AFV Churchill Mk III AVRE - AFGEROND [22042010]

Re: AFV Churchill Mk III AVRE ondergrond etc [07042010]

Zeer geslaagd geheel! Snel in de vitrine en dan eens rustig gaan denken wat er nog meer gebouwd kan worden.

groeten Maarten

...die een enoeme vooruitgang zag gedurende dit draadje.

Hoi Johanna,

Ik sluit me bij de voorgangers aan. Een mooi, strak resultaat zonder al te veel poespas.
Kijk goed wat je met de figuren en verdere weathering wilt, overdrijf het niet is mijn advies.

Groet, MartinD

Heel erg mooi. Spulletjes passen allemaal goed bij elkaar. Misschien de straat nog iets meer grond tinten?

wat kattengrind fijnmalen, verlijmen/verspreiden over de kasseien?

ziet er goed uit Johanna, sowiso je figuurtjes!

René

Dank allemaal voor de leuke reacties, schrik ervan 😀 😀

Het ondergrondje ga ik niet veel meer aan doen. De straat is opgebouwd uit 4 kleuren, bij de volgende foto serie zal ik dat beter laten zien, zelf vind ik dit voldoende. Houd er ook rekening mee dat het grootste deel van de straat onder de Churchill verdwijnt. Na de foto''s heb ik het boompje wat verandert, de foto's lieten namelijk heel mooi zien dat er lijmdraadjes zaten en die heb ik weggehaald. Ook heb ik nog wat kleur aan de bladderen gegeven en het geheel met mat vernis afgedekt. Het glimde namelijk wat door de glycerine behandeling.

De posters zaten bij een setje van Miniart, niet echt mooie plaatjes, maar ik had een flesje van de Joefix creatiespul en ben braaf volgens de RDFM aan het werk gegaan en na een uurtje of drie had ik alleen de film over, die ik rechtstreeks op de muur aan kon brengen, makkelijk kon beschadigen en na een dag drogen voorzien heb van een mat vernis laagje. Dat is dus het geheim, het idee van mij en de werking van Joefix 😉

Helaas is de motivatie minder, komt ook door andere dingen. Daarom was het ook prettig dat het ondergrondje wel ging. Bouwen en zo, loopt niet, komt vast een keer goed, ik ga rustig achter de schermen verder en zal af en toe iets laten zien.

Gegroet allen!

Hallo,
Terug met een update van de Churchill zelf.

Een stukje geschiedenis
Deze Churchill III AVRE van het 82nd Assault Squadron is als ondersteuning ingedeeld bij de 1st Glasgow Highlanders en 6th Cameronians die via de noordelijke route Bremen zijn binnengevallen op de 24ste april. Beide bataljons maken deel uit van de 156th Brigade van de 52nd Division die op hetzelfde moment Bremen van de noordkant aanvallen als het 3rd Division Bremen invalt ten zuiden van de Weser. In het noordelijk gebied bevinden zich de Borgward autofabriek en de Focke Wulf vliegtuigfabriek. Dit gebied wordt redelijk snel gezuiverd van Duitse soldaten en om 4 uur 's ochtends op de 25ste zijn de fabrieken in Engelse handen. Daarna trekken de troepen Bremen verder in richting Altstadt, over zwaar beschadigde wegen die door luchtaanvallen voorzien van kraters, losse tramrails, bedrading onder stroom en veel puin. In de middag van de 25ste bereiken de bataljons de binnenstad. Op dat moment bereikt de Churchill een spoorwegviaduct waar de tank stopt in afwachting van verdere orders.

Ik heb de Churchill bewerkt met enkele verweringtechnieken met de bedoeling een tank te krijgen die duidelijk over het bovengenoemde strijdtoneel had gereden in droge weeromstandigheden.
046-Tank%20af.jpg

047-Tank%20af.jpg

048-Tank%20af.jpg

049-Tank%20af.jpg

050-Tank%20af.jpg

De integratie met het ondergrondje volgt, eerst de figuren nu afmaken.

Veel kijkplezier, reacties zijn welkom.
Grtz

Re: AFV Churchill Mk III AVRE - Vieze tank [13042010]

Hoi Johanna,

Dat is inmiddels een erg mooi model. Qua (voorlopige) afwerking vind ik dit een van je beste tankproducten !

Groet frank

nee.

Nu snap ik je overweging van laatst ook om ermee te stoppen Johanna.

Je zou namelijk stoppen op het hoogtepunt 🙂 !

jusses meid, wat een mooi ding is het geworden....

hoe heb je die stofverwering zo mooi gekregen/gefixeerd?

groeten,

René

Netjes, lekker stoffig gebruikte look heeft ie, ben zeer benieuwd hoe dit straks in zijn (ook al erg) mooie omgeving staat 8)

mag ik zeggen dat dit je beste tot nu toe is, natuurlijk wel toch.
dus bij deze:

Johanna dit is je beste en mooiste tot nu toe!

groeten erik.

Fantastisch werk Johanna! Volgende bouwavond meenemen svp .. wil deze heel graag live zien! Ook op onze website zou ie heel mooi staan 😉 😉

Gr,
Jeroen

Het zijn allemaal superlatieven wat de klok slaat.
Ik zal mijn heilwensen persoonlijk overbrengen, zodra de omstandigheden dat toestaan...
Koffie al klaar? 😉

Dank allen voor de reacties.

René ... wat uitleg ... ik ben uren bezig geweest wat stof aan te brengen, wat eigen pigmenten en wat MIG kleuren, in totaal 6 verschillende kleuren en dat heb ik langzaam opgebouwd in zowel natte als droge vorm. Het is een kwestie van geduld, niets voor mij 😉 🙂
Zo krijg je het resultaat wat je wilt hebben, aan de hand van het idee wat in je hoofd ontstaat, het is een proces wat zichtbaar is op de tank, maar zich niet makkelijk laat beschrijven.

Jeroen, bouwavond, denk wel dat ik deze een keer kan meenemen, de vorige keer sneuvelde een lantaarnpaal tot een zielig stokje, maar dit is volgens mij iets minder kwetsbaar, dus Jeroen je zult het ooit zien en je mag de foto's natuurlijk op onze splintersite plaatsen 😉

Johnny, koffie is warm, je bent welkom!

Tja stoppen, heeft ook met mijzelf te maken, met iets anders en daarin gebeuren allerlei dingen die het modelbouwen niet altijd positief benaderen, soms loopt helemaal niets, gebeurd er te veel en dan komt er niets uit mijn handen. Ergens komt het plezier terug en vanzelf vind je weer een weg in wat je leuk vindt.

Dus ben ik bezig met de figuren, deze keer ga ik ruim de aandacht besteden aan het verfproces.
Bedankt allemaal en tot een volgende update!
Veel bouwplezier!!!
Grtz

Ondertussen zijn de figuren zo goed als af en ik vond het een mooie reden de definitieve opstelling in proefvorm te fotograferen. De bewaping van de mannen ligt te drogen en komt in de defintieve opstelling.

Wat plaatjes van de proefopstelling rechtstreeks van de werktafel:
051-Proefopstelling.jpg

052-Proefopstelling.jpg

053-Proefopstelling.jpg

Het einde nadert van dit project en zoals altijd zit het meeste werk in de kleine dingen.
Dit was het voor nu.

Gr

Re: AFV Churchill Mk III AVRE - Proefopstelling [15042010]

Ha die Johanna,

Ik vind het echt super om te zien hoe jij je niveau hebt verbeterd 😱 . Een hele mooie compositie waar m.i. geen zwakke punten inzitten. Leuke figuren een mooi gebouwde en ge-airbrushte tank, simpel doch doeltreffend dio'tje... Dit wordt een prijswinner, dat voel ik aan mijn water (snel naar de wc 🙄 😉 ...).

Groeten, Richard.

Johanna ... niet meer aankomen qua opstelling. Lekker de details afwerken en heel trots zijn op het eindresultaat! 😉

Gr,
Jeroen

Hoi Johanna,

Ga mij aansluiten bij de sprekers die van mening zijn dat je grote stappen hebt gemaakt!!!
Ik ga je ook een paar dingen meegeven om over na te denken, je verteld een verhaal (dat is de opzet van een diorama in wat voor vorm dan ook) en leidend voorwerp in jouw mooie project is de duitse helm want deze geeft duidelijk weer wat jij wilt uitbeelden nl. de bevrijding en het naderende einde van het nazitijdperk. De helm in de handen van de Engelse soldaat is een trigger, maak dan de helm ook compleet als leidend voorwerp in je setting. Als je nu kijkt naar de plaatsing van je figuren hebben ze allemaal wat te doen.

Neem de 2 soldaten achterop de tank, de achterste lijkt enig contact te hebben met de 2 soldaten op de straat terwijl die die er wat naast zit juist wegkijkt en geen enkele toevoeging heeft/geeft! Beter was om deze wat meer op de zijkant te zetten zodat ook hij in contact staat me de 2 op de straat of evt. het hoofdje zo plaatsen dat ie ieder geval de weg opkijkt. Van alle figuren op je setting vind ik deze ook het minste maar dan vooral op zijn houding/plaatsing op je Churchill. Als ik mezelf in zijn situatie had bevonden had ik allang anders gezeten!! Het lijkt zo vanaf de foto dat ie ietwas aan het zweven is!!

De tankman die in de richting van de straat staat lijkt ook een bepaald contact te missen, zijn hoofdje iets anders neerzetten op de romp zodat ook hij contact heeft met de straat/soldaten.

De tankman die voor bovengenoemde tankman uit zijn luik hangt heeft ook geen echte interactie met je setting. Hij kijkt wat tegen een luik aan van de man voor hem. Of hij moet iets spannends zien 😉

De soldaat voorop zit ook in een wat onmogelijke houding en wat is zijn toevoeging want de tankman met microfoon heeft geen aandacht voor hem en hij zit wat met een vinger te wijzen.

Het is geen afzeiken, want je hebt een opmerkijke stap voorwaarst gemaakt, maar ik probeer je mee te geven om na te denken over je setting en waarom je voor een bepaalde figuur/figuren kiest. Het is een compositie die je wilt uitbeelden!!!

Denk dat we ook wel de conclusie mogen trekken dat geallieerd materiaal jou beter ligt dan duits 🤣 🤣 🤣

Grote bewondering voor je progressie!!!!!!!!!!!!

JW

Heren bedankt voor jullie reacties.

Leuk te lezen dat jullie vooruitgang zien, het is voor mij vooral geduld, minder is meer en durven, maar goed daar komt het toch vaak op neer.

@Richard: voor mijzelf is het een mooi resultaat en geeft energie om een ander lopend project af te ronden. Prijzen winnen, ik niet, na een wat wedstrijden heb ik het wel gezien, niets voor mij.

@Jeroen: ik ga ook niet veel meer doen aan de onderdelen zelf, een grote bende wil ik niet maken, op veel foto's uit die tijd zie je dat de straten zelf die nog heel zijn behoorlijk schoon zijn, een beetje stof komt er nog op om de tank met de ondergrond te verbinden. Niet weer iets bederven wat mooier was 😉

@JW: bedankt voor het meedenken. Zoals je kon lezen betrof het een proefopstelling en dat was niet voor niets omdat ik nog niet helemaal uit de interactie was. De parachutist gaat weg, die voorop zat een keek richting de man de aan de microfoon hangt. De man in de lage luik draai ik om, die laat ik luisteren naar de micro man.
Aan de voorkant draai ik de twee figuren op de tank en de man in de luik zo dat de interactie met de straatmannen wel zichtbaar is. Nog wat gepuzzel en dan komt het wel goed.

Of ik meer met geallieerd heb? Heb niet zoveel met camo, dat wel, maar aan de andere kant af en toe iets Duits is ook leuk en in de kast staat al geruime tijd een Marder III M in de lak die ooit afgemaakt zal worden dus af en toe iets Duits komt wel, maar het klopt dat het geallieerde wel beter lukt op een of andere manier 🤣 🤣 😉

Grtz

Hoi Johanna, daarom had ik inderdaad ook neergezet om over na te denken. 🤣 🤣

JW

He JW en je raadt het nooit ..... ik heb de hele ochtend nagedacht, uiteindelijk de finale opstelling gemaakt, de rest geplaatst en het geheel afgemaakt!

Foto's volgen binnenkort.

Grtz

J.Prummel zei:
He JW en je raadt het nooit ..... ik heb de hele ochtend nagedacht, uiteindelijk de finale opstelling gemaakt, de rest geplaatst en het geheel afgemaakt!

Foto's volgen binnenkort.

Grtz

😀 🤣 🙂

Dan gaan we maar even wachten!! 🤣

Het is zover, dit project is afgerond en staat in de kast.

Voor de volledigheid een serie eindfoto's. Veel kijkplezier!
054-Eindfoto.jpg

055-Eindfoto.jpg

056-Eindfoto.jpg

057-Eindfoto.jpg

058-Eindfoto.jpg

059-Eindfoto.jpg

060-Eindfoto.jpg

Ter afronding een mooie zwart-wit versie 😉
061-Eindfoto.jpg

Dat was zowaar een opnieuw afgerond project, het begint wat te worden dit jaar 😉 :brouw:
Grtz!

Hoi Johanna, zo zie je wat schuiven en weglaten teweeg kan brengen.
Mooi geheel zo, je zegt het zelf; het is af.
Bij de z/w foto messchien een sepia tintje aanbrengen en hij kan aan de muur, nu ook al trouwens.

Cheerio, Arno

Yep, een dikke "thumbs up!"
Mooie, eenvoudige opstelling. Levendig, zonder overdreven veel accessoires en erg netjes afgewerkt!

Dat is een mooi stukje werk geworden, grappig om te zien van het "net meer zien zitten" tot aan dit eindresultaat 😱

Hier kan je met trots tegenaan kijken en hopelijk krijgt ie een ere plekje in je kast :!:

Dank allen, helemaal verrast door de reacties, had niet zoveel gekeken de laatste dagen, maar leuk dat het gewaardeerd wordt. Zelf vind ik het ook goed geslaagd.
Ondertussen heb ik Platoon ook af, eindfoto's moet ik nog maken en ben begonnen met halfaf projecten, de Marder III M is de eerste en kan nog wel ffies vooruit 😉

Hoi Johanna, ik had deze volledig gemist hiero.
Zat net fotoos te kijken van de meeting in Overloon en zag deze voorbij komen.
Daarna ff hier op Twenot lopen checken.
Hijs echt fijn geworden, vooral met figuren heb je echt een enorme stap gemaakt.
Dit is wat mij betreft veruit je beste werk (voor zover ik je werk ken) tot nu toe!

Zeer mooi mbt afwerking als compositie.

Massel,
Marcel.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen: puik werk!

Ik had dit topic gemist (had wel je eerdere Duitsche items gezien) en vond dit afgelopen zondag een van de fraaiste items te Overloon. Een mooie ontwikkeling in je modelbouwkunsten! Tank, ondergrond, mannetjes en de compositie zijn top!

Eric

ditto!! een medaille was meer dan op z'n plaats geweest, progressie, beleving, duidelijk beter geworden, mede door de steun in je bouwclubje denk ik, leuke setting en een prima plaatje, ga zo door meid!!

Groeten Rick

Dank allen voor jullie reacties. Op de meeting kreeg ik ook al een hele serie leuke reacties en dat voelt goed. Ik ga zeker door, ben met iets nieuws begonnen, ga nu eens camo proberen, weer een uitdaging. Ook met figuren, dat begint me steeds beter te liggen 😉
Klopt dat samen bouwen een bedrage levert aan je skills. Behalve de mannen in Groningen laat ik mijn werk ook regelmatig in Friesland zien en al met al heb ik bij beide bouwgroepen genoeg kennis waar je veel van kunt opsteken.

Mooie foto Eric die je gemaakt hebt van mijn diootje. Het staat er goed op en de rest van je foto's heb ik ook met veel aandacht bekeken.

De Churchill staat in de kast, mag gaan stofhappen net als alle andere zaken die er staan.

Ik ga verder met de Chevy, met frisse moed en wat geweest is, is geweest 😉

Grtz

Hoi Johanna, ik heb mijn mening over dit mooie werk de afgelopen week in Joure al kenbaar gemaakt, dit weekend en de dagen erna ook nog 😉 en deze mening blijft staan. Ontzettend leuk, mooi uitgevoerd, mooie figuren, mooi voertuig en goed dat je die struikjes heb weggehaald 🤣 😉 😉

Ben benieuwd naar je volgende project en met dezelfde aandacht en nieuw opgedane kennis zal dat wederom een stap voorwaarts zijn!!

JW

Dank JW, ik waardeer je mening zeer zoals je weet! Zonder de takjes is het veel mooier, de foto's van Eric laten dat ook zien. Hier staan nog de oudere foto's van voor de bouwavonden. Wanneer ik mijn fotoinstallatie optuig zal ik nog wat foto's maken van de "zonder-takjes-versie". 😉

Met het volgende ben ik al begonnen, weer iets anders, wel Brits maar in een heel andere omgeving.

Hoi Johanna,

Met dit model laat je zien dat je ontzettend veel geleerd hebt de afgelopen tijd. De tank en de figuurtjes zien er interessant en levendig uit, erg leuk! En je krijgt van mij extra punten omdat ie Brits is 😀

Dank, dank, het verheugt me dat ik met dit bouwseltje veel plezier beleef en dat het ook gezien mag worden. De vorderingen zijn vergeleken bij oudere objecten goed te zien in mijn bewaarkast. Nu proberen het zo een beetje vol te houden, maar weet wel dat veel afhangt van het moment en dat is iets ongrijpbaars 😉

Ik ben vandaag ook aan dit model begonnen, en het loopwerk is inderdaad heel complex...het grootste probleem is dat de "haken" van de vering beweeglijk zouden moeten blijven...na heel wat gevloek heb ik die toch maar vastgeplakt...was onmogelijk...je zette er twee aan, begon aan de derde en de andere twee waren weer los...jaja, lekker ontspannende hobby... 😀
Jij hebt er wel wat moois van gemaakt...ik heb trouwens onlangs een mail naar bison decals gestuurd om te vragen of ze geen decals konden maken voor funnies in normandie...er werd mij gezegd dat hij deze wel zou willen maken maar dat hij weinig goeie fotos vindt voor de markings...iemand enig idee waar deze zouden kunnen gevonden worden...
pascal

Terug
Bovenaan