(Arjan) Dragon 7,5 cm Pak 40/4 auf RSO (Sf)

Ik heb vele jaren geleden de Dragon kit aangeschaft en ben toen niet verder gekomen dan stap 2 van de bouwtekening (de constructie van de motor). Ik zag toen namelijk al meteen een detail in de bouwtekening dat niet klopte. Ik was bang dat er wel meer niet zou kloppen (had toch wel erg slechte ervaringen met Dragon bouwdozen wat dat betreft) en ben er toen mee gestopt. Ik heb zojuist de Tamiya RSO bouwdoos aangeschaft zodat ik een aantal dingen kan vergelijken (waaronder dimensies van chassis etc.). Ik heb namelijk veel meer vertrouwen in het research van Japanners.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 7.5cm Pak 40 auf RSO van de 1. Skijäger-Division. Deze eenheid had er kennelijk 9 van.

Arjan

Hallo Tini, ik heb net nog een site gevonden met een bouwverslag van de Miniart RSO en een vergelijkende foto van de Italeri en Dragon RSO. Laatstgenoemde is zoals ik al dacht veel te klein en volgens de schrijver van deze review zijn de Dragon cabine en laadbak eerder richting 1/40 😕. De Italeri RSO is dan weer meer richting 1/32.

Review/bouwverslag in kwestie :

Nog een foto van Miniart links en Italeri rechts, laatstgenoemde is inderdaad zo beroerd nog niet (afgezien van de originele Italeri tracks dan toch) :

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een paar foto's gemaakt van de RSO met PaK in Munster.

Deze waren op een andere site geüpload, niet op deze. Er staan daar nog meer walk arounds van mij, maar ik kan me niet herinneren welke site dat was 🙈

Leuk om hier nog foto's van te zien. Zelf ben ik van plan om de Miniart RSO 75mm Pak te maken. Alleen deze moet nog binnenkomen

Terug
Bovenaan