dit komt om dat het asje van de trekwielen teveel speling heeft. Dit los ik op als hij op het plankje staat , dan kan ik het geheel aanspannen want momenteel hangen de trekwielen en de tracks nog los.

Grtz

Kristof

hij is natuurlijk weer erg mooi geworden, Kristof. Ik kan er weinig aan toevoegen wat niet al gezegd is. Ik ben aktijd jaloers op je subtiele, overtuigende stofeffecten en modder. Hoe heb je dat hier gemaakt?

Hi allemaal,

Eelke ; Thanks ! Wel deze keer geen olieverf omdat ik daar te weinig tijd voor had maar gewoon de ordinaire MIG pigmenten.
Een dikke brei gemaakt door er white spirit aan toe te voegen en gewoon op het model gedept met verscheidene formaten van penselen.
Werkt snel.
Vindhet wel iets minder hebben dan met olieverf , maar dat is persoonlijke smaak.

Hilbert : Ja inderdaad , ben deze avond op verschillende forums aan het posten geweest dat ik zelf niet meer weet wat ik waar getypt heb ! 🙂

Grtz

Kristof

Die tracks geven het voertuig een heel bruut uiterlijk. Ook al blijft het ontwerp te lelijk 😉 Bijzonder knap dat je het model zo snel hebt af weten te krijgen, ook al mis ik iets meer kleur (lees filters) in camouflage. Nu weet ik wel dat ik hier zelf mee over the top ga, maar ik hou daar wel van. Het is maar net wat je smaak is.

Wat word de volgende?

Ha Kristof,
Echt een plaatje is het geworden. Ik ben het met Bas eens dat de tracks er een robuust uiterlijk aan geven. De assesoires zijn ook goed gekozen. Divers van zowel vorm als kleur en niet te veel. Knap dat je hem nog hebt af weten te krijgen, maar ook minstens zo knap dat je je niet hebt laten opjagen. Mooi detail trouwens dat de emmer net een tint lichter is dan het voertuig, dat geeft een mooi contrast juist omdat het niet te veel afwijkt. Succes in Hongarije!

groetjes

Kristof, super en ben toch blij dat ie zo mooi is geworden 😉 😉 Nee hoor hij is weer super! Tuurlijk heb je weer persoonlijke smaken en die van mij zou zijn om geen spulletjes op het achterdek te plaatsen want dat is op elk model wel te zien. Een figuurtje of juist wat meer had niet misstaan op je model en ik hoop dat ik eens een mooi diorama van je mag zien 😕: 😕:

JW

Terug
Bovenaan