Hoi Tristan,
Ziet er allemaal netjes uit hoor. Alleen als je toch nog wat aan de ondergerond zou willen veranderen, zal ik proberen de Sherman wat minder zwevend te maken.
Probeer de grond naast de tracks wat hoger te maken, zodat de Sherman meer in de grond ligt. Ik zie op de foto dat je wel rijsporen van tracks hebt aangebracht (erg netjes gedaan overigens). Dit zou inhouden dat je de grond ook een wat meer modderige uitstraling kan geven.
Dit is niet zo heel moeilijk te verwezenlijken. Voorzie de zichtbare grond van diverse washes (erg donker bruin tot licht zand) en laat de kleuren lekker in elkaar overlopen.
Zo krijg je al snel meer diepte en leven in je grondkleuren. Wanneer je het echt modderig (nat) wilt maken is dit goed te doen met glansvernis. Voorzie de "natte" delen van glansvernis zodat die mooi gaat glimmen. Ook kan je kleine kuilen etc mooi met vernis opvullen. Het lijkt dan net of er water in staat.
Ook zou ik dan proberen de sneeuw iets af te vlakken en meer bodem te laten zien. Momenteel liggen er een paar plakken dikke sneeuw en daartussen schone grond op, voor mij, niet altijd even logische plaatsen.
Enige nadeel is, wanneer je dit nog wilt doen, dat je de wielen en tracks ook weer aan moet pakken. Die moet je dan ook voorzien van wat modder. Aangezien je al ervaringen hebt opgedaan met het werken met pigmenten, kan je die hier ook erg goed voor gebruiken.
Maar goed, dit is mijn idee op jouw vraag over eventuele adviezen over de ondergrond. Kan me ook goed voorstellen dat je de opgedane ervaringen en adviezen wilt gaan gebruiken in een volgend project.
Groeten,
Eelco