Allerhande

@Jan van Harn Je brengt me wel op ideeën met die beugels. Overigens kan ik dan wel gelijk ook alle handgrepen op het motordek doen. Flash moet ik inderdaad nog nalopen, thanks voor het opletten

@Timo de Porto dat klopt, ik heb thuis nog even doorzitten te rommelen. Geen jerrycandop meer gevonden, maar die haal ik nog wel uit m'n reserve onderdelen doos 😉
Eerlijk gezegd vroeg ik me af wat de blokjes op de kleine toren waren. Deze zijn erg grof.

Voor een ander model, daar moest de romp opengezaagd worden en een deel opgevuld. Dat ging even wat sneller met schuren met een versleten stuk korrel 60

Laatst bewerkt door een moderator:
Vooruitlopend op de RSO groepsbouw ben ik vast begonnen aan de aanhanger. De PAK 43 van Precision.
Een old skool resin kit, die ik heeeel lang geleden ook al eens gebouwd heb. Toen 1 van de eerste uitgaven, met puntgave mallen.
Deze is duidelijk van wat later, met wat verweerde mallen.
Maar nog steeds prima te bouwen. Het is wel één van de laatste volle resin kits die ik zal bouwen. Ik merk dat het stof en voortdurende contact met polyurethaan me ondanks voorzorgsmaatregelen geen goed doet en ik heb geen zin in een mogelijke acute allergische reactie later.
20260918_133332.webp20260918_133322.webp813790807_932428289938641_1064716233241030498_n.webp

Tja, ieder zijn dingetje Hilbert.
Het is iig een duidelijk AI dingetje, en geen fake model dat als echt neergezet wordt.

Mooi dat je er mee bezig bent Rob. Maar als je er aan twijfelt of het niet ongezond is al dat stof, waarom dan toch verder gaan?

Omdat ik in ueder geval dit model af wil maken.
In mijn vorige job had ik te maken met werknemers met accute polyurethaan allergie, uiteindelijk moesten die ander werk zoeken.... Dus echt iets om serieus te nemen

Hoezo.... t zijn allemaal materialen met een handleiding, als je van witmetaal de oppervlakken even schoon schuurt plakt t prima. T beste is ook witmetaal solderen...

Netjes!
Ik heb zo'n hekel aan werken met resin.... en superlijm.
Ik had er vroeger in ieder geval meer lol in dan tegenwoordig.
Het verwerken geeft veel rommel, het is soms een enorme puzzel, en omdat de makers ook maar mensen zijn kom je soms rare fouten tegen. Zo ook in deze kit, terwijl Precision toch een van de topmerken is/was.
Er zijn hier 2 onderdelen, n47 en 48, één links, één rechts, en deze moeten elkaars spiegelbeeld zijn.
Op de bouwtekening zie je dat ook zo weergegeven.
Maar op de parts lijst, en ook in het doosje, zijn de onderdelen exact gelijk, zeg maar 2 x een rechtse uitvoering.
Maar met gigantisch vernuft, mijn meer dan uitmuntende kennis, opvallend veel durf, en vooral mijn enorme modelbouw talent* is dat wel goed gekomen maar toch....
En we kennen natuurlijk allemaal het fenomeen dat superlijm alles aan alles plakt behalve de 2 onderdeeltjes waar het op dat moment om te doen is. 😉

(* GEEN AI! Ik heb nu even geblondeerd piekhaar en een rood "Make Modelling Great Again" petje op...)

Het is nu geloof ik hoog tijd voor een bakje koffie...

20260919_100105.webp20260919_100151.webp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan