Allerhande

wat schade aan aan een basis in opbouw. Nog meer van het eraf tillen door mezelf dan het er overheen lopen.
Het tussen/over de modellen lopen is niet zo’n probleem. Het geeft veel meer schade als ze het een goede plek vinden om te gaan liggen. Heel lang geleden had ik bijvoorbeeld een diorama gebouwd met Amerikaanse soldaten met mortieren in stelling bij een Duitse bunker (uit de Tamiya U.S. Gun & Mortar Team met een bunker van Verlinden), en een paar jaar later vond één van de katten dat je daar heel lekker kon liggen … De gipsen bunker had er natuurlijk geen last van, maar de figuurtjes en vooral de mortieren overleefden dat toch niet.

Dat touw maakt het wel af!
Is dit het bekende touw uit de US? Ziet er strak uit!
Dit touw is inderdaad het touw uit de US. Het verwerkt super.
In dit geval zit er touw bij de kit. Dat heb ik nog niet eerder gezien voor een zeildoek op een laadbak.
1729747763269.webp
(plaatje uit de instructie van de closed cab versie).
De gaatjes moet je nog iets uitboren.
De plastic touwhaken zijn erg goed te verlijmen. Persoonlijk heb ik dat liever dan PE. Wat mij betreft volgen andere fabrikanten dit concept. 1729747626528.webp

Het meegeleverde touw is prima, maar dit is net een fractie dunner (0.45 mm) en iets minder stug.
Het Gecko touw komt een volgende keer wel van pas.

Voor wie een keer een leuke truck in zijn vitrine wil, is deze kit een aanrader. Niet voor de beginner, maar ook niet over-engineered. De details zijn de extra inspanning waard.

Misschien een leuke foto voor wat inspiratie?
gguugujv.webp
Bedankt Leon!

Ik was nog een beetje zoekende wat betreft de eenheid en setting, maar dit is wel een mooie. Eerlijk gezegd had ik dit voertuig niet meer zo laat in/na de oorlog verwacht. Ik laat de huif er (wel) op. Ga eens kijken hoe ik hem ga plaatsen en welke kleur die dan krijgt.

Groeten, Jan

Hier nog een keer kijken om de 3 vitrines (ikea detolfs) beter te voorzien van wat verlichting.
Oude ledstrip wat er nu inhangt (in 2 van de 3) is ook niet meer echt netjes. Plakstrip begint los te raken, licht is mij nog wat te geel, en hangt nu aan een slimme stekker voor aan/uit te schakelen via home assistant.

Nu nog ff kijken hoe/wat het beste is 🤣
Heb nog meters ledstrip op rol, maar dat is allemaal weer rgb....

Prachtig. Je hebt de verlenging en laadbak netjes gebouwd Leon. De verwering van de bak ziet er erg realistisch uit.

Welke wielen geb je er voor onder gezet?

Ik vind deze behoorlijk goed bouwen. Niet voor een beginner. Standaard komt er al een fraai model te staan.

Groeten, Jan

Ha Jan,

Je hebt zeker gelijk dat er standaard een heel net model staat.
Mooie details en erg fijn om te bouwen.

De voor wielen zijn Resicast wielen voor de Austin K2 Ambulance.

Jouw Austin ziet er ook erg goed uit.
Erg netjes gebouwd.
Ik weet niet of het mogelijk is maar het zou denk ik mooi zijn als je de
achterste touwtjes van de huif zou kunnen vervangen met echt touw zoals aan de zijkanten.

Groeten
Leon

Ik weet niet of het mogelijk is maar het zou denk ik mooi zijn als je de
achterste touwtjes van de huif zou kunnen vervangen met echt touw zoals aan de zijkanten.
Dankjewel Leon,

Ik heb al zitten kijken naar deze touwen. Met een beetje beleid krijg ik die er wel af en dan is een echt touw erop niet zo moeilijk meer. Het steekt nu behoorlijk af.

Groeten, Jan

Ook een touw. Om de punt van het zeil vast te zetten.

De Britten hadden een rechthoekig zeil. 1000012575.webp
Dat werd op de bogen gelegd. De zijkanten liet men naar beneden hangen en werden vastgezet. 1000012576.webp
Vervolgens de voor- en achterkant laten hangen en het teveel in het verlengde van de zijkant tegen elkaar. De rechthoek in het midden naar beneden glad trekken en het overgebleven vierkant vouw je dan dubbel in een driehoek met de punt naar voren danwel naar achteren. Deze punten om de hoekstukken voorlangs danwel achterlangs trekken en de punt met een touw vastzetten.
1000012577.webp
Keep it simple.

Naast de MR DAF M39 heb ik ook de Airpress vacu, mijn project uit ca 1985, maar even aangepakt. Wat ga ik er aan verbeteren? Nou ik heb 2 trado assen geprint en ik had een set bandjes over. De toren had een luik dat de verkeerde kant op open slaat. en de koplampen heb ik op de juiste plaats weer vast gezet.IMG_20241109_165258.webp

IMG_20241109_165309_1.webp

Verder istie zo ver van de werkelijkheid, dat ik hem wat details ga geven en dan is hij klaar.

Bezig met 2 oude Monogram kits, de Jeep uit een Revell doos (maar eigenlijk ook van Monogram) en een hoop figuren voor erbij..

1000016837.webp20241021_141513.webp20241021_233120.webp20241021_232949.webp20241023_174345.webp20241028_133050.webp20241110_171659.webp20241110_171933.webp20241110_171816.webp20241114_133426.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
lastig topic dit.... prachtige onderwerpen maar allemaal versnipperd in één grabbelton.... lastig vanwege terug vinden van bepaalde stappen
en allerlei specifieke info.

Restoratie van een antieke etalagepop voor "Bewogen Jaren" in Hoge Mierde. Een van de andere museums waar ik samen met Bas Slaat wat mee help. Deze "dame" staat op de romp van een kinderlijfje, zat met linnen touwtjes vast gegespt/IMG-20241106-WA0003.webp

Ik dacht dat het even snel te doen was, een emmer scherven weer toonbaar maken / bruikbaar maken om de schitterende collectie periode spullen en uniformen te kunnen tonen, maar er blijkt het originele gezicht nog grotendeels onder te zitten, en dan wordt het ineens véél meer werk.

IMG_20241111_111529.webp

De 1:16 Famo is al weer bij elkaar aan het komen. Het is een goede kopie van de 1:35 Famo van Tamiya. Iets minder details, wat in deze schaal blijkbaar wel vaker voor komt. De grote onderdelen weer recht aan elkaar krijgen is de kunst, maar voorlopig lijkt ie eigenlijk verbazingwekkend goed te passen. .

IMG-20241109-WA0007.webp

Enne, tja, Peter, het is een zeer rommelig item dit alleerhande. In mijn bouw gallery heb ik recent wel 2 grote projecten toe kunne voegen, maar het is een keuze: of bouwen, of goed beschrijven. De tijd kan ik maar 1 keer gebruiken. ( www.pietvanhees.nl/mb )

Laatst bewerkt:
Na het grote succes in het DAF-museum waar we een Twenot versie van de DAF A10 hebben weggegeven aan alle kinderen (5 tot 99 jaar) die we konden strikken heb ik maar even wat meer versies gemaakt. Dit heerlijke DAF gebakje is maar in een heel klein aantal gemaakt (iets van 350 stuks) en weggespoeld in het 50-er jaren door de T1 en de HYen alle andere goedkopere busjes. maar hij staat als politie versie in het museum en hij heeft lokaal en nationaal wel wat leuke namen op zijn flanken gehadIMG_20241111_153558.webp

Langzaam maar gestaag...
Dit is een mooie kit. Lekker priegelen, maar alles past. De meeste moeite heb ik met de PE, die heb je echt nodig voor deze kit.
Die van mij kan bijna naar de spuitstraat.

Succes met dit mooie vrachtwagentje.

Groeten. Jan

Dankjewel Timo,

Persoonlijk vind ik de Austin het fraaist. Die smoelt beter. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Groeten, Jan

Ik vind ze allebij fraai, maar de huif spreekt me meer aan. Wat mij vooral verbaasd is hoe ingewikkeld eenvoudig de dingen zijn, ik bedoel, de aec matador als voorbeeld nemend is die kabine gemaakt door een timmerman van meubelpanelen, waar de austin allerhande ronde vormpjes heeft, en de ford en chevies opgebouwd zijn uit vierkanten die geen enkele haakse hoek kennen, want dat meet zo lekker handig ofzo?

Terug
Bovenaan