Peter van Dijk
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- Nu bezig met
- '70 Dodge Challenger
voor het chippen wordt soms ook PVA of maskeer vloeistof gebruikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Timo, daar waar ik echt delen vervang, zoals de schotten in de motorruimte, laat ik de dikte gelijk aan de modelonderdelen. De “extra” onderdelen probeer ik op schaal te tekenen en te printen. Minimale wandikte die ik kan printen is tussen de 0,2 en 0,25 mm wat in werkelijkheid dus tussen de 7,0 en 8,75 mm. Printen is een mooie manier om de GAP tussen PE en modelbouwdikte op te vangen. De dikte van materialen en/ of onderdelen schaal ik vaak af van foto’s.Ja, ik ben de koningstiger an t bouwen van takom, met geheel interieur, leuk, maar als je van losse tussenonderdelen houd dan is het nog een heel gekloot om de motor op zijn plaats te krijgen, en dan moet er ook nog eens verf opgeblubberd! En dan te bedenken dat ik niet eens van plan ben om het motordek open te zetten, dat had het origineel namelijk ook niet.
Heb je een beetje tekeningen van tussenschotten en hoe doe je het eigenlijk met schaaldikte van dekdelen? Of laat je het voor wat het is?