Roger Hurkmans
Lid van de TWENOT
Het was al een hele poos de intentie van mij om een diorama te maken van de bevrijding van Moergestel.
Nu ga ik echt proberen om deze door te zetten en af te werken!
Op 27 Oktober 1944 naderd de 15th Scotttish Division onder commando van Generaal Barber Moergestel.
De Duitsers zijn inmiddels bijna allemaal vertrokken maar hebben nog wel de brug over de Rivier de Reusel tot ontploffing gebracht.
om deze rivier over te kunnen steken werd er met behulp van een Churchill bridge layer een brug gelegd
Door de bevolking van Moergestel werd er puin in het water gegooid en vervolgens een paar planken opgelegd zodat de soldaten de rivier konden oversteken.
Ik heb een eerste opzet gemaakt.
Hoofdjes zitten allemaal nog vast met blue tac.

De zijkant van de brug heb ik gemaakt van styrodur.

volgende stap wordt het verder detailleren van de figuren.
Ik kan op het filmmateriaal niet goed zien of Generaal Barber een kilt draagt of niet, om de Schotse sfeer er maar een beetje in te brengen geef ik hem maar een kilt aan!😊
Nu ga ik echt proberen om deze door te zetten en af te werken!
Op 27 Oktober 1944 naderd de 15th Scotttish Division onder commando van Generaal Barber Moergestel.
De Duitsers zijn inmiddels bijna allemaal vertrokken maar hebben nog wel de brug over de Rivier de Reusel tot ontploffing gebracht.
om deze rivier over te kunnen steken werd er met behulp van een Churchill bridge layer een brug gelegd
Door de bevolking van Moergestel werd er puin in het water gegooid en vervolgens een paar planken opgelegd zodat de soldaten de rivier konden oversteken.
Ik heb een eerste opzet gemaakt.
Hoofdjes zitten allemaal nog vast met blue tac.

De zijkant van de brug heb ik gemaakt van styrodur.

volgende stap wordt het verder detailleren van de figuren.
Ik kan op het filmmateriaal niet goed zien of Generaal Barber een kilt draagt of niet, om de Schotse sfeer er maar een beetje in te brengen geef ik hem maar een kilt aan!😊
Laatst bewerkt: