Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga je er een BEF versie van maken?
jan peters zei:Ga je er een BEF versie van maken?
Jan 🙂
Maarten Weers zei:jan peters zei:Ga je er een BEF versie van maken?
Jan 🙂
Dan heeft hij nog een helehoop werk. Ik kijk dan ook met spanning het verloop van dit project tegemoed,
groeten Maarten
Ben Valk zei:De bouwdoos is binnen en het ziet er allemaal erg overzichtelijk uit. De bouw moet denk ik niet zoveel problemen opleveren, ware het niet dat ik maar erg weinig over de matilda in B.E.F. uitvoering kan vinden. De zoektocht naar info gaat door. Met de kerstdagen heb ik een aantal dagen verlof dus in die tijd moet er wel wat in elkaar te zetten zijn 🙂.
Alex van de Wetering zei:Hier heb je vast wat aan:
http://www.network54.com/Forum/110741/message/1166450769/Matilda2
Alex
Alex van de Wetering zei:Ben,
Graag gedaan. Laat je vooral niet afschrikken door de modellen van Zaloga en Gilles Thomas, gebruik ze als inspiratie.
De plastic plaat die je vaak ziet, is Polystyreen plaat. In feite is dat hetzelfde materiaal als wordt gebruikt voor het spuitgieten van bouwpakketten. In veel modelbouwwinkels kan je terecht voor Polystyreen plaat en profielen. Bekende merken zijn onder andere: Evergreen, Plastruct, Slaters, Tamiya. Als je grootverbruiker bent of geen modelbouwzaak in de buurt hebt, dan kan je ook eens vragen bij een leverancier van kunststof. Dat is vaak veel goedkoper, de platen zijn aanzienlijk groter, maar de dunnere platen zijn vaak wat moeilijker te krijgen. Bij goed gesorteerde grafische winkels kan je soms ook terecht voor Polystyreen plaat.
Om klinknagels te maken bestaan er diverse methoden. Een " punch and die" set is een gereedschap om klinknagels uit polystyreen plaat te stansen. Het is een zeer handig gereedschap, maar ook erg duur. Wat je ook kan doen is de klinknagels van onderdelen uit de reservedoos snijden en die op je model plakken. Vooral de oude Tamiya M5A1 en M3 Lee zijn goede leveranciers van klinknagels 😉 Andere technieken zijn " plakjes" van plastic profiel, zaadjes, lijmdruppels etc. etc. Kleine spijkertjes zouden ook kunnen, maar zijn mogelijk al te grof.
Hugo Luyten zei:Ben,
Als je naar Venlo gaat, daar ligt een redelijk grote hobbywinkel, Luthart, en deze hebben buiten een groot assortiment verf, bouwdozen, etc. ook het hele gamma aan Evergreen.
www.luthart.nl
Groeten,
Hugo
Martin Dogger zei:Ha Ben,
De foto's laten niet zo veel detail zien, jammer. Maar wat ik gezien heb jij thuis zit het allemaal redelijk strak in elkaar. Werkt je gescratchte Etchmate ook een beetje dan?
Groeten, MartinD
Of een uitsnede maken van het grote formaat. En dan de koepel eruit lichten. Scheelt al een hoop ruimte rondom, waar voor de modelfoto's niks relevants op staat.Ben Valk zei:Zal kijken of ik aan de kwaliteit van de fotos's wat kan doen. Misschien toch maar eens naar een digtitale spiegelreflex gaan kijken 8) .
Ben, ik verplaats 'm naar het fotoalbum voor je 😉Ben Valk zei:Nog wat laatste foto's, wordt vervolgd op het foto album.
Zijaanzicht
![]()
Vooraanzicht
![]()
Spanners, gemaakt van evergreen
![]()
Toren zij- en bovenaanzicht. Met wat meer restjes lijm dan gepland 😳
![]()
![]()
Martin Dogger zei:Ziet er goed uit Ben. Mooi om te zien dat je ook scratchspul aanpakt.
Voor de rookmortieren aan de zijkant van de koepel heb ik nog wel iets voor je. Onderdelen uit de AFV Club Stuart V kit. Laat maar ff weten of je ze nodig hebt, neem ik ze volgende week wel mee.
Groeten, MartinD