Oei... had effe bijna geen zin meer....zomaar drie dagen door de matrix laten glippen

Met ADD aan boord hier alle verscheidenheid volgen is dodelijk voor de mentale scherpstelling
Door een goede, of anders gezegd, positieve ontwikkeling betreffende mijn psychologisch traject op weg naar een oplossing kon ik gelukkig weer
een positieve draai geven aan m'n eigen creativiteit 😅
Dus afgelopen nacht was ik aan het werk met Das... nee, niet Das Werk maar Das klei 😋
Twee jaar oude klei die door het vochtig bewaren in een Yoghurt emmertje in goede staat gebleven bleek.
Heb het wel even herkneed incl. beetje water om de homp homogeen soepel te maken.
Plankje had ik al uitgezocht en bleek ietsje te groot. In plaats van kleiner zagen besloot ik een blokje schuim te plaatsen.
Het geheel oogt opgehoogd dan meteen wat fraaier
🤓
Nadat de PVA (houtlijm) onder het schuimblok droog was ben ik maar eens met het grondwerk gestart... hoe ging dat ook weer ? 🤭
Blok schuim bovenop ingesmeerd met PVA en de klei ± ½cm verspreid en achteraan dikke rollen ter verhoging om een
rotsige richel te kunnen gaan maken.
Dan mijn stukken verbrokkeld beton in die verhoging geprakt en gelardeerd met kleinere en fijne brokjes en gruis.
Met wat verdunde klei (dikke pasta) werden de grotere brokken in de bodem geblend.
Als laatste stap voor nu zijn met een natte kleikwast onnatuurlijke plooien dicht gesmeerd/geblend en dan het overgebleven gruis
er overheen gestrooid en met droge grote kwast werd dit een beetje aangedrukt.
▼ Toen eerst buiten gezet om te drogen en vanmiddag lekker warm op de vensterbank achter glas (ja, ik ook

)
Nu hier de plaatjes van het opgedroogde resultaat.
▼ Hier is Ulrich bereid om even de verhoudingen mensch vs. terrein aanschouwelijk te maken.
Zometeen de posities markeren van alle acteurs en props en dan ga ik de boel in de praaimur zetten 😃
▼ Enne... misschien leuk voor als u wat karton over hebt ?