Bergepanther met flak 37 AF (met vééél foto's 10/8/07)

Hey,

Egt geweldig, ik vind die figuren ook heel erg mooi, heb even in overloon zitten kijken.
Mooi!
Ik hoop dat je hem goed vastzet en er een of andere kap overheen zet want hij mag niet beschadig raken want dat zou pas egt zonde zijn 😉

Gr
Nick

BIG APPLAUS ! !

Staf, ik denk dat je hiermee een hoop andere modelbouwers stimuleert om iets moois af te leveren. Ik heb er in ieder geval van genoten en hoop de komende tijd bij KMK een hoop te leren!

Fijn weekend.

Groetjes

Staf, een geweldig project heb je hier van het begin tot het einde laten zien! Genieten en leerzaam voor iedereen 😀
Ruim maar vast plek in om alle bekers en medailes neer te zetten 😉
Jan 😀 --- erg benieuwd naar de Stug.....

Staf,

Erg mooi zoals ik natuurlijk al vaker gezegt heb. Maar als ik de zijkanten en voorkant zie lijkt hij me nog lang niet af... -->?
Het lijkt net of ze zo onder de airbrush vandaan komen zonder verweerd te zijn op een enkele uitloper na. Ik had het menie rood nog wat meer verweerd, wat krassen waar de roest dan echt doorkomt e.d. Want de bovenkant is wel behoorlijk verweerd. Zimmerit nog een drybrush n verscillende tinten b.v. Maar da's slechts mijn mening. 😉

Succes met je volgende project! Weet je al wat?

groetjes

Jammer dat dit project alweer voorbij is. Veel te snel gegaan als je het mij vraagt ( 😈 nee, dat ligt niet aan jou 😉 ). Heb net het hele topic op mijn HD gezet.... Doe ik anders nooit.

Maar toen begon me iets op te vallen... I know, beetje laat en misschien moet ik er niets van zeggen, want je ben gek genoeg om er toch nog iets aan te doen..... 😉 Maar ik krijg de indruk dat er wat details op de fenders missen en de steunen die eronder zitten. Als die steunen er niet zitten horen de bevestigingsbouten in de "opstaande rand van de zijkant van de romp" er misschien ook niet te zitten. link 1 en link 2 (zie pagina 9). Maar misschien heb ik niet goed genoeg op je foto's gekeken en zit het er toch. Dan heb ik niks gezegd. 😉

Verder wil ik alleen nog zeggen dat ik dat een fantastisch project gevonden heb waar ik heel veel van geleerd heb. Zeker door de overdosis foto's. Super

Ja staf ik weet niet goed wat ik hier nog aan moet toevoegen, het is eigenlijk al op alle mogelijken manieren gezegt :!: :!: :!: :!:
Het ziet er gewoon 😱 TOPPIE 😱 uit man.
Ik hoop hem dan ook hier of daar eens tegen te komen op een of anderen beurs maar dat zal wel lukken denk ik 😀
En ja, ook ik kijk al uit naar het volgend model van je 😉

Dank je wel allemaal voor jullie reply.

Ik heb het toch niet kunnen laten om (na nuttige verbetertips) nog enkele details bij te voegen:
- kabel toegevoegd
- vetspatters op de achterwand van de Flak
- extra munitie laders
- groen glas in de richtmiddelen
- uniform rechtstaande figuur mat gemaakt
- vuil op de uniformen
- wat extra verwering op de bovenplaat van de panther
- wat extra verwering op de patroon-geleiding van de Flak
- ...nog wat minder zichtbare frutselsher en der...

Alles af!

Groeten,
Staf

Klaar

Tsja, wanneer is een model klaar ja...volgens mij is deze veldmodificatie zeker klaar als het een intensief gebruikte Bergepanther met een Flak 37 mm moet voorstellen! De aanpassingen geven dit referentiemodel inderdaad net dat beetje extra. Ben zeer benieuwd wat het volgende project wordt.

Je moest is weten hoeveel ik van je updates geleerd heb Staf! Enorm inspirerend wat je ons allemaal hebt laten zien. 😀

En wanneer een model af is? Ik heb vaak op een gegeven moment van; "En nu ben ik het zat...." en begin ik aan een volgend model. Wat ons terug leidt naar de vraag, wat wordt jouw volgens model? Misschien wat modern? 😀 😀

Jurjen

Dag Staf,

nou,
zo lijkt hij me toch wel helemaal af hoor...
Die kabel is idd een zeer grote verbetering voor de linkerkant,
en de extra clips zorgen voor een meer 'in-service'-look.
Het vet is echt netjes, en add weer net dat beetje realisme.

Dus: de vrijdag meebrengen,
watjes in je oren stoppen zodat je de comentaren niet kan horen,
en op naar het volgende project? 🙂

C ya

Staf,

Eerlijk gezegd hoop ik een klein beetje dat je toch nog commentaar krijgt zodat de allerlaatste post niet de allerlaatste is 😀 😀
Ik vind hem elke keer mooier en beter worden, niet verwacht dat het nog beter kon maar die kleine aanpassingen maken hem zoals Pascal scheef meer in-service.

Ik heb veel van je posts geleerd!

Groetjes

NU i kwat close-up's zie neem ik m'n woorden terug! De zijkanten zijn weldegelijk verweerd. Hoe heb je die structuur terug gekregen op de vlakken waar de zimmerit is verdwenen? Gewoon uit de losse hand (en dan zo dun) 😱

Prachtig Staf!

mzzls

(en hij zegt dat figuurtjes hem nog niet zo goed af gaan 😱 )

Mooi Staf,

Het komt goed 😉 het update lijstje wordt steeds korter, maar.......de lensjes zou ik nog iets donkerder maken, op de foto lijken ze mij iets te licht.
En als laatste zou ik nog een MP40 over de hoek van het schild hangen, dat breekt dat grote vlak een beetje 🤣 Volgens je schema heb je nog 12 weken over, toch??

En dan op naar het volgende model zeker!?

Rudi

Dank je weeral voor de reacties !

Wat is er beter dan even proberen ?

IMG_6298k.jpg

IMG_6299k.jpg

Wat denken jullie?

Groeten,
Staf

Staf,

Ziet er inderdaad niet slecht uit.

Maar dat schild loopt af dus kun je er vanuit gaan dat het wapen niet echt lang zal blijven hangen. Met als gevolg schade aan het wapen. En welke militair gaat zo om met zijn persoonlijk wapen.

MVG

Marc

Ik voel ook wel wat voor de redenering van Marc. Het vlak helt inderdaad af en het wapen hangt daardoor niet echt logisch.

Misschien iets anders proberen. Ergens aan de bediening van de Flak of zoals Jurgen zei; gewoon op het dek ...?

Als ik een oplossing heb zal ik nog 's een foto neerzetten.

Groeten,
Staf

zoals beloofd " de foto's"
Het is dus dit geworden De MP40 zit in de spare-box. Hij voegde niets toe...:

IMG_6945acopy.jpg

IMG_6946acopy.jpg

IMG_6947acopy.jpg

IMG_6948acopy.jpg

IMG_6949acopy.jpg

IMG_6950acopy.jpg

IMG_6951acopy.jpg

IMG_6952acopy.jpg

IMG_6953acopy.jpg

IMG_6954acopy.jpg

IMG_6956acopy.jpg

IMG_6957acopy.jpg

IMG_6958acopy.jpg

IMG_6960acopy.jpg

IMG_6961acopy.jpg

IMG_6962acopy.jpg

IMG_6963acopy.jpg

IMG_6964acopy.jpg

IMG_6965acopy.jpg

IMG_6966acopy.jpg

IMG_6967acopy.jpg

IMG_6968acopy.jpg

IMG_6969acopy.jpg

IMG_6970acopy.jpg

IMG_6972acopy.jpg

IMG_6974acopy.jpg

IMG_6976acopy.jpg

IMG_6977acopy.jpg

IMG_6978acopy.jpg

IMG_6979acopy.jpg

IMG_6980acopy.jpg

IMG_6981acopy.jpg

IMG_6982acopy.jpg

IMG_6983acopy.jpg

IMG_6984acopy.jpg

IMG_6985acopy.jpg

IMG_6987acopy.jpg

Hij is prachtig geworden Staf!!
We zullen deze thread tzt verplaatsen naar het how-to forum, omdat er zoveel leerzaams uit te halen valt!
Jan 😉

we hebben hier te maken met een echte Jan van Eyck onder de modelbouwers....hij blijft telkens weer inspireren. Zeker bij de how-to's zetten Jan.

De response op ML was ook niet onaardig 😉

Terug
Bovenaan