Bergepanther met flak 37 AF (met vééél foto's 10/8/07)

Staf,
Het geheel begint er goed gaan uit te zien. 😉
de kleuren -ook al zit er danig wat variatie in- passen bij elkaar.
De achterkant van de fu 5 daar zou ik nog "iets" mee doen? :idea: 😕:
Is daar reeds iets voor voorzien?
Komt er bedrading?
eventueel een foto van een geliefde tegen hangen bijvoorbeeld of een landkaart? ne zakdoek opleggen (rood met witte stippen)of iets dergelijks.
Ge ziet maar.
Grtz
G

Fantastisch Staf!

Uitschieters wat mij betreft:
- de vettigheid bovenop de bakken achter de stoelen, tegen de zijwanden aan, vind ik gewoon schitterend!
- de krasjes tegen de zijwand, achter de besturingshendel (rem?)
- het periscoopglas in de houder is een prachtig detail!

Ga je nog iets aan de torsiestaven doen? Wat stoffige kleurtjes erover of zo? Ik heb de indruk dat je de vloer al met enkele stoffige filters bewerkt hebt, maar kan het eerlijk gezegd op de foto's niet goed zien.

Gert's idee lijkt me heel goed, want dat is de plek die het meeste in het zicht valt wanneer je binnenkijkt, en het geeft een "human touch" aan het geheel. De foto van de geliefde draagt m'n voorkeur weg, want die kan je zo groot of klein maken als je wilt en is subtieler (en tegelijk emotioneler en persoonlijker!) dan de zakdoek.

Wel, hij is altijd al bedoeld geweest om dicht te plakken, en je gaat er nog genoeg van zien, dus ik heb er geen probleem mee! Maar neem er eerst toch nog maar wat extra fotos van...

De groeten!

Marijn

Heel erg mooi Staf!
En inderdaad, wat persoonlijk spul, maar ook landkaarten, pu ,e.d. maken het beest 'bewoond'
Jan 🙂

Amai Staf jongen,

Dit is echt heel mooi gedaan! Als ik zó kan weatheren na een crash, dan mag mijn pc nú de geest geven 😉
Over die weathering mag je me vrijdagavond tot vervelens toe vertellen, want dit is heel subtiel gedaan.
De slagroom op de taart komt nog in de vorm van de bekabeling, en daar kijk ik nu al naar uit.

Het zwart van de torsiestaven zou ik idd wat afzwakken, maar dat is ook alles wat ik kan zien.

Groeten,
Hugo

Allen bedankt voor de motiverende feedback. 😀
De torsiestangen,..ja die zouden inderdaad nog een stoffilter krijgen. Op de stand van zaken zijn ze licht gemetalliseerd en om de metaalglans niet te beschadigen moest het allemaal eerst een beetje drogen. De achterkant van de radio en mogelijk ook nog op andere plaatsen moet er inderdaad nog wat menselijke touches komen. Goeie tip !
Ik vind de suggestie van de geliefde nog niet zo slecht !. Maar wat te denken van een sepia foto van een Duitse soldaat met het typische zwarte rouwlintje in de hoek? (broer,vader,.. van). Verder inderdaad misschien nog wat uitrusting of…?

Suggesties zijn welkom! Flakmunitie moet er in ieder geval in !

En dan…Ja dicht zal hij toch moeten… Uiteindelijk is het interieur niet het hoofdthema van deze flakpanther. Het is eerder een noodzakelijk kwaad omdat je er via de vrij grote openingen in kan kijken. En dan moet er toch nog iets te zien zijn nietwaar? Als de buitenkant niet goed komt zal uiteindelijk niemand de moeite nemen om verder te kijken. 😢

Tot devolgende,
Staf

Tamelijk fenomenaal! Ik zou hem niet dichtmaken, eeuwig zonde! Periscoopglas in het bakje is een vet detail, en wat zijn die drie grijze grote flacons precies die opgestapeld liggen bij de zitplaats van de Funker?

Staf Snyers zei:
En dan…Ja dicht zal hij toch moeten… Uiteindelijk is het interieur niet het hoofdthema van deze flakpanther. Het is eerder een noodzakelijk kwaad omdat je er via de vrij grote openingen in kan kijken. En dan moet er toch nog iets te zien zijn nietwaar? Als de buitenkant niet goed komt zal uiteindelijk niemand de moeite nemen om verder te kijken. 😢

Je denkt toch serieus niet dat ook maar de minste kans bestaat dat die buitenkant niet goed gaat komen? Ik zou in ieder geval een manier zoeken om zoveel mogelijk open te laten, want het is gewoon een misdaad tegen de toeschouwer om dit interieur 'onderbelicht te laten (nog goed dat het interieur wit is: dat reflecteert het licht een beetje).

Wacht met smart op je volgende update,

Groetjes,

Benjamin

Een veel te donkere kijk Staf!
Waarom zou het exterieur wel niet lukken?
Aan de Luchs te beoordelen gaat dat echt geen probleem geven!

Ben je er al uit welke kleur(en) je hem gaat geven?

Het reserve periscoop glas is idd schitterend.

Iets op tegen als ik de vrijdag nevens de Hugo ga zitten als je de uitleg gaat geven 🙂

Kijk eens even hier:
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=12146

De Flak is klaar maar wacht nog op z'n schild. Inmiddels is de bedrading van de radio ook klaar. Inclusief hoofdtelefoon.
😢 nog steeds geen PC om foto's te plaatsen

Groeten,
Staf

OK, we zijn terug in de lucht ( na de PC crasch) 🙂

Nieuwe updates:Bedrading en koptelefoon klaar. Hier en daar al wat aankleding...

IMG_5279k.jpg

IMG_5278k.jpg

IMG_5275k.jpg

En dan de FLAK 37 Nu nog zonder schild..

IMG_5291k.jpg

IMG_5292k.jpg

Wat ontzettend mooi! Het lijkt wel of ik naar een 1/16 model zit te kijken! Wat een mooi detail dat plaatje met serie nr. enz. op die schakel kast?? (weet niet wat het is) Rechts boven de rupsen. Radio is ook erg mooi geworden. Tof dat je weer kunt posten!

mzzls

Dit gaat wel zo'n gigantisch mooi project worden, zeker als Raymond de zijne ernaast zet (zijn hier al foto's van beschikbaar?)... Wat heb je gebruikt voor de bedrading bij die drie grijze kistjes?

En welke filters/washes (brown bess heb ik al voorbij zien komen) heb je gebruikt om het wit van het interrieur te breken? Dit wil ik namelijk ook gaan gebruiken voor de s-tank 😉

Groeten en succes,

Bas

O ja..; even een beter zicht op de radio.

IMG_5277k.jpg

Boris,
Thanks ! in dat kastje zitten de stoppen.

Bas,
't Ja... De filters...
Op het wit en het rood:
Olieverf geel, en zwart, Burned seinna, raw seinna, Van Dijck brown.
Humbrol 33,170 en 72 (zwart, brown bess en groenachtig zand)

Op het grijs:
Humbrol orangne, rood, blauw en geel

Op het blauwe:
Humbrol Lichtgroen en zand (weet even de nrs niet uit m'n hoofd)

De natte olie aan de smeernippels ( niet te zien op de foto) en onder de cardanassen is olieverf, bedekt met glanzend vernis van Valejo:

IMG_5254k.jpg

Bedrading is plusmodel lead wire 0.2mm
We praten hier nog wel eens over bij ! bij een goei pintje.

Tot devolgende,
Staf

Dit is inderdaad grandioos!
Wat een detail en wat een project,ik ben dan ook erg nieuwsgierig hoe het eind model er uit komt te zien,dat moet gewoon een pracht stuk modeltechniek zijn!
Welke loop heb je voor de Flak gebruikt?
En gelukkig kun je weer posten hier 😀 !

Groeten van Jelle 🙂 .

hoe zeggen ze dat in engeland ook al weer?... flabbergasted ofzo 😉

Dit ding wordt steeds minder modelbouw en steeds meer een vorm van kunst (de critici zullen het zelfs nog onder low-art zetten). Ik blijf hem met bewondering volgen...

keep those updates coming! 😈

VRAAG:
Op de clubavond krijg je te horen dat de de bekabeling te dun uitvalt én dat die blijkt de verkeerde kleur te hebben.... 😢 Wat doe je dan... 😕: 😕:

OPLOSSING :idea: :

Juist :!: Na een onrustige nacht vol nare dromen over dikte en kleur...Vroeg uit de veren om eerst alles te slopen om daarna met nieuwe frisse moed te herbeginnen 😉 :

IMG_5307k.jpg

IMG_5314k.jpg

Nu maar hopen dat het deze keer wél goed is... 😀
Och en anders ...kennen we de oplossing al hé 😉

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Hola Paula! 🙂

Je moet toch toegeven dat het een hele verbetering is nietwaar!? 😀
Vergelijk de dunne zwarte kabels aan de hoofdtelefoon en de nieuwe bruine kabels, toch duidelijk dat dit een verbetering is 😉

Ik kan op de klub wel een eind wegl*llen, maar meestal klopt het wel wat pappie zegt 🙂 🙂

Ik heb nog een paar opmerkingen maar ik ga je eerst een WEEK onrustig laten slapen, mijn wraak zal zoet zijn 🤣 🤣

Rudi

Hi Staf

Dat ziet er verdomd goed uit. De kabeltjes zien er inderdaad een stuk beter uit nu.
Wat een gelukt dat je naar papa Rudy geluisterd hebt 🙂

Dat loopje op je flak is dat van Aber ?
De cilinders op het flakje heb je die zelf gemaakt op een draaibank?

toch nog een suggestie : Nu je het crewcompartiment zo goed als klaar hebt zou je er dan ook geen motor insteken ? 😈

Goe bezig , dorr zo verder !

Kristof

Jeetje zeg wat jammer van die kabels. Maarja, nu heb je wel meer eer (jaja nog meer) van je werk als het achteraf in orde is. Ik kan niet wachten om hem eens in het echt te zien. 😱

groetjes

Bedankt voor de comments !

De loop is niet van ABER maar van Shatton.
http://www.modellbau-schatton.privat.t-online.de/index.html

Prima spullen !

Kristof,.. Een motor... 't ja... devolgende keer denk ik. Hoewel die van CMK bloedmooi is 8)

Je ziet maar weer... Naar ervaren rotten luisteren kan je vooruit helpen. Thanks Rudi. Vooral ongezouten blijven feedback geven !
Ik ben wél erg benieuwd naar de andere dingen...Een week jom, da's wel erg lang.

Tot devolgende,
Staf

Nadat het interieur nog wat is aangekleed met wat "kleine prul" (helm, dinkfles, MP40, gasmaskers, jerrycan, laarzen,gamel,en... een mooie foto van de chaufeur z'n lief) kan ik naar de volgende (bouw)fase.

't is met verschrikkelijk slecht licht maar ja... beter "iets" dan "niets".
Ik zou niet willen dat jullie denken dat ik stilgevallen ben 😉

De schilden zitten op de Flak. Gemaakt van plastic card 0.3mm.

IMG_5332k.jpg

IMG_5333k.jpg

IMG_5334k.jpg

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

knap gedaan Staf.
en idd, qua dikte veel beter dan PE-onderdelen.

Als je de foto's in Photoshop door "auto-levels" heen haalt,
ben je meteen van die geel schijn af.
Ofwel de kodak op 'kunstlicht' inschakelen.

C ya.

Originele foto...

Heren,

wisten jullie dat er een tweede foto van jullie voertuig is?

Naast de eerste:
http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/FOTO-1939-1945/jindrichuv-hradec-1945/original/7318

ook deze:
http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/FOTO-1939-1945/jindrichuv-hradec-1945/original/7310

Te:
http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/FOTO-1939-1945/jindrichuv-hradec-1945

Eric

Eric,

FANTASTISCH !!
Hartelijk bedankt. Het lijkt wel dat er een (bevrijdings)feest gaande is daar !

Ik heb op deze site zelfs een derde foto gevonden:
http://www.dolin.estranky.cz/archiv/inahled/7338.jpg
Hier zie je duidelijk de reserveschakels op de achterkant van de panther.

Ik zal een dezer nog eens wat foto's van het model posten.
Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Hey Staf, als je naar het gebouw op de achtergrond kijkt zie je dat er " Ferdinand Kraus " op staat.
De foto is dus niet in Tjechië of Hongarije genomen zoals we eerst dachten maar eerder Duitsland of Oostenrijk 😱

Dus heel laat in de oorlog, het zijn waarschijnlijk dus duitstalige vluchtelingen op de vlucht voor de russen.

'T is maar dat je't weet 😉

Rudi

PS: nog eens goed gekeken, en er hangen blijkbaar witte vlaggen buiten.
Ook lijkt de man die door het raam kijkt een russische tankhelm te dragen 😱

Sudetenland/Tsjechie

Ik denk toch dat het Tsjechie is, Sudetenland wellicht.

Links is een 'lekarna' ofwel apotheek. Verder is er een Brand hotel en een Kraus (Sudeten?).

Het plein heeft een opvallend standbeeld
7338.jpg

En zie deze ansichtkaart eens...
1907989-Travel_Picture-Jindrichuv_Hradec.jpg

PICT1458.JPG

Te Jindřichův Hradec, zuidkant Tsjechie, Bohemen, Sudetenland!

Vergelijk ook de huizen, ramen en hoogtes:
Toen:
7310.jpg

Nu:
PICT2060.JPG

Internet... geweldig...

Eric

Jongens jongens, 😱 😱 😱 Wat een stroom van informatie die loskomt !!! 🙂 🙂 🙂
T(H)ANKS T(H)ANKS T(H)ANKS !!!

Zoals beloofd updates:
Het afgewerkte interieur :
IMG_5364k.jpg

IMG_5367k.jpg

IMG_5368k.jpg

En de start van de buitenkant...
IMG_5351k.jpg

IMG_5356k.jpg

IMG_5357k.jpg

IMG_5360k.jpg

Morgen laatste keuring op de club en dan...gaat ie dicht !

Graag jullie comments,
Feel free,
Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Terug
Bovenaan