Allerhande

misschien zijn ze in het weekend dicht maar zag op de site dat de winkel wel open was).
Heb nog niks betaald via ideal etc (optie was er ook niet) dus ik verwacht dat er in de mail dan een en ander zou moeten staan mbt betalen etc.

Onlangs heb ik hetzelfde meegemaakt. Op een vrijdag avond laat besteld maar kreeg pas de eerstvolgende woensdag de mail met de rekening. Die traagheid zal zitten in het online bestel systeem ? Op zich niet erg maar ik kan me voorstellen dat dit ietwat tenenkrommend effect heeft
wanneer je iets besteld wat je echt snel nodig hebt.

Als je iets écht snel nodig hebt, moet je het niet bestellen 🙂 Of zo wel, dan hooguit bij iets dat zegt de volgende dag te leveren, en ook die belofte kun je vaak beter maar met een korrel zout nemen.

Dat een bestelling wat later komt ipv de eerstvolgende dag is nog niet zo'n ramp. Het zou alleen wel fijn zijn geweest als je de orderbevestiging gewoon x minuten na de bestelling binnenkrijgt als klant. Nu zit je als klant in afwachting en met de vraag of het wel goed is gegaan etc.

Dat is een beetje jammer 😛

Zo, Bouwquotum weer gehaald dit weekend De 1920 truck heeft de eerste ruwe delen van een bakje en een cabine. De 1 tonner Blitz is van schrot weer bijna een compleet voertuig, de Steyr is een samenstelling van een kfz40 steyr frame en neus met een einheitsfahrerhaus van een Italeri DB-701 en een bak die is samengesteld uit verzaagde Blitz bak onderdelen.IMG_20240915_142741_1.webp

Deze wil ik graag met jullie delen.
Het is een cadeau voor een goede collega en vriend van me. Ik ken hem al lang en noem hem wel eens de generaal.
Nou had ik nog de tank van de generaal ( ooit een jubileum uitgave van twenot) in de stach. En toen kwam er een plan voor een mooi cadeau. Als je de ondergrond kan raden weet je ook metteen wat voor werk ik doe want het komt uit de onderdelen bak bij ons.

In de tank en de lantaarnpaal paal zit een LEDje om het wat meer comisch te maken. Muurtje zelf gemaakt . Stolp van de IKEA
Het begin
IMG_6254.webp

De basis
IMG_6290.webp

Eerste opzet
IMG_7205.webp

Eind resultaat
92907158-F55A-4A7A-BBA3-B844008F57A3.webp544B0E16-4A32-4850-9629-472D2ED9CB72.webpIMG_9190.webpIMG_9208.webpIMG_9209.webp
C91892BA-7381-4BDF-BD31-8081800C5511.webp

Laatst bewerkt:
Prachtig uitgevoerd cadeau en zowiezo leuk om deze eens gebouwd en geschilderd te zien 😃👍

poing poing, poing poing, hakken en zagen, zagen en hakken. en dan heb je een onderstel wat in de goede hoek staat.
Lekker een tussendoorprojectje voor op de hobby avond in onze makerspace op werk.
De Rolls Royce is nog steeds in progressie, maar wel even een lager pitje want de opstart van het nieuwe schooljaar is altijd wel wat hectisch
IMG_3313.webp

Na het bezoeken van parajumps en de 2 basecamps in Son de afgelopen dagen, had ik genoeg inspiratie
Morgen staat Groesbeek op het programma. Ik had graag vrijdag vrij genomen, maar het werk zat vandaag teveel tegen. Gelukkig ligt modelbouw niet geheel stil op het moment.

Ik heb m ook nog, misschien zelfs wel 2. Ongebouwd, nooit uitgepakt.

Even iets anders dan plakken en verven.

Stoffen en poetsen!

Een dag vrij dus maar weer de jaarlijkse poetsbeurt van alle modellen. Kasten leeghalen, planken afstoffen, met de verfspuit voorzichtig stof van tanks afblazen, tochtstrips op de kastdeuren controleren, kasten weer vullen.

Ter illustratie de inhoud van één kast op de werkbank. Eén voor één gaat daar met minimale druk de airbrush overheen.
Zie je het stof ervanaf waaien? Nee.
Zie je de pigmenten ervanaf waaien? Ja.........mede daarom gebruik ik die dus nauwelijks meer.
20240930_082452.webp

Vervolgens alles weer terug in de schone kast.
Zie je verschil? Nee.
Heeft dit alles zin? Ik hoop het!
20240930_091127.webp

Op naar de volgende kast........

Mijn Humber project werd gehinderd door het feit dat er vier identieke Resin wielen in de doos zaten, waardoor de linkerzijde dus precies in spiegelbeeld zaten van de andere kant qua rij richting. In de doos zaten wel plastic reserve naven. Na een avondje boren, schuren en plamuren heb ik er nu twee weten om te draaien. Voor de foto zitten ze even met bluetack op hun plek.
1000049210.webp
1000049212.webp
1000049214.webp
Gr Bas

Laatst bewerkt:
De Dingo Mk III. Deze wordt van 11th Hussars, Normandië. Ik heb wat sloopwerk gedaan op de bouw van het origineel. Dat betreft niet de beplating voor en de bijrijdersstoel, die heb ik losgelaten in verband met schilderen. Wordt vervolgd. 1000012107.webp1000012108.webp1000012109.webp1000012110.webp

Met los frontpantser.1000012111.webp

Een stukje van een ziplock zakje?

Parafilm is een semi-transparante, flexibele film die is samengesteld uit een mengsel van wassen en polyolefinen. Het is een ductiel, kneedbaar, niet-toxisch, geurloos en zelfdichtende thermoplast.
Als ik “was” lees, komt direct de vraag hoe verf hier op hecht.

Ik had publiek vandaag
Hier loopt er een rond van nu ruim 4 maand. Een eerste verkenning bracht wat schade aan aan een basis in opbouw. Nog meer van het eraf tillen door mezelf dan het er overheen lopen. Uiteindelijk weten ze heel goed te manoeuvreren. De nu nog ruige speelmomenten moet je het meest alert zijn.
Overgens zie ik door je raam prachtige kleuren!

Veel plezier van het drietal en de modellen onder je handen gewenst.

Groeten, Jan

Hier loopt er een rond van nu ruim 4 maand. Een eerste verkenning bracht wat schade aan aan een basis in opbouw. Nog meer van het eraf tillen door mezelf dan het er overheen lopen. Uiteindelijk weten ze heel goed te manoeuvreren. De nu nog ruige speelmomenten moet je het meest alert zijn.
Overgens zie ik door je raam prachtige kleuren!

Veel plezier van het drietal en de modellen onder je handen gewenst.

Groeten, Jan
Deze 3 zijn ongeveer van dezelfde leeftijd. We hadden er 8 in totaal, nu nog 6 over, waarvan er een komende week verhuist. Daarna nog 2x2, als onze dochters het huis verlaten.
En hier is het volop herfst. Nog een weekje of zo, dan is alles helemaal kaal.

Terug
Bovenaan