Bergepanther met flak 37 AF (met vééél foto's 10/8/07)

hey Staf
ongelooflijk goed,uit sommige foto's zou je het niet meer weten als het een model of een werkelijke panter interieur is.
de schilderkunst zit in je,en dat schild ,man,man goed gedaan.
nu de buitenkant, 't word ook knap daar twijfel ik niet aan.
groeten
Bart

Het monsterproject nadert zijn eind...da moet goed voelen 🙂. Ik kan niets anders doen dan je aan te raden dit ding mee te nemen naar euromilitaire en je in te schrijven. Je goud-kansen zijn best hoog denk ik zo 😉

Stafke, Stafke,

mooi man.... boooeehhhh snik snik ik ben nog het interieur aan het bouwen... maar goed dat euro 2008 nog een tijdje weg is 🙂

binnenkort kom ik weer een avond naar de club.. laat je wel weten wanneer.

ciao amigo

Raymond

ps : was nog wat vergeten, ik heb die cmk motor voor die panther toch maar besteld. als je dan toch bezig bent he....

Toch zonde dat ie dicht gaat Staf.

Vraagje: dat hengsel van dat eetblik, heb je dat zelf gebogen of is dat zelf gekocht ? Toen ik van de week mijn figuren afwerkte baalde ik eigenlijk dat ik dat blik gewoon geschilderd heb en er verder niks aan heb gedaan.
Ach ja, verschil moet er zijn hè?

Verder niets dan bewondering, maar ik val in herhaling 🙂

grt
Robert

Je foto's geven me een dubbel gevoel Staf:
Het eerste is postitief omdat het enorm inspireert 😀 .
Het tweede is negatief omdat ik hiertoe waarschijnlijk nooit in staat zal zijn 😈 . Kortom: dit is het allermooiste interieur dat ik ooit heb gezien 😱 . De details en het kleurgebruik zijn subliem.
Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen 😉 .

Ik ben blij dat je al dat moois hier op de site laat zien, erg inspirerend. Als ik ff geen zin heb in bouwen loop ik o.a. deze treath door en dan zit ik in 5 minuten weer te plakken 😉

Mooi dat er nog meer foto's boven water zijn gekomen en dat de locatie bekend is.

Plak hem maar gauw dicht en dan afwerken die hap. Het eindresultaat zal echt overweldigend zijn 😀

Groeten,

Bas

Staf,

😱 Dit is zo'n mooi model, ik vind het eigenlijk eeuwig zonde dat je hem dichtmaakt. Is er geen oplossing mogelijk dat de bovenkant afneembaar blijft of zo of gaat dat teveel opvallen?

Idee(tje): als je dan toch zo'n ontspannen interieur maakt, horen er dan geen kleine objectjes in die altijd in een tank zwerven zoals pennen, potloden, pakje sigaretten, stofbril, zonnebril, portefeuille, los papier etc.? Ik wil helemaal niet kritisch zijn hoor, maar als je dan toch zo goed bent friemel je toch even een paar van die objectjes in mekaar voor de levendigheid (die zo ook al perfect is hoor)?

Ongelofelijk mooi gedaan verder, blijf posten.
Grtz,
Peter

Oef... Wat een werk 😱

Nou heb ik niet alles gevolgd in deze draad, maar ik begrijp dat je uiteindelijk alles gewoon dicht maakt ??? Zonde van dit prachtige interieur.

Dat voelt als Rembrandt die de nachtwacht net klaar heeft en dan besluit dat ie het hele ding voorziet van een matzwart vernisje. 😕

Mark

Even tussendoor wat reacties:

@Bart : Dank je.

@Benjamin : Mij niet gekker maken dan ik al ben hé ! Nee serieus.. Goud op Euro is vooral weggelegd voor de echte masters zoals Mig, Mario,Marijn,Phil,Rudi, etc etc. In alle bescheidenheid reken ik me echt niet tot deze wereldtop hoor ! 😕 🙂

@Raymond: Mercie maar... ik wil zo graag eens foto's zien van jouw bak ! enne.. Euro 2008 zei je.... Er is nog tijd hoor, we schrijven nog maar 2007 !

@Jan, bedankt voor de complimenten

@Robert: Er is al veel over gezegd maar toch... Als de bovenkant dicht is zul je nog genoeg (lees alles) kunnen zien. Het zal de kijker alleen wat meer moeite kosten. Niets voor niets hé ! 🙂 🙂 bij de weg: Het hengsel van het eetblik is gewoon één adertje uit een electriciteitssnoer dat met behulp van een pincet in de juiste vorm is gebogen. De gamel is (net als enkele andere spullen), Gen2. Gewoon een gaatje van 0.3mm in boren en bevestigen 😱 coool spul..Gen 2 😱

@Roy: Niet te bescheiden hé. Ik kijk mezelf m'n ogen uit op jouw werk :!:

@PE-ter: Over het dichtdoen is eigenlijk alles al gezegd. Bedankt voor de suggesties. Ik ga er wat mee doen als er nog tijd (en goesting) is op het eind!

@Mark: zie comments boven. Er zal nog genoeg te zien zijn langs de zwarte vernis af... 🙂

@Rudi: Ik hoop het !

Staf Snyers zei:
niet gekker maken dan ik al ben hé ! Nee serieus.. Goud op Euro is vooral weggelegd voor de echte masters zoals Mig, Mario,Marijn,Phil,Rudi, etc etc. In alle bescheidenheid reken ik me echt niet tot deze wereldtop hoor ! 😕 🙂

Noem me blind of een onervaren modelbouwer, maar het niveau van detail in je interieur kan wat mij betreft echt wedijveren met de groten onder ons. Het is dan misschien geen goud-winnaar (in jouw ogen 😉 ) maar qua detail, afwerking en onderwerp is het zeker een showstopper. Tis in ieder geval weer eens iets anders dan een coelian 😉

Update !

Ondanks alle reacties is hij vandaag dichtgeplakt.
Ik heb me bezig gehouden met de bevestiging van de Flak.
Alles is zo gemaakt dat het kanon (inclusief plateau) kan gemonteerd en weer gedemonteerd worden. Dit in het kader van het schilderwerk.
IMG_5390k.jpg

Zo krijgt hij stillaan vorm... (De tandenstoker hoort er niet echt bij straks hoor !)

IMG_5391k.jpg

IMG_5393k.jpg

gezien dat de fenders er vanaf vandaag ook opzitten?

Op naar een van de volgende uitdagingen: "de Zimmirit. "😕
Dan nog de montage van het zeildoek (om de grote opening af te sluiten bij regen), de gereedschaphouders etc,etc...

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

(wederom) strak werk Staf!
Ga je de zimmerit zelf maken? Of gebruik je een resinset van Atak oid?
Jan 🙂

Hij is eindelijk dichtgeplakt?
Gefeliciteerd!
Een mooi en uitdagend hoofdstuk afgesloten 🙂

Nu op naar de zimmerit.
Jammer dat het er de vrijdag niet meer van gekomen is... 😕

Vooral opletten dat je de magic sculp in klein genoege hoeveelheden aanbrengt (telkens bolltjes van ongeveer 3mm diameter) en daarna voldoende dun uitsmeert met de plastic spateltjes.
Als het uitgesmeerd is een minuutje laten drogen en pas dan beginnen met de richels.
Werk paneel per paneel, anders droogt de magic sculp te rap (daar hij zo dun is).

Succes!

Hey Staf,

De steunpoten van het kanon zijn nu toch een verbetering tegen het origineel nietwaar, netjes 😉

Gaan die fenders niet in de weg zitten voor de zimmerit? Vergeet de lasnaden niet voor je aan de zimmerit begint 😉

Rudi

Oef wat gaaf zeg! Over de kwaliteit hoef ik denk ik niks meer te zeggen, maar wat ik wel opheb gemekrt en erg handig vind is dat je bij het afdekken van het drivers compartiment, een soort van lipje hebt gemaakt aan het (af)deksel. Erg handig, want ik zit soms te pieren met pincentten e.d.

mzzls!

Dag Staf!

Aha, de fun kan beginnen!
Zoals ik al eens gezegd heb, ben ik voor dit soort zimmerit eerder fan van de gewone Tamiya- of Humbroll-putty. Dun opsmeren (een paar cm² ineens, maar niet meer want het droogt heel snel), textuur aanbrengen met een varkensharen penseel, lijnen erin drukken, en na drogen licht bijschuren om de ergste "pieken" van de textuur eraf te halen.

Het voordeel van Magic Sculpt zou zijn dat het trager uithardt, maar ik zie niet hoe je daar die textuur in gaat krijgen. Met een penseel geeft dat enkel een serie kleine gaatjes, terwijl de Humbroll-putty aan de borstel blijft kleven en daardoor een hele ruwe natuurlijke textuur geeft. Als de Humbroll-putty te snel droogt, kan je hem altijd terug "activeren" met wat Tamiya-lijm.
Enige nadeel: het bijt sterker in de plastic, dus iets meer werk voor het verwijderen van afgechipte stukken. Met een goed scalpeltje kan dat echter geen probleem zijn, en op grote afgeschilferde stukken zet je natuurlijk best zowieso geen zimmerit.

Ik zou de lasnaden ook pas na de Zimmerit doen, kwestie van enkel daar lasnaden te moeten leggen waar er geen zimmerit over zit. Liever lui dan moe! 😀

De groeten!

Marijn

Ahaa ! Weer een leuke zijsprong !!! 8) 8)

Er zijn misschien wel 10 manieren om zimmerit aan te brengen, maar... er is er waarschijnlijk maar één de beste.
We zoeken samen even uit welke methode dat is...

Dit is mijn voorstel na het experiment van gisterenavond.
IMG_5396k.jpg

IMG_5398k.jpg

Hoe ben ik te werk gegaan en wat zijn de bevindingen:

Methode:
1. Magic Sculp aangebracht met een spatel, tandenstoker,...en wat maar enigzins kon dienen.
2. Een uur laten drogen
3. Laagje talk aanbrengen
4. structuur aanbrengen met schuurlinnen korrel 80
5. Met een afgeslepen scheermes de patronen ingedrukt.
6. Met een vochtig penseel de structuur wat "afgezwakt"

Ik vind:
Het er niet slecht uitzien, maar zoals je kan zien is de dikte van de laag egaal houden een moeilijkheid 🙁 . Ik heb al speciaal de bruine variant genomen van Magic Sculp (MS) om het contrast tussen de grijze plastiek en de MS te verhogen. Ik had gehoopt dat ik de MS dan kon uitsmeren tot ik net weer wat grijs doorheen de dunne laag MS kon zien.
Dat is helaas niet echt gelukt. Het blijft een beetje gokken naar de juiste laagdikte.

Tips, bevindingen en natuurlijk voorstellen voor nieuwe experimenten zijn welkom !

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Ziet er goed uit vind ik. Een vrij egaal patroon, mooie bescheiden maar duidelijke structuur en niet te dik. Naar mijn idee geslaagd. Ik heb me afgelopen dagen bezig gehouden met een waffel pattern, en dat is zo fijn dat ik geen structuur hoef aan te brengen naast het patroon. Gewoon netjes stempelen met zo'n Atak stempel van resin. Maar deze van jou is zeer geslaagd vind ik.

mzzls

Dit blijft mooi om naar te kijken.
Ik zou hem niet dichtmaken hoor, dit mag eigenlijk niet verloren gaan voor het gezicht.

Heel knap wat je allemaal laat zien.

Peter.

Hej Staf,
Eindelijk dicht,op naar de buitenkant!!!
Die Zimmerit, daarmee gaat ge uw handen nog vol hebben zalle jongen...
Als ge de zimmerit plaatst denk dan ook al na over het schilderen éh !
Ongetwijfeld komt het wel goed.
Wat is de volgende stap?
Alle troep bevestigen aan de panther en vervolgens de wielen?
Heb je nog nagedacht over ons gesprek van vrijdag?
of wat denk je ervan om dit gewoon nu vrijdag verder te zetten...

voor de rest, blijven posten.
grtz
Gert

Update,

Gisteren wat aan 't worstelen geweest met koperbuis en plaat 8)
resultaat:
De typische bergepanther-stangen.
Op de club gingen er stemmen op om ze niét te monteren? Wat denken jullie? Ik vind het wel een leuke toevoeging. 8)

IMG_5401k.jpg

IMG_5400k.jpg

Bevestiging moeten idd nog "gelast" worden op de hull.
Tot devolgende,
Groeten,
Staf

btw: ik heb nog weinig reacties ontvangen over de zimmerit methodieken....Niemand???

Ik zou ze er zeker op doen ziet er namelijk zeer goed uit. Verder wou ik nog even zeggen dat ik je postings een beetje gevolgd heb en ik val steeds van de ene verbazing in de andere wat het ziet er allenmaal prachtig uit
groet stijn

als het een field-conversion is en het niet in de weg zit kan het mooi blijven zitten. Ziet er heel mooi uit... al helemaal omdat het scratch is. Hoop dat je em snel af kan maken, want het echt heel inspirerend...

schoon werk Staf
ik zou de stangen er ook op laten,een mooie aanvulling op het achterdek.
naar mijn mening komt dit goed van pas ook, want zoals er over een mg gesproken was kan dit dienen ook om hulsen tegen te leggen.
denk dat de meeste er anders gewoon afketsten mocht je in deze richting denken.
de steunpoten van de flak zijn wel een verbetering,heel mooi veranderd.
het is een plezier om dit topmodel hier te kunnen volgen.
groeten

Staf, alhoewel die stangen een mooie toevoeging zijn aan het geheel vindt ik het niet logisch dat ze nog op het voertuig zitten.

Je moet je voorstellen als dat geschut in actie is draait dat dus alle kanten op, de schutter draait mee op het platform, maar de lader moet met zijn munitie wel iedere keer over die buizen springen 😕

Wat zou jij doen als je die lader was 😉 juist, die buizen achteraan op het motordek leggen 🙂

by the way, zit er al niet teveel detail op de buitenkant om die zimmerit te doen??

Nog een tip, leg eens een paar tracks op de roosters achteraan, dit werd gedaan om de radiators te beschermen tegen vliegtuigflak.

Rudi

Goed Rudi, dat brengt ons terug bij de les... terug naar de zimmerit dus.

Misschien heb je gelijk ( zal weer wel 😳 ). Maar mijn idee is dat de zimmerit ook nadien, op het veld is aangebracht... dus is het logisch als de details er eerst opzitten toch...? (tracks kunnen er nog wel af)
Dat ik het me weer aan het moeilijk maken ben...klopt natuurlijk ook wel..
Test 2.
Deze keer grijze Magic Sculp gebruikt. en niét laten drogen maar onmiddellijk na aanbrengen afgewerkt.
IMG_5406k.jpg

Ik zal er morgen, als de MS volledig uitgehard is, eens wat zimmerit af chippen om het wat levendiger te maken. 't Is nu nog wat te braaf en ééntonig vind ik 😈

Ik ben verder wel redelijk tevreden over de structuur.
Welke methode gebruiken jullie voor zimmerit, of wat raden jullie aan?

Tot devolgende, of tot vrijdag in Geel 😉
Groeten,
Staf

als je lader was zou het ook heel moeilijk zijn om het kanon te herladen als het naar voren staat (waar wou je dan staan). 😉 Je hebt natuurlijk gelijk, maar naar mijn mening geeft dit ook nog een beetje de roots van de tank weer...het was aanvankelijk een bergepanther

en dan verschijnt er ineene weer een korte update 😀 zimmerit ziet er goed uit zo. Zou ik ook niks meer aan veranderen. way to go 😈

Staf ik vindt de ruiten in de zim iets te recht eigenlijk, dit komt omdat je ze er met dat mesje indrukt.
Doe eens een andere test met een "pizzawiel" dan zijn de lijnen niet zo egaal.

Rudi

Oeps, posting niet goed gelezen 😕 Staf deze zimmerit is wel degelijk in de fabriek aangebracht.
Het is zelfs zo dat bijna iedere fabriek zijn eigen soort van zim aanbracht, met andere woorden, je kan opzoeken waar deze Panther, waarschijnlijk, gebouwd is.

Marijn gaat dat zeker weten, die heeft het toen opgezocht toen hij aan zijn bergepanther bezig was.

Rudi, de " lastige"

Ik vind e eerste poging mooier tot nu toe, maar je zei al dat het nog niet af is. Wat betreft die stangen, mooi laten zitten! Het is goed gelukt en geeft toch weer een bijzondere uitstraling en is een originele toevoeging.

groetjes

Hej allemaal,

Als eerste Staf ; proper gewerkt.
Dan het volgende ;
Of de zim. op de tank is gezet in het veld of in de fabriek laat ik in het midden.
Afgelopen vrijdag hebben we daarover uitgebreid gedebateerd 🙂
Maar ik vind toch dat rudi voor een stuk gelijk heeft als hij zegt dat het allemaal een beetje té "egaal" is.
Naar mijn gevoel zouden die -ruiten- iets minder "gelijk" moeten zijn en zeker indien de zimmerit er zou opgezet zijn in het veld.
(maar dat is slechts mijn mening)
Dan wat betreft die "buizen";
Rudi en pascal hebben natuurlijk gelijk dat die enkel in de weg zitten maar....
Het is wel een leuke toevoeging éh 🙂
Deze "tow-bars" (indien je ze laat liggen) zouden goed van pas komen als je nog iets gaat doen op het achterdek.
Dit zeg ik naar aanleiding van ons gesprek van afgelopen vrijdag ivm die apotheek.(ge weet wel waarover het gaat éh)
Hiermee bedoel ik dat de buizen ja of nee zouden blijven in funktie van wat er nog met het achterdek gaat gebeuren.
In alle geval meer dan stof genoeg om over te praten nu vrijdag!
Grtz
Gert

Dag Staf,

Om de stemming te breken: ik vind de zimmerit niet echt geslaagd.
Hij is redelijk dik en het patroon is te artificieel.
Zoals Rudi als zei: je ziet dat de lijnen in één stuk ingedrukt zijn. Hij lijkt erg betwijfelbaar dat ze toen een soort lange lat hadden die ze in de pas opgezette zimmerit er indrukten. Oftewel deden ze dit met de spatel, oftewel misschien met een soort pizawiel.
Voor het pizzawiel zou ik toch ook weer niet kiezen, daar deze nogal dik zijn en gewoon het vlak dat drukt is te lang voor goed over te komen op 1/35. Enige optie is om de lijnen er stukje voor stukje in te drukken met een stukje PE-fret. (had je dat steeltje van de Steven meegenomen de vrijdag?, dat is ideaal)

Om de zimmerit zeer dun te krijgen ag je bij het aanbrengen slechts zeer kleine bolletjes, ongeveer 3 à 4 mm doormeter, aanbrengen op het model. Dus eerst het eerste bolletje, dat vervolgens volledig uitspreiden met de vingers. Dan het volgende bolletje, ook dat weer volledig uitsprijden met de vingers. Niets van aantrekken als het niet vlak ligt: dat is voor de volgende stap. Zo werk je één paneel af. Voorbeeld: glacis plate, heu, die plaat onder de glacis, een halve zijkant, ee halve achterkant, ...

Voor de volgende stap heb je die plastic spateltjes nodig en wat water. Waarom water en geen talk: water maakt de bovenste laag van de magic sculp weer iets vloeibaarder, waardoor deze bij het aandrukken met de spateltjes in de nog niet opgevulde plaatsen komt.
Dus met een borstel een laagje water aanbrengen op de magic sculp en de spatel zelf ook goed dippen.
Stevig drukken en goed egaliseren.
De MS die aan het spateltje blijft hangen na iedere strook er vanaf wrijven met een doek of zo, en weer de spatel dippen in water. Als er MS aan de spatel blijft hangen, dan ga je de onderliggende laag van het model afliften.

Als het volledige paneel vervolgens gedaan is kan je met een stukje tisseu het water afdeppen. Dit geeft trouwens ook een aardige stuctuur. Pakt eerder keukenrol dan papieren zakdoekjes: deze is groffer. Als je ziet dat er geen vochtige plekken meer zijn kan je beginnen om het patroon er in te zetten.
Het 'mesje' in het water dippen. Je ziet dat er twee plaatjes tegen elkaar gemonteerd staan: hiertussen blijft wat water zitten zodat het mesje niet aan de MS blijft kleven. Gewoon het mesje in de MS drukken en een beetje opschuiven. Zo kan je het volledige patroon op het paneel zetten.

Morgen resultaat?
C ya.

In't echt zien?? Geen probleem Boris, op 14 April op onze demodag zie je'm en nog véél meer

Welja, alsof de foto's me al niet genoeg trauma hebben bezorgd !!. 😉

Ik sta steeds weer verbaasd over de hoeveelheid details op zo'n kleine schaal. Ik jaloers ?. Ja natuurlijk wat denk jij dan ??????. 🙂

ZIM TEST III

Ik heb al spijt dat ik voor het diagonaal patroon heb gekozen 😕 ik dacht écht dat het makkelijker zou worden... 🙂

IMG_5408k.jpg

Linksonder mijn gepruts met een kort tooltje.
Nu, vrees ik, is het weer niet strak en naukeurig genoeg...
Rechtsonder wat "spielerei" 8) en rechtsboven het pizzames... 🙁

Ik ga nog veel moeten oefenen.... 🙂

Pascal,...morgenavond demo?? 🙄

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

BTW zoals beloofd:
Resultaat van gisteren met chipping:
IMG_5409k.jpg

ZIM TEST III en IV

Deze testen zijn gebaseerd op de "pascal methode":

IMG_5410k.jpg

test 3 (rechtse deel) en test 4 komt al aardig in de buurt vind ik.. 8)

Na het aanbrengen van de structuur met de ...t'ja-hoe-moet-ik-dat-nu-noemen-tool-van-Pascal vond ik de tekening wat te scherp overkomen en heb ik de scherpe kanten nog wat afgezwakt door er na een tijdje drogen, met een schuurpapier nr 80, structuur in te drukken.
De structuur van het papier vond ik wat zwak.

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Staf,

Wat gebeurt er met dat "gele ding" wat we gekocht hebben. Die olfa cutter, heb je die reeds geprobeerd ? Weet je wel die heb ik je destijds meegebracht.

Als ik het zo zie kan ik nog wel wat hulp gebruiken bij m'n zim tegen de tijd.. 🙁

ciao Raymond

Dag Staf,

test nummer 4 is inderdaad zeer goed. Van den avond wil ik het gerust nog eens voordoen, maar het is niet meer nodig geloof ik 🙂
Lekkere strakke lijntjes zonder het te rechtlijnige gevoel van een mes er in te drukken. Zo moet het zijn 😉

Een techniek gelijk een ander, maar enkel iets meer oefening voor nodig.
(We zullen maar niet spreken over de werbelwind waar ik de eerste keer Zim op geprobeerd had op deze manier, of de Ferdinand met de Tamiya Putty manier)

De Olfa Cutter voor lijntjes in te drukken is wat breed, en het inkrassen als de MS droog is lijkt me niet echt practisch, vooral omdat je dan niet dat kleine rechtopstaande randje hebt wat je krijgt als je iets in de MS drukt.

Tot van den avond!

Nog een tipje voor zimmerit in putty: als de boel zo'n beetje half uitgehard is even met zo'n scotch bright schuursponsje voorzichtig de te scherpe randjes wegpoetsen kan mooi resultaat opleveren.

hoi staf,

ziet ergoed uit!!!!

ik vind het alleen spijtig datbij de eerste posts bij mij de foto's niet werken,
weet jij waar het aan ligt?
en dat tandenstokertje, ik hoop dat het daar niet blijft zitten?'😈'
wel jammer dat je het interieur ook niet kan zien als hij af is
aangezien dat je zoon ook zo goed kan modelbouwen, zal het wel erfelijk matteriaal zijn zeker of gewoon lang oefenen en opletten

groetjes cedric 😉

Het wordt een zwaar gechipte presies.
Het patroon ziet er perfect uit Staf.
Netjes recht, en toch duidelijk zichtbaar dat het met de hand gedaan is en niet met een mesje of zo.

Nu de rest nog zimmen!

C ya

hoi staf,
ziet er goed uit die zimmerit. op een of andere manier komt het mij misschien toch iet te gechipped over... misschien dat die mening nog verandert als de hele tank gedaan is maar op dit moment vind ik de zimm nog niet echt mooi (niet dat ik het je na doe hoor!!). vind het net iets teveel ronde zimm vlekken verspreid over de zijkant.
dan de gereedschapshouders krijg je die er nog goed op met de zimm zo al aangebracht of komen die clambs er niet meer op??

nogmaals veel respect voor wat je hier laat zien maar op een of andere manier vind ik de zimm toch niet echt geweldig. t patroon wel maar iets "te" verweerd zeg maar.

grtz jeroen

Nieuwe update:

't ja zoals al eerder gezegd...Hij heeft geleden !
En..Ik baseer me toch een beetje op foto's uit die tijd...
De zimmerit is op het veld aangebracht en daardoor is ie misschien niet zo "grundlig" als normaal 🙂
IMG_5433k.jpg

@ Cedric: Die tandenstoker krijg je van me als hij af is.. 😉
enne.. Die kartonnen kaartjes gaan er ook nog uit hoor.

Tot devolgende,
Staf

Terug
Bovenaan