Brummbär klaar!!!!!

Hi allemaal,

Benjamin : Bedankt , ik hoop hem één dezer dagen te kunnen spuiten.
Ik ben tussen de soep en de pattaten door ook nog mijn hobby kamer aan het verbouwen.

Boris : Bedankt , ben ook benieuwd ! 🙂

Martin : Praktisch alles is nog los dus ik kan het gemakelijk spuiten.
En ik zal wel wat tussenstaps posten. Bedankt voor je reactie.

Alex : Jep alles zit nog los ! Wees gerust en thx voor je reply.

Grtz

Kristof

Dat ziet er mooi uit Kristof en goed gebouwd, nergens een spoor van soldeer of lijm.
Ik heb wel wat twijfels over de plaatsing van de ammo kasten tegen de achterwand zo juist onder een deur waar de bemanning iedere keer over moet, en half voor die uitstulping onder de deur waar ik altijd gedacht heb dat de radio's zaten. Het is bijna dezelfde vorm zoals bij een vroege stug III aan de zijkant en daar zaten die radio's ook.
Ik heb wel geen foto's van de binnenzijde van een early dit zijn alleen maar mijn persoonlijke ideeen. De enige foto's van een binnenkant die ik heb staan in Achtung Panzer 4, maar die zijn van een final type dus niet te gebruiken in dit geval.

Groetjes

Eddy

Hallo allemaal,

Bij aanvang van het nieuwe jaar heb al maar dadelijk tijd gemaakt om het interieur van de Brum te spuiten.
Het is in gebroken wit gespoten , niks spectaculair maar het is een begin.
Nu de verf wat laten drogen en we kunnen beginnen weatheren.

Grtz

Kristof

Avond allemaal,

Ben eindelijk begonnen met het weatheren van de binnenkant.
Nog niet veel spectaculairs te zien, maar het is een begin.
Nogal een verschil tussen de bijna maagdelijke gebroken witte vloer en de rest.

Weathering is gedaan met olieverf.

Voel je vrij om commentaar te leveren en je mening is tevens ook welkom.

Grtz

Kristof

Dom

Wat betrefd die grote vlekken , ik had die vraag verwacht.
Wel als je terug kijkt naar eerder geposte foto's kan je er als toeschouwer misschien uit opmaken dat daar de crew hun voeten neerzetten als ze in het voertuig stapten.
Als je door de luiken naar binnen kijkt zie je dus die afgesleten verf en blank metaal.
Het rare is dat enkel de gunner een zitje heeft en de lader en de voertuigcommandant niet.

Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.

Grtz

Kristof

Kristof Pulinckx zei:
Avond allemaal,

Ben eindelijk begonnen met het weatheren van de binnenkant.
Nog niet veel spectaculairs te zien, maar het is een begin.
Nogal een verschil tussen de bijna maagdelijke gebroken witte vloer en de rest.

Weathering is gedaan met olieverf.

Voel je vrij om commentaar te leveren en je mening is tevens ook welkom.

Grtz
Kristof

hoi Kristof,

Dat is weer een leuk begin, welke kleur heb je gebruikt voor de metaal tint in je wheatering??

groeten,
André

In een woord: Prachtig!

Wat je met een beetje verf kan doen... Moet toegeven dat ik die grote kale plekken juist mooi vindt. Mooie onderbreking en met jou uitleg zeer zeker goed te verklaren.

Gr,
Jeroen

Weer een genot om naar te kijken Kristof en zo jammer dat ie straks de deksel op zijn neus krijgt, spreekwoordelijk dan wel te verstaan, omdat we veel van dit sublieme weathering werk niet meer kunnen zien 😢

Subtiel en toch super!!!!!!!!

JW

Hee Kristof,

Goed werk tot nu toe hoor. Die grote plekken vind ik een goeie toevoeging, maar ze worden misschien wat realistischer als je de primerkleurige rand eromheen breder maakt. Verder: ga zo door!

Bedankt voor de reply's allemaal.

André : waarom quote je mijn foto's ? 🙂 Of zie je weer alles dubbel? 😈
Ik heb een zilver Karisma color potlood gebruikt.

Jeroen : bedankt !

JW : Tja dat is waar heel veel ga je er niet meer van zien , maar we moeten het toch doen he.

Eelke: Die grote vlekken gaan beter tot hun recht komen als je door de luiken naar binnen kunt kijken. We doen verder.

Grtz

Kristof

Hi allemaal,

We zijn weer een beetje verder met het weatheren van het interieur.
Langzaam maar zeker hé ? 🙄
Weet niet goed wat ik ervan moet denken.
De bedoeling is om het goed vettig en smerig te maken.
Wat vinden jullie ervan ?

Grtz

Kristof

Als je zelf al wat twijfel hebt dan denk ik dat het hem zit in die groter chippies 😕: 😕:

Ik vond ze zo op het eerste gezicht wel oké maar nu wat te kunstmatig en denk dat je wat meer richting de rand van het opstaande deel zou moeten toewerken met deze chippies?

Er is niets en dan plots zie je een aantal van die vlakken terwijl je insteek denk ik wel goed is.

JW

He Kristof,

mooi werk hoor. Goed op weg om het interieur lekker viezig te maken 🙂 . Komen er ook nog 'kale' plekker waar de gunner zijn voeten rust?
Ben erg benieuwd hoe het interieur eruit gaat zien als het klaar is.
Succes verder met weer een kunstwerkje. 😉

Groeten,
Marc

Hey Kristof,
Het zwaar afgesleten vind ik wel ok maar het is wel wat te strak omlijnt. Denk dat er wat meer kleinere chipkes omheen mogen liggen.
Ik ben zo vrij geweest even te je foto te sjoppen als voorbeeld wat ik bedoel.
img4339rq9.jpg

Ja zo ziet het er inderdaad een stuk beter uit, waarbij ik persoonlijk iets meer nog naar de rand toe zou werken. Omdat je wat kracht kan zetten op een rand.

JW

Kristof,

goe bezig hé.

Ik zou idd zoals Roy het gesjopped heeft wat meer klein werk toevoegen.
En idd op de randen wat meer toevoegen.

Het einige wat ik me nu afvraag ik: hoelang rijdt dat SPtje al rond???
In het interieur van mijn leopard had ik maar één zo'n slijtplek, en dat was waar de bestuurder elke keer met zijn schoenen overheen gleed.
Die leopard is toch al zo'n jaartje of 8 oud......

En ja ik weet dat de verfkwaliteit van toen niet zo goed was, als die van tegenwoordig, maar toch.

Mss nog een beetje meer gebroken wit op de slijtplek doen???

We merken het wel.

Doe zo voort.

Greetz
Axel

Bedankt voor de gevraagde opinie heren , Roy voor de foto !
Ondertussen zijn de vlekken weggehaald en kan ik het opnieuw proberen.
Ik zit er al enkele dagen mee in mijn hoofd, en was niet content van het resultaat.
Ik denk dat ik het te opvallend wou maken en dat is en was niet goed.
Bij de nieuwe poging ga ik het aanpakken zoals ik mijn chipwerk anders aanpak.
Kan je voorhebben , je hebt iets in je hoofd maar krijgt het niet via je penseel op het model gezet.
Maar soit straks of morgen en nieuwe poging.

Roy ; je kan volgens mij een nieuwe categorie oprichten op je wedstrijd , weathering via Photoshop 🙂 Jouw voorbeeld is helemaal niet mis gedaan.

Eddy : je hebt gelijk !

Dom ; de vlekken zijn weg ! 😉

JW : Die rand is een prima idee !

Axel : Tja kwaliteit van de verf... gaan we geen discussie voor starten.
De bedoel is het model intressant maken en zo soms wat te overdrijven.
Bovendien had den Duits soms wel eens nagels onder zijn combat boots.

Grtz

Kristof

Avond allemaal,

Ik heb die munitiekoffer nog eens opnieuw onderhanden genomen.
Deze keer heb ik gechipt met Humbrol zilver in plaats van het zilveren potlood. En dat ging me beter af.
Ben nu wel tevreden over het resultaat.
Het effect was pas echt zichtbaar als je langsboven in het model kijkt.
Zal binnenkort als de opbouw klaar is zo eens een foto posten.

Ik heb ook wat zitten weatheren aan andere onderdelen.

Feel free to comment

Grtz

Kristof

Hey Kristof,

Ik vond de eerste poging zeker net slecht als je de rest van het oppervlak ook onderhanden had genomen. Maar deze is echt heel subtiel gedaan. 😱 De nuances in uw kleurgebruik maken het geheel echt realistisch.
CU

Hi allemaal,

JW : Het is al beter ,maar nog niet 100% mijn goesting. Ga er nog wat aan bijwerken. Bedankt.

Eelke : Het opnieuw doen viel wel mee hoor , kwestie van een andere techniek.
Bedankt.

Chris : Bedankt maat. Het is al beter maar wil nog wat dingen aanpassen.
Enne binnenkort een topic openen over onze groupbuilt ? 😉

Grtz

Kristof

Hoi K.

Dit ziet er inderdaad beter uit 😉

Je hebt het dan toch nog uit u penseel kunnen schudden zie ik 😀 😀 😉

Wat lees ik hier een groupbuilt, daar weet ik nog niets van 😈 😈 😈 😉

Hi allemaal,

Effe change of plans !
Ik heb één van de radio's naar de (censuur ) geholpen. Laten vallen... wieltje van de bureaustoel... duidelijk genoeg ? 😕
In plaats van redelijk wat luiken open te zetten om het interieur te showen zal er nu maar een beperkt deel zichtbaar blijven.

Maar we blijven positief , het interieur is nu klaar ! 🙂

Grtz

Kristof

Nieuwe lay-out.

De radio.

AUW! Jammer van de radio. Heb je 'm niet in plastic, uit de kit? Het zou toch zonde zijn om al het mooie werk aan het interieur te bedekken!
Jan 🙂

HI allemaal,

Jan : Er is een oplossing in maak en onderweg. Een vriend van me uit Scotland heeft me wat radio's opgestuurd , het zijn wel plastieken maar zo kan ik het toch nog vervolledigen.

André ; de traanplaat is verweerd. daar zit een laagje zilver op maar moeilijk te zien op de foto's.

Grtz

Kristof

Ha Kristof,

Mooi interieur! Vooral de opbergkasten zien er goed uit. Zelf had ik voor de betreden delen eerder voor de sponstechniek gekozen om te chippen in combinatie met olieverf verwering, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk 😉 .

Groetjes!

Hoi Kristof,

Ziet er goed uit hoor! Maar ik mis wel een beetje de Kristof-magic die ik van je gewend ben. Kan ook aan de foto's liggen natuurlijk, maar ondanks alle effecten vind ik het een béétje eentonig ogen (misschien omdat alle effecten eentonig bruin ogen tegen die lichte achtergrond). Post eens wat close ups!

Hi allemaal,

Dat klopt Eelke het lijkt nog een beetje saai nu. Maar eens de accessoires op hun plaats zijn geeft dat wat kleur aan het geheel.
Dus de magic komt nog ! 😉

Vandaag zal ik ook een update plaatsen.

Grtz

Kristof

Hi allemaal,

Weer tijd voor een update.
Ben momenteel bezig met de spatborden en de achterkant.
De spatborden zijn van Griffon, en goed maar geen Aber kwaliteit.
De rest van de details heb ik gedetailleerd met overschotjes uit verschillende setjes van Aber.

Ohja , mijn nieuwe radio is vandaag toegekomen ! 😉

Comments are welcome !

Grtz

Kristof

Het begint op een brumbär te lijken 😀
pe werk ziet er strak uit, maar ik ben het met je eens, er gaat niks boven Aber.
Jan 🙂

HI allemaal,

Weer eens een update.
Heb me bezig gehouden met het verlagen van de Brum.
Deze voertuigen waren nogal zwaar aan de voorkant ( noseheavy ) en daarom heb ik hem een beetje door zijn voorste "bogies" laten zaken om de illusie te wekken dat het een zwaar voertuig is.
Voor de rest heb ik de voorste spatborden gemonteerd en ze een beetje geplooid om battledamage te simuleren.
Moet er nog de details opzetten.

Opmerkingen en suggesties welkom.

Grtz

Kristof

Let niet op de sag, de tracks en de wielen die zitten nog los.

Mijnschade of slechte chauffeur ? 🙂

Mooi bezig Kristof maar toch een 2 tal zaken die je eens moet nakijken denk ik.
De reflector op het achterste spatbord moet volgens mij meer naar onder. zoals op deze foto bij een pz IV
http://panzers2.tripod.com/panzer110.jpg
Het andere is de extra panzering voor het bestuurders vizier, dit kwam pas bij de 2de of de vroege midden serie in voege. Bij de 1ste of vroege serie was het zoals bij een vroege Tiger I.

Groetjes

Eddy

Kristof,

mooi werk zeg.
Hoe heb je de wielophanging verlaagd?

Ik heb alleen vraagtekens bij het kettinkje van de plug, hangt die niet iets te ver naar voor? Als hij nog los hangt heb ik niets gezegd 😳 😉 .

Keep it up.

Greetz
Axel

Terug
Bovenaan