Baptism of Fire, Klaar!!!!!.

Goed bezig Axel. Nu ziet hij er echt gaaf uit met die assesoires. Die takel ind ik een goede toevoeging. Door de grote lege hoogte maakt dat toch een mooi geheel.

Mzzls

Hallo medeplakkers,

net terug uit het grote Oelie-oeliebos, en redelijk gaar, koud en nat.
Gelukkig krijg ik dan een lekker warm gevoel als ik de reacties lees 😉 .

Johanna- Thanx, nee de werkbank is géén camouflagemiddel, ik ga dat anders oplossen.
De vloer lijkt redelijk schoon, maar is behoorlijk stoffig, mss ga ik idd nog wat oliesporen doen.

Jacco- Thanx, idd, de hoeken bij de muur, en de onderzijde van de muur zelf, mogen idd wat vieziger.
Toch fijn, iemand die met een schone kijk, tips geeft.

Maarten- Thanx, de lampen zitten gewoon met een stripje altijdgroen vast. De lampen zelf zijn van Miniart, en zijn een beetje gemodificeerd.

Bouwaap- Thanx mate, het is vaak de aankleding die het hem doet. Postertje komt nog, cijfers zitten al aan de buitenkant.

Ron- Thanx, Ik wil er nog een beetje rommel bij doen, maar dan houdt het echt op, teveel is ook niet goed. Vwb die stoflaag, die zit er all 😉 .

Frank- Thanx, yep, hij is nog lang niet klaar. Ik heb een to-do lijst gemaakt, enb er komt nog vanalles bij, waaronder ook de dingen die jij nu aanhaalt.

Kristof- Thanx mate, ja, het woord opgeven komt niet in mijn vocabulaire voor 😉 .
Wat ik van de SIG ga maken, ff denken............................................................................................................
Ik denk een SIG 33 op PzIII onderstel 😉 🙂 .

Benjamin- Thanx, chaos en anarchie, HEERLIJK 😉 😀 .

Jeroen- Thanx, dan zal ik bij jouw maar géén kamerinspectie komen doen, hé 😉 .

Dom- Thanx, onder de trap komt nog vanalles te staan/liggen, dus laat je verassen 😉 .

Boris- Thanx mate, idd, de takel en ook de lampen brekken de loze ruimte, en zijn uiteindelijk een mooie toevoeging.

Gert-Jan- Thanx.

Mark- Thanx, je gevoel zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen 😉 .

André- Thanx.

Eelke- Thanx, is dat het enige wat je indrukwekkend vond 😢 😉 .

Bij de volgend update, zal de base af zijn, voorlopig ga ik nog lekker even verder met toevoegingen.
Op naar mijn to-do lijstje 😉 .

Tot snel.

Greetz
Axel

Hi Axel,

Ik moet zeggen dat ik je topic tot nu met grote interesses en bewondering volg... ziet er tot nu erg goed uit!!
Ben meer dan benieuwd naar de verdere afwerking en de sig natuurlijk!

Er viel me alleen een klein dingetje op: je stalen kolommen staan nu los op de betonvloer. In het echt zal het zo zijn dat óf hier een voetplaat onder zit en dat deze op de vloer zit gebout óf dat de bevestiging onder de vloer zit en dus niet zichtbaar is, en dat de vloerplaten rondom tegen de kolommen liggen. Dit geldt trouwens ook voor je trap bevestiging.

Aangezien ik zelf ook altijd nogal visueel ben ingesteld, hieronder een plaatje met wat ik nou eigenlijk bedoel:

bwbouw40.jpg

Succes met de verdere afwerking! Erwin

Hallo medeplakkers,

Erwin- thanx voor het meedenken. Ik denk dat ik voor de optie verzonken constructie ga.
Een betere smoes heb ik niet 😉 .

Al met al>
De basis is klaar
😀 😀 😈 😈 😀 😀 😀

Na een paar maandjes werk is het eindelijk tijd voor het voertuig en de figuren, héhé.

Het enige wat ik nog moet doen is de zwarte rand bijwerken.

Vwb het zwavelpoeder dillema, ik heb gewoon echt zwavelpoeder gebruikt (Nog bedankt Niels O 😉 )
Dit gefixeerd met sterk verdunde houtlijm.
Wat denken jullie, zal ik er, tijdens de volgende beurs maar een bordje naast zetten met daarop de tekst: Warning, dangerous toxins used??? 🙂 🙂

Anyways, hier zijn de foto's.

Het geheel:
26-01-09.jpg

De trap:
26-01-095.jpg

26-01-096.jpg

Maxim op het bordes:
26-01-0910.jpg

Snijbrander onder de trap:
26-01-0911.jpg

Ivan zijn werkbank:
26-01-097.jpg

Ivan heeft zijn gereedsschapskoffer laten vallen:
26-01-099.jpg

Glas van de dakramen op de vloer:
26-01-098.jpg

De buitenkant:
26-01-091.jpg

De silo:
26-01-092.jpg

Geen wonder dat daar géén gras groeit!!!
26-01-094.jpg

Op naar het voertuig en figuren.
Shoot please

Greetz
Axel

nauwwwwwww ik weet al van wie Roy dit jaar de grootste concurrentie zal hebben ... en waarom ik al m'n modellen binnen hou 🙂

fantastisch werk gewoonweg, je bent ongetwijfeld de beste dio bouwer op dit forum !!!

nu je voertuig nog en je mag met Eelke Warrink concurreren 8)

cheers
Dom

Heel mooi Axel

Hoop dat je volgende week dinsdag niet op de hei zit, want dit ding wil ik effe van dichtbij bekijken.
Heb alleen een kleine 😕: bij het glas op de grond.
Persoonlijk vind ik de stukken de groot. Als glas van die hoogte valt, dan denk ik dat het meer versplinterd.

Verder , keep it up.

Grtz
Patrick

Ik heb dit gevolgd vanaf het begin.
En ik ben echt onder de indruk.

Er zijn echter drie dingen die mij direct opvallen als ik naar je eindfoto's kijk.

1. Die laskar onder de trap. Hij is zo schoon, terwijl overal puin ligt.
2. Die stortpijp van de silo. Zou je die niet een beetje meer roest kunnen geven? Nu is de silo licht verweerd maar de pijp, die toch wel e.e.a. te verduren heeft, is nieuw.
3. Ivan heeft een werkbank, maar er ligt geen gereedschap op. Een verdwaalde/vergeten sleutel zou meer leven geven in dit hoekje.

Maar wie ben ik om dit te plaatsen. Ik kan dit absoluut niet en ik leer hier erg veel van. Ongeloofelijk knap. 😉

Een grote bende is het!

Hi Axel,

Knap werk, je waant je in Stalingrad... Ik sluit me wel aan bij bovenstaande verbeterpuntjes. Misschien is het ook nog een idee om een verwaaide krant of een ander stuk papier of textiel toe te voegen. Verder smeekt de werkbank inderdaad om nog wat klein spul zoals gereedschap en kleine troep. Verder heb ik weinig toe te voegen.

Groeten,

Vincent

Yo Axel,

Zo te zien is de zwavel goed terecht gekomen. Had ik je trouwens al verteld dat zwavel naar verloop van tijd spontaan kan ontbranden?

Just kidding! 😈

Je bent er een erg mooi dio van aan het maken. Vooral al die details maken het een interessant geheel, zoals die gereedschapskist. Ik kijk uit naar je figuren en de Sig, en hoop 'm gauw eens in het echt te zien!

Grtz,

Niels

Heey die Alex 😉 🙂
Erg indrukwekkend 😱
Loop tzt alle losse elementen nog eens rustig na en breng evt. hier en daar wat nuances en verbeteringen aan. Dat is een mooie afwisseleing als je met je panzer en figuren bezig bent.

Hallo medeplakkers,

Bedankt voor de replies, bij deze wat antwoorden.

Dom- thanx, je vleit me.
Ik, concurrentie voor Roy??? Naaaah.
Waarom zou je je modellen binnen houden, zo kunnen anderen niet genieten van jouw werk, en de typische Vanderschaeghe-stijl!!!
De beste bouwer zou ik mezelf niet noemen, er zijn hier wat lui(Roy S, Marcel Z, Staf S, Luc K, etc), daar kan ik alleen maar van leren.
Maar ik ben blij, dat je mijn werk mooi vindt 😉 .

Mark- thanx, maareh, dat gebeurt niet vaak, jij sprakeloos 😉 .

Patrick- thanx, Jammer joh, de volgende week zit ik op de verjaardag van mijn petekind. Ach, zie het maar zo, dat maakt je verlangen om deze live te zien alleen maar groter 😉 .
Vwb dat glas, ik heb tijdens een oefening geëxperimenteerd met het kapotgooien van vlakglas. Op verschillend hoogtes, op verschillende ondergronden. Je zult verstelt staan hoe groot sommige scherven nog waren. En de baas betaald 😈 😈 .
Toch handig, zo'n baan, je mag vanalles uitproberen en je krijgt er nog geld voor ook 😈 😈 .
Voor diegene die nu denkt "MIJN BELASTINGGELD!!!!!", ik betaal ook belasting, en dus ook mijn eigen salaris en experimenten 😈 .
Back on topic: Mss nog wat meer klein scherfwerk toevoegen.

Arno- thanx.

Gerrit- thanx, er zijn twee dingen waar je gelijk in hebt. Op de werkbank ligt gereedschap, het is alleen op de foto niet te zien.
Die andere twee, daar ga ik nog wat aan doen.
Dan, nooit gedaan is nooit geleerd. Je moet het eens proberen, tis echt leuk 😉 , en stressvol 😈 .
Het grote nadeel en tevens voordeel van dio's bouwen is dat je overal goed in moet zijn wil je iets fatsoenlijks neerzetten (voetuigen, ondergrond, begroeiing, gebouwen, figuren, noem het maar op.
Het wordt wel noot saai zo.

Vincent- thanx, papier e.d. ligt er al, en gereedschap tocj=h wel.
Ik zit alleen nog te wachten op wat propagandaposters.

Jeroen- thanx.

Niels- thanx again mate. leuk grapje, je had me even 🙂 🙂 .
De rest zal snel volgen, patience my young padawan 😉 .

Roy- thanx mate, goed idee. mss is het idd wel tijd om me even op iets anders te focussen, om daarna met een schone blik, er nog eens punt voor punt naar te kijken.
Ik heb al een to-dolijstje, daar zijn heel wat punten van doorgestreept, maar inmiddels ook weer wat bijgekomen.

Al met al, oké mannen, I got the message, hij is nog niet af.
Maar ik ga nu eerst mijn werktafel opruimen en me op de figuren en de PzIII storten.
Dus tot de volgende update, met voor de verandering........

Greetz
Axel

Hoi Axel,

Het begint mooi te leven. Ik denk dat je het nu even als afgerond moet zien en het voertuig en de figuren bouwen en toevoegen, dan pas kun je echt goed bepalen hoe het samenvalt.

Wellicht een idee ook wat overvallen Russen toe te voegen? Bijvoorbeeld die zich verschanst hadden en nu door Duitsers betrapt worden? Was een meedenkertje 😉

Succes met de bouw en de figuren.
Groet, Johanna

Axel,

Heb eens na zitten denken wat voor reactie ik hier zo plaatsen en ben eigenlijks tot de conclusie gekomen dat ik geen passende reactie heb.

Dit inspireert mij in ieders geval om zeker door te gaan om ook diorama's te bouwen!

Staat er nog geen eens een tank ik en toch is het fantastisch om naar te kijken. Je raakt eigenlijks helemaan niet uitgekeken.

Zoals wij in ons logo gezet hebben: Usus Magister est Optimus, ervaring is de beste leermeester ... moet ik dat maar eens gaan opvolgen om tot een dergelijk diorama te komen. Heb het idee dat deze thread vaak voorbij zal komen als voorbeeld.

Respect.

Gr,
Jeroen

Jeroen Timmer zei:
Axel,

Heb eens na zitten denken wat voor reactie ik hier zo plaatsen en ben eigenlijks tot de conclusie gekomen dat ik geen passende reactie heb.

Dit inspireert mij in ieders geval om zeker door te gaan om ook diorama's te bouwen!

Staat er nog geen eens een tank ik en toch is het fantastisch om naar te kijken. Je raakt eigenlijks helemaan niet uitgekeken.

Zoals wij in ons logo gezet hebben: Usus Magister est Optimus, ervaring is de beste leermeester ... moet ik dat maar eens gaan opvolgen om tot een dergelijk diorama te komen. Heb het idee dat deze thread vaak voorbij zal komen als voorbeeld.

Respect.

Gr,
Jeroen

Helemaal mee eens Jeroen!! Dit diorama is gewoon van de buitencategorie aan het worden. Zeg maar een Van der Sar onder de dio's. Het enige wat je nog zou kunnen tegenwerpen is dat er weinig stuff is van eigen makelij, maar ik ben ook meer een koper dan iemand die zelf uren en uren gaat zitten knutselen op een bankje. Het uitdenken, plaatsen en verweren is ook heel mooi om te doen en in dit dio komt alles tot nu toe prachtig samen.

groeten John.

John van Pelt zei:
Jeroen Timmer zei:
Axel,

Respect.

Gr,
Jeroen

Helemaal mee eens Jeroen!! Dit diorama is gewoon van de buitencategorie aan het worden. Zeg maar een Van der Sar onder de dio's. Het enige wat je nog zou kunnen tegenwerpen is dat er weinig stuff is van eigen makelij, maar ik ben ook meer een koper dan iemand die zelf uren en uren gaat zitten knutselen op een bankje. Het uitdenken, plaatsen en verweren is ook heel mooi om te doen en in dit dio komt alles tot nu toe prachtig samen.

groeten John.

Absoluut, het is echt een prachtig dio. Het is heerlijk om naar te kijken 😱 Alle aspecten die een diorama moet hebben zitten erin. Het is een mooi geheel. En met de SIG en de figuren erin zal hij wel helemaal fantastisch zijn.

Veel succes,

Maarten

Mooi werk, Axel, allemaal leuke details overal! Ik zou zelf de begroeiing achter de fabriek wat weelderiger maken, misschien ook met korstmos o.i.d. op de muur (uiteraard niet waar dat gele goedje is neergekomen). Waar heb je het giftige goedje nou mee gemaakt? Zwitserse strooikaas? 😉

Hallo medeplakkers,

even wat reacties beantwoorden.

Johanna- thanx, ik laat hem idd even rusten en ga me nu focussen op het voertuig en de beschildering van de figuren.
Maw, de figuren zijn al gebouwd, check (uit mijn blote hoofd) pagina 2 maar.

Jeroen- thanx, enne, zeker doen dios bouwen. Hewt is allemaal een kwestie van ervaringen opsnuiven en vervolgens trail and error.

Mark- Oui, toi mon amie 😉 .

John- thanx, Weinig stuf van eigen makelij???? Oké dan de kolomboor, de werkbank, vaten en snijbrander zijn gekocht. Maar de rerst....... 😉

Maarten- thanx, ik ben wel van veel dingen laten zien. Dat neemt echter wel wveel werk met zich mee, waardoor je het overzicht in je werk wat sneller verliest, dan wel over dingen heen kijkt.
Mijn volgende project wordt dan ook iets kleiner en simpeler van opzet.

Eelke- thanx, mmhhh korstmos, mmmmhhh. In een industrie gebied, hmmmm , ga ik over nadenken.
Het gele goedje is géén zwitserse strooikaas (hoe verzin je het 🙂 ) maar echt zwavelpoeder 8) .

Tot zover, helaas nog géén update, ben nml ook nog druk met een ander projectje (hé Robert 😉 ).
Tot de volgende.

Greetz
Axel

Axel Repping RHvS zei:
Het gele goedje is géén zwitserse strooikaas (hoe verzin je het 🙂 ) maar echt zwavelpoeder 8) .

Mijn vader eet al zo lang als ik me kan herinneren deze zwitserse strooikaas op brood:

strooikaas_005.jpg

Ik zweer je dat het precies lijkt op wat je op je diorama hebt gestrooid 🙂
En het ruikt ook nog eens niet veel lekkerder dan zwavel 😢

Hallo medeplakkers,

het is alweer veel te lang geleden dat ik geupdate heb, dus bij deze.
ik ben aan het schilderwerk van de figuren begonnen.

Alle pupkes zijn van TANK, sommige zijn iets verbouwd om in het verhaal te passen.

De gezichten zijn bijna klaar, alleen de details moeten nog.
Voor de rest staat bijna alles in de basiskleuren.

De pics:
De chef van het viertal, te herkennen aan zijn blauwe broek.
07-02-09.jpg

07-02-091.jpg

Pjotr met zijn handgranaat in de aanslag.
07-02-092.jpg

07-02-093.jpg

Dimitri komt ook nog aanrennen.
07-02-094.jpg

07-02-095.jpg

En als laatste, Ivan de Doper.
07-02-097.jpg

07-02-098.jpg

Ik weet dat er nog een hoop aan ze moet gebeuren, maar goed.

Shoot please.

Greetz
Axel

hmmmm...
Ik weet 't niet, Axel.
De figuren doen vreemd aan, v.w.b. de vorm en zo. Ze halen 't niveau en de kwaliteit van je dio zeker niet en dat is wel jammer, vind ik.

Ron van Wiggen zei:
hmmmm...
Ik weet 't niet, Axel.
De figuren doen vreemd aan, v.w.b. de vorm en zo. Ze halen 't niveau en de kwaliteit van je dio zeker niet en dat is wel jammer, vind ik.

mmh Axel daar moet ik Ron wel gelijk in geven, iets klopt er niet met de figuren.

Wegdoen en andere zoeken. 😱

gr Eric 😉

Ha Axel!
Nog altijd goed bezig! Je hebt er wel een bpaar hele mooie poses bij zitten zeg!! Die met die granaat en die met zijn hand omhoog zijn erg origineel. Denk dat ze allen goed in het verhaal/ geheel passen. Nog verder gegaan met de SIG?

Groeten B

Hoi Axel, ik moet mijn voorgangers gelijk geven iets klopt niet met de figuren. De verhoudingen zijn een beetje zoek. Ze zijn wat skinny, een heeft de nek te lang etc.
Maar, ze zijn natuurlijk sterk vergroot en in het diorama zou het denk ik niet opvallen.
Daarbij komt ook nog eens; Ga maar eens zoeken naar andere russen die je zo kan gebruiken.

Cheerio, Arno

Dimitri moet wel niet vergeten een magazijn in z'n ppsh te stoppen 🙂 .
Wat mij betreft mag het contrast in de gezichten wat groter Axel.
Maar misschien zijn het de matige foto's 🙄 .
Suc6 met het verdere schilderwerk.

Hall Axel,

Ik vind de figuurtjes wel meevallen, zeker in de wetenschap dat je ze in een basislaag gezet hebt. Je kunt genoeg bereiken door oplichten en schaduwen, wasjes etc. Genoeg mogelijkheden om de figuren in de dio te plaatsen. Komen er ook Duitsers bij?

Succes met de figuren!

Hallo medeplakkers,

nee geen update dit keer, maar even wat antwoorden.

Ron, ikkan je niet helemaal volgen, zeker niet qua vorm. Explain please.

Eric, zie Ron 😉 . Wegdoen?? Ben je helemaal mal???
Ik heb uren zitten prakkezeren op de poses.

Boris- Thanx- zoals ik al eerder zei, ik heb er menig uurtje op gezeten. En ik ben er content mee, en ik denk dat het een mooie aanvulling op het geheel. Sterker nog, zonder pupkes geen verhaal 😉 .

Dom- Thanx, you know it mate! Thanx voor de aanvulling.

Arno ook jou kan ik niet helemaal volgen, hoezo skinny?
Ze hebben maar zomerkleding aan hé 😉 . Nek te lang, of rekt hij zich uit???

Roy-Thanx, nee Dimitri gaat dat niet vergeten, hij is er gewoon af gevallen. VWB contrast, het kan aan de belichting liggen, ik heb iig mijn best gedaan. En anders ga ik toch weer ( ja, alweer) bij jou in de leer 😉 .

Johanna-Thanx, ben nu druk bezig met de highlights en washes, dus da komt wel goe.
En ja, er komt welgeteld EENEN Duitser bij. Hij zit in de PzIII, en is druk bezig met zijn luik te sluiten.

Update volgt snel.

Greetz
Axel

Hoi Axel,
ik bedoel dat de figuren zelf niet lijken te kloppen. Hiermee doel ik op de verhoudingen van de lichaamsdelen onderling. De armen lijken erg lang en dun, de lichamen lijken erg groot, hoofden weer wat klein.
Ook de poses vind ik wat vreemd aandoen, behalve dan de MP40-schutter. En als laatste lijken de details geregeld wat vaag.
Wellicht dat de foto's de zaken vertekenen.

Hallo medeplakkers.

eindelijk weer eens een update.
De figuren zitten in hun eindfase, pfff.

Ik moet eerlijk zeggen dat figuren niet mijn sterkste kant is, maar we doen ons best.

Verder zie ik op de foto's dat er her en der wat naadjes zitten.
Ik weet het, maar ik ga er echt niets aan veranderen, de uiteindelijke positie van de figuren in het dio gaat dat nml camoufleren.

Genoeg gel*ld, de foto's

De chef.
16-02-093.jpg

16-02-094.jpg

Dimitri met magazijn 😉 .
16-02-09.jpg

Pjotr, met een lelijke naad op zijn onderbeen 😳 .
16-02-096.jpg

Kraagspiegel nog iets bijwerken 😳
16-02-095.jpg

Ivan de doper, met fles, nu de vlammen nog>
16-02-091.jpg

16-02-092.jpg

Ik weet dat ik her en der nog wat moet bijwerken, dus ze zijn nog niet helemaal af.

Maar evengoed....

Shoot please.

Greetz
Axel

Hey Huzaar...

Blijft toch gek om jou te horen melden dat je weer het bos in moet. Ben je voor bospooier aan het studeren 🙄 ? Nou ja. Sterkte in het bos dan maar.

Ik begin langzamerhand de opmerkingen van Ron wel te begrijpen. Ik bedoel, ik ga het je voorlopig allemaal nog lang niet nadoen, maar op sommige foto's lijken de mannetjes erg lang en dun te zijn waardoor de verhoudingen mis lijken. Op andere foto's ziet het er dan weer veel meer in verhouding uit, dus wellicht komt het door de foto's of de stand waarin ze genomen zijn (Deze zin heeft een erg vreemde lading na het motto van dinsdagavond 😱 ).

Mark (die deze topic met stijgende verbazing zit te volgen)

Hallo medeplakkers,

ff reageren.

Jacco, thanx. Ik ben er zelf niet helemaal lyrisch over. Zoals ik al zei, figuren is niet mijn sterkste kant. Misschien moet ik gewoon eens flink wat gaan oefenen.

Rinke, thanx. Ben inmiddels met de Pz IIi begonnen, Ik zal binnenkort eens wat foto's posten.

Jeroen, thanx 🙂 🙂 , die foto's tja.

Mark, thanx. Hoezo gek dat ik met enige regelmaat naar het bos of eoa raar land moet??
Vwb de figuren, ikzelf zie het niet zo, ik heb andere mensen er live naar laten kijken, en die zien het ook niet. Mss ligt het aan de foto's????

Rene 😕: 😕: 😕: 😕: 😕: 😕: 😕: 😕: 😕: 😕:

Zoals ik al zei, ik ben bezig met de PzIII, en ik zal binnenkort eens wat pics posten.

Ik hou julie op de hoogte.

Greetz
Axel

Sorry Axel,
ik had die dag nét een duwtje nodig om er helemaal in te blijven.
Ik las dat het kwam door de foto's, of de stand waarin ze genomen waren.
De vreemde lading ontging me niet, maar ook niet iedereen begrijpt mijn 'boehoe'.
Ook ben ik niet zo'n quoter.

Het wordt een waanzinnig dio, succes met de afwerking.

René

Hallo medeplakkers,

tijd voor een update.
Aangezien dit een twenoT forum is, zullen jullie blij zijn om te horen dat ik eindelijk aan het voertuig begonnen ben.

Het loopwerk is van de tamiya PzIII set, de wielen van Dragon waren simpelweg te slecht, vandaar.
Verder heb ik de basis gelegd op de gevechtsruimte, het kanon en het achterdek.
De PE-set van eduard bouw makkelijk weg, maar ik ga niet alles gebruiken. Less is more zullen we maar zeggen.

De gevechtsruimtestaat nog los van de romp, dus vandaar de megakier.
Ik moet de randen van de voorste pantserplaten nog doen, maar da komt wel goe.

De foto's:
23-02-09.jpg

23-02-091.jpg

23-02-092.jpg

23-02-093.jpg

Wordt vervolgd.

Shoot please.

Greetz
Axel

Ha Axel,

Goed begin. Heb je een set gebruikt voor het gevechtscompartiment? Met de wielen is het ook wel goed gekomen zie ik 😉
ga je nog structuur aanbrengen op de platen? Succes 😉 verder!

Groetjes

vierkante gevallen...

Hallo Axel,

Over het model valt nog niet veel te zeggen. Wel heb ik een vraagje:

Op de luiken op de achterkant zitten van die vierkante "gevallen"... Die liggen bij jou horizontaal. Op de StuG waar ik voor de FOC mee bezig ben horen ze volgens de bouwtekening vertikaal. Aangezien ik een Revell-kit aan het bouwen ben en deze firma nu niet bepaald uiblinkt in betrouwbaarheid, zou ik graag willen weten of dit per type verschilt, of dat Revell het verkeerd heeft...

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan