- Schalen
- Echte voertuigen
- 1:35
- Nu bezig met
- Goeie vraag..... volgende vraag..
Wow, die Humber is goed, zeg!
Maar was het pantser zo zwak dat er kogelgaten in ontstonden?
Maar was het pantser zo zwak dat er kogelgaten in ontstonden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is alleen helemaal niet duidelijk voor de kijker … Ik dacht ook dat de bedoeling was dat ze er doorheen gegaan waren. Die voorplaat was 15 mm dik, onder een hoek van 45°, dus netto een millimeter of 25 plus de grotere kans op afketsende kogels. Daar komt een .303-kogel inderdaad niet doorheen, maar de nette gaatjes geven de indruk dat ze dat wel gedaan hebben.de gaten zijn niet door de bepantsering heen!
Dit is overigens niet het door de Twenot-leden gebouwde diorama! Daar hebben we alleen nog de foto's van 😢Weer terug naar het topic. Gezien deze in 1:72 snap ik waarom je maar een stukje laat zien 😉.
Bekijk bijlage 35092
En ja, ooit stond er ook een in Oosterbeek, (mede) gebouwd door enthousiastelingen van onze club.
Bij de laatste verbouwing blijkbaar spoorloos verdwenen. Niemand bij het museum zegt te weten wat ermee is gebeurd ☹️Maar het is door het museum verkwanseld?
En de voetgangers- & fietserstrappen vooraan op het diorama waren dan weer mijn werk, net als de schaalnauwkeurige railing en de onderdoorgang voor de Marktstraat.Ja, die oprit naar de brug met de trappen aan de zijkanten heb ik toen nog gemaakt.
Ook met de zgn. bunker, die eigenlijk een houten Flak-toren was.
Bekijk bijlage 35532
Ik geef je op een briefje dat, al had dat met grote letters naast die paaltjes gestaan, dan nog hadden ze dat niet doorgehad.Maar als je dat niet weet...

@Erik, zoals?Buiten dat, er zijn nog meer dingen die me tegenstaan met deze verf...
Grtz
Erik

I feel your pain! Heb ooit ook een brug gebouwd die nooit is afgekomen. Dat waren ruim 10.000 boutjes. Ziet er wel stoer uit en een mooie compositie van het brugdeel!En dit zo’n 2400 keer!
Zoals; begint bij de dop. Dit soort doppen 'vult' niet fijn. Heb ze liever met een tuitje a lla Vallejo. Druppelt fijner,omdat men beter kan zien/tellen hoeveel druppels. Met deze Atom dop moet je de hele fles zowat omdraaien om in je airbrush te druppelen. Bovendien zag ik op de filmpjes dat als je wilt schilderen met een penseel, je in meerdere lagen moet schilderen. Wil ik ook niet. De reden waarom ik voor uniformen op Ak3Gen ben over gestapt, dekt in één keer. En, zoals ik als zei hierboven, ik vond de glans wel erg veel voor een (wat hij zei) matte verf. Meer satin. Al met al ben ik niet onder de indruk van wat ik gezien heb en klinkt misschien pietluttig en, ik zeg het nog maar een keer, is mijn persoonlijke mening en is gebaseerd op wat ik in YouTube filmpjes gezien heb!@Erik, zoals?
Mooi werk Roger, ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat.
En voor de liefhebbers:
Gräbner heeft deze doorbraak nooit op eigen initiatief ondernomen. Hij deed dit op bevel van zijn meerdere.
De treffers op het voertuig konden maar vanaf 1 positie komen, de Limburg van Stirum school. De rest van de Britten hadden geen L.O.S. op dit deel van de brug.
Kapitein Mackay was 1 van de twee groepen die zich bevonden in dit gebouw. Zij bezaten niet meer dan lichte wapens. De afstand was ongeveer 400 meter dus ik vermoed met grote zekerheid dat Gräbner was geraakt door een toevalstreffer uit een Bren of heel misschien een Lee Enfield.
En ja het museum had in het verleden een goede naam maar is de laatste jaren met haar tijd meegegaan. Net zoals bij het militaire museum te Soesterberg of het Spoorwegmuseum te Utrecht vind ik dat geen fijne gang van zaken. Maar misschien licht dat aan mijn leeftijd en overzie ik niet het totaal plaatje.
Succes met de klinknagels en afronding van je diorama Roger
Marcel
Thanks Roger....dan ga ik die Quinta nagels ook eens proberen. Ik vind klinknagels stuk voor stuk aanbrengen altijd wel rustgevend.....maar ik heb er dan ook nog niet eerder 2400 hoeven doen 😉Alex,
Ik heb de plastic klinknagels gebruikt!
Deze zijn eenvoudig van de sheet af te halen met een scherp mesje.
Ik heb eerst het plastic aangetipt met een beetje Tamiya plasticlijm vervolgens met een scherp puntig mesje de klinknagel opgepikt en op het brugdeel aangebracht! En dit zo’n 2400 keer!😊
Line Of Sight (schootsveld), dus in dit geval geen kans om gericht te kunnen vuren op de beoogde doelen.Wat betekend L.O.S. Marcel ?

Je maakt me nieuwsgierig @Marcel Zwarts !Net zoals bij het militaire museum te Soesterberg (...) vind ik dat geen fijne gang van zaken.
Maar je mag tot aannemen dat zodra bekend was dat er Britten in aantocht waren men niet verder gaat met brug-schilderen totdat er een vuurgevecht plaats gaat vinden?Stukje glanzende lak omdat deze nog nat is?
En een erg schone trap als er schilder gewerkt heeft.
Misschien een voetstap in de verf en vervolgens enkele vage sporen…