André Meere
Lid van de TWENOT
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
Ja, nou dat je het zegt idd. Goeie !De onderkant van het model is altijd een goede plek om te experimenteren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, nou dat je het zegt idd. Goeie !De onderkant van het model is altijd een goede plek om te experimenteren.

Iemand die voertuigen van de SS bouwt verdenken we ook niet van foute ideologieën, om maar een voorbeeld te noemen.geen aanhanger van de Taliban
Leuk die T-62, waar heb jij die koepel weten te vinden? ik ben er al tijden naar opzoek om er een oekrainse beute van te maken maar ze lijken overal uitverkocht te zijn.Ik ben nog bezig met de Archer om te verweren, maar ik had even een "bouw"avondje nodig.

Dat is toch geen probleem? In het echt zaten die tanks goed in de verf 🙂chippen wilde dit keer niet echt
Ook daar een opmerking over realisme: bij tanks die door het terrein rijden, zijn de rupsbanden meestal helemaal niet roestig. Losse grond, zand e.d. polijst ze al snel naar een kale staalkleur.Rupsbanden zijn me nu nog iets te roestig
Met chippen moet je,heel zuinig zijn. Beter niet dan teveel.Ben Nevis de nodige verf behandelingen verder. Filter en pin wash willen volgens mij best lekker lukken, maar chippen wilde dit keer niet echt ( dit keer met penseel met hand opgezet ipv met spons). Dus maar even kijken hoe ik dat recht trek, of dat ik het dak van de toren ( meest storende deel) gewoon opnieuw spuit. Rupsbanden zijn me nu nog iets te roestig, maar die krijgen nog wel een extra track wash. Tot zover. 👍🏻
Bekijk bijlage 60687
Dat is toch geen probleem? In het echt zaten die tanks goed in de verf 🙂
Probleem vind ik dat ik op het koepeldak en het op het horizontale deel van de neus te ver ben gegaan. De neus kan ik denk ik wel verbergen onder een laag stof en wat achterblijfselen van een paar bagger schoenen. Het dak van de koepel spuit ik denk ik over en begin ik er opnieuw mee.Met chippen moet je,heel zuinig zijn. Beter niet dan teveel.
Nou vanwege het diepe profiel van de Churchill tracks was ik eigenlijk met roest begonnen, omdat de diepe delen zelden geraakt/geschuurd worden. Het kaal rijd fenomeen ken ik nog wel uit het grondverzet idd, daarom had ik de ribben van de tracks al gedrushed met wat zilver verf ( had niks grijzer)Ook daar een opmerking over realisme: bij tanks die door het terrein rijden, zijn de rupsbanden meestal helemaal niet roestig. Losse grond, zand e.d. polijst ze al snel naar een kale staalkleur.
Dankjewel Jan, daar kan interessant stuk 👍🏻👍🏻De tracks roesten vrijwel niet, ze hebben een bruingrijze kleur. Dat komt door de grote hoeveelheid mangaan. Zie voor meer uitleg:
Valentine tracks
Voor de Churchill werd hetzelfde soort staal gebruikt.
Das ook een goeie inderdaad , thanks 👍🏻👍🏻Waar bij komt dat mangaanstaal als het nieuw is, grijskleurig is en pas als het ouder wordt, verandert naar (uiteindelijk) diep roestbruin. Omdat er voertuigen met die kleur rupsbanden in musea staan, ontstaat dan weer het misverstand dat die rupsbanden ook een bruine kleur hadden tijdens de oorlog.
Het lijkt wel een moshpit 😂De crew voor de Sho't heeft inmiddels wat kleurtjes gekregen..
Bekijk bijlage 60721Bekijk bijlage 60722

Ik denk dat dat nog tegen zou vallen 🙂omdat de diepe delen zelden geraakt/geschuurd worden.
Je kunt zilververf mengen met (donker)grijs of zelfs zwart om een minder sterke metaalkleur te krijgen.Het kaal rijd fenomeen ken ik nog wel uit het grondverzet idd, daarom had ik de ribben van de tracks al gedrushed met wat zilver verf ( had niks grijzer)
Mooi gedaan hoor! Hoe vond je de bouwdoos van Gecko?Ik heb in deze vrije dagen mijn A9 Cruiser tank afgemaakt.
Ik wilde hem uit de weg hebben om aan de M5 Halftrack te beginnen. #zin in
Er komt later een bemanning in en een diotje zoals dit (ongeveer)
Bekijk bijlage 60663
Met onder bij het muurtje wat lopende infanteristen.
Dit is wat ik nu heb.
Voor nu even een plekje in de Vitrine,
en ter zijner tijd eens aan het schilderen beginnen.
ErikJan
Vertel …. Ik ken dat merk niet. Staat het slecht bekend?Een model van SKIF — jij durft … 🙂

Ja en de rechterzijde van je eindaandrijving lijkt niet overeen te komen met de uitlijning van de Sprocket. Maar dat kan natuurlijk ookdat wordt dus aanpassen...
Zoals Goof zegt is het een „Oostblokmerk” van toen dat Oostblok nog niet zo lang uit elkaar gevallen was, uit Oekraïne om precies te zijn. Ik heb er ooit een T-64 en BMP-3 van gekocht (dat was nog in guldens), want die waren toen de enige optie, maar nooit gebouwd vanwege de vele correcties die eraan nodig zijn om ze nauwkeurig te maken. Ware het niet dat SKIF eigenlijk alleen Sovjet-materieel maakt(e), zouden ze ideaal zijn voor jouw bouwstijl 🙂Vertel …. Ik ken dat merk niet. Staat het slecht bekend?
Gezien de vier stukken trekdrop die voor tracks moeten doorgaan heb ik zeker interesse!Gedurfd hoor! Ik heb eventueel nog wel 3D tracks voor je beschikbaar, mocht je interesse hebben!