Bedankt voor de complimenten, suggesties, duimpjes, geweldigs oftewel leuke reacties 😊
👍
dan nu over naar de persconferentie :
kriebels om het ondergrondje van de LaRo af te maken 😊
doen Jan ! bij kriebels onmiddelijk terug jeuken,
De dorre kleur van de planten maakt heel duidelijk dat het er erg heet is. Ik zou er zeker geen groen tussen gaan doen.
Toch is de aanwezige flora enigszins groenig hier en daar. De foto blijkt toch iets te rood. Dat ik niet uitsluitend dor materiaal heb geplant heb ik
van foto's. Er blijkt genoeg woestijn vegetatie te bestaan welke ondanks droogte en felle zon toch een groenig kleurtje vertonen en dat zijn
echt niet alleen maar cactussen (cacteeën en cacti mag ook) en vetplanten.
Ik koos voor ietwat groenig vanwege het gesteente waar ik vermoed meer vocht te kunnen aantreffen.
Wat heb je uiteindelijke precies gedaan om de ondergrond meer naar het materieel te trekken qua kleur?
Eerst heb ik met een lichter grijs (met een geel tintje) de rotspartij overgespoten.
Dan veelvuldig mengen van kleurtjes om een passende zandkleur te vinden die niet te geel en ook niet te bruin en ook niet te grijs uitziet.
Met dat passend zandkleurtje zijn dan de rotsen beschilderd op de plekken waar het licht er recht van boven op schijnt want :
het oplichten van de nu lichtere grijze kleur d.m.v. drybrushen werkte niet voldoende waardoor alleen wit nog soelaas bood wat weer
onnatuurlijk uitzag (en ook de zuigende werking van het beton maakte het moeilijker).
Het algemeen toevoegen van (echt) duinzand tussen het gesteente en op het vlakke deel gaf ook meer een woestijn gevoel.
Verder was het her en der aanstippen en onregelmatig aanbrengen van verdunde mengsels van geel, grijs en bruin op het vlakke deel en
de kleinere losse stenen. Ik heb geen pigmenten gebruikt.
bandjes van de 25 ponder iets donkerder
Misschien oogt dat wat beter ja... ik zal daar eens een serieuze blik op werpen en een wattenstokje langs halen en kijken hoe dat oogt...
misschien wat meer kereltjes erbij? 😉 🤣
malle jongen