1/35 Academy IDF Magach 6 *update 12-06*

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Re: 1/35 Academy IDF Magach 6

Mooi model, maar let nog op de naad op de romp, ter hoogte van de tracks. Ook hangen je tracks niet geheel natuurlijk. Hiervoor kun je een gaatje boren in de romp en een afgeknipte spelt plaatsen. Om de kleur aan te passen kun je het beste een licht grijze filter (olieverf) gebruiken en vervolgens inlijnen met Van Dynck bruin (olieverf). Ik zou dit vrij licht en gecontroleerd toepassen, omdat deze voertuigen goed werden onderhouden. Vervolgens kun je nog aan de gang gaan met filters van raw umber (lokaal / per paneel en ook olieverf).

Heej Tristan,

dat ziet er toch goed uit...

mannetjes ook al zeg...
hij ziet er wel een beetje nieuw uit, beetje pigment tussen de wielen en onderkant tank?

René

Hoi Tristan,

Leuk projectje. Ik hou zelf ook altijd wel van IDF voertuigen en moet er nog een aantal gaan maken 😳
Je had al aangegeven er niet meer te veel aan te willen doen, maar denk dat je er toch wat meer uit kan halen zonder al teveel werk. Je hebt het model echt al heel mooi geschilderd en gebouwd, echter nu nog even de finishing touch.

Zoals voorgangers al hebben gezegd, wat filters hier en daar. Ik zal zelf ook alle era panelen even meenemen en elk afzonderlijk behandelen. Je kan dan mooi met kleuren spelen, waardoor er iets meer leven in komt.
Ook zal ik de tracks en de loopwielen nog even behandelen. Loopvlakken van de tracks wat meer met metaal oplichten en de loopwielen wat stoffiger maken met pigmenten.

Verder gewoon een erg leuk model en een niet alledaags onderwerp.

Groeten,

Eelco

Doet me goed te zien dat de crew zijn plekje heeft gevonden.
Vind het voertuig goed gelukt, als je de al genoemde tips hier en daar toepast wordt het een mooi ding.

Groetjes Manuel

Geinig is dit Tristan.
Voor menig tankbouwer is jouw eindpunt een uitgangspunt zo te merken 🙂

Hij is gewoon nog een beetje te clean, ook al is het een gloednieuw dessertvoertuig.
Daar moet je ook niet van schrikken, het is al een hele stap dat het er zo mooi uitziet al.
Zijn die hele kleine dingetjes die hem persoonlijkheid geven, even een potloodje langs zaken die in een hoek van 90 graden staan, even kijken hoe je tracks laat lijden, uitlaatgedeelte en plekken waar de motor huist wat beviezeren, op je gemak wat plekken op de tank uitpikken waar je plaatselijk wat washt en inderdaad met wat filters in die mooie basistoon wat verschil aanbrengt.

Zou bij aanbrengen pigmenten nadenken over de grond waar hij door rijdt ( weet niet of je een grondje maakt) en deze fixeren met pastelfixeer ( haarlak?)

René

Hoi Tristan,

Ik zal denk ik wat verschillende kleuren filters maken en de panelen hiermee voorzien. Misschien iets van vier kleuren, twee donkere en twee lichtere en deze een beetje met elkaar gaan combineren. Misschien nog wat kleine "chips" aanbrengen op de randen van de panelen. Als je hier moeite mee hebt (zoals ik) kan je deze ook sponsen met een stukje foam. Gewoon in de verf dopen en dan eerst goed afvegen (drukken) op een stukje papier, totdat het bijna niet meer afgeeft. Vervolgens heel licht op de panelen sponsen. Je krijgt dan een mooie verscheidenheid chips. Hierna dan wat ilters aanbrengen en voila; een heel ander gezicht 8)

Ik denk overigens niet dat je veel problemen gaar krijgen met de reeds aangebrachte pigmenten. Die lossen waarschijnlijk op in de filters. Kan je ook weer leuke effecten mee bereiken.

Gewoon een beetje experimenteren en een hoop lol er aan hebben..... dat is het belangrijkste.

Groeten,

Eelco

Terug
Bovenaan