- Interesses
- Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
- Schalen
- 1:35
Ergens rond 1988 heb ik in Seedorf, voor het stafbureau van 41 Gnbat, foto's gemaakt om ooit nog eens een Nederlandse tankdozer te bouwen.
Uit VS 2001 'Verzameling van Genie-Technische gegevens' (1953) lees ik:
Tabel 1.01.02 organisatie- en Uitsusting van het Divisie Genie Bataljon
In het Aanvalspeloton 5 stuks:
1) Het ziet er nú naar uit dat deze tank géén .50 had, terwijl we dat wel op foto's zien en de gebruikelijke voorzieningen op de toren nog wel aanwezig zijn op de foto's hierna.
2) De foto's hierna leren dat dit het geen M4A3 76mm waren, maar M4A1's 75mm.
3) De afbeelding van de tank lijkt slecht op die van een Sherman, maar de afneelding van de trailer M23 lijkt er in het geheel niet op.

Trouwens ... Die lollige richtingaanwijzers en reflectortjes op de zijkant, zullen wel iets met de Duitse TUV te maken hebben.

en een dozerblad dat is achtergebleven. Een foto liegt niet, zou je zeggen. Maar hij hoeft ook niet de waarheid te vertellen
Tussen de 212 hits op de term SHERMAN op de beeldbank NIMH vond ik gelukkig deze M4A1

pffff (Mét .50 trouwens)
het begint al wel te jeuken. Gisteren een M1A1 dozerblad voor de VVSS besteld in 1:35 bij HobbyEasy in japan

Uit VS 2001 'Verzameling van Genie-Technische gegevens' (1953) lees ik:
Tabel 1.01.02 organisatie- en Uitsusting van het Divisie Genie Bataljon
In het Aanvalspeloton 5 stuks:
- Tanks, middelzware, M4A3 kanon 76 mm (sic)
- Trailer 8-ton, 4w, munitie, M23
- Buldozerblad, voor tank, M2
- Mijndetector 4a
- Springmiddelen, stel nr 1
- 25 pistolen, 1 karabijn en 11 pistoolmitrailleur cal. 45
1) Het ziet er nú naar uit dat deze tank géén .50 had, terwijl we dat wel op foto's zien en de gebruikelijke voorzieningen op de toren nog wel aanwezig zijn op de foto's hierna.
2) De foto's hierna leren dat dit het geen M4A3 76mm waren, maar M4A1's 75mm.
3) De afbeelding van de tank lijkt slecht op die van een Sherman, maar de afneelding van de trailer M23 lijkt er in het geheel niet op.

Trouwens ... Die lollige richtingaanwijzers en reflectortjes op de zijkant, zullen wel iets met de Duitse TUV te maken hebben.

Ik moet zeggen, dat ik me zelfs even afvroeg of deze tank wel bij dit dozerblad hoort.De tank op jouw foto’s uit Seedorf
- de A3 wordt genoemd als type
- op het front zie ik laswerk dat niet bij het dozerblad lijkt te horen
- de hydrauliek hangt los
en een dozerblad dat is achtergebleven. Een foto liegt niet, zou je zeggen. Maar hij hoeft ook niet de waarheid te vertellen
Tussen de 212 hits op de term SHERMAN op de beeldbank NIMH vond ik gelukkig deze M4A1

pffff (Mét .50 trouwens)
het begint al wel te jeuken. Gisteren een M1A1 dozerblad voor de VVSS besteld in 1:35 bij HobbyEasy in japan

Laatst bewerkt: