Nieuw zolderisolatiemateriaal!

Al een tijdje heb ik de Matilda Mk. III/IV van Tamiya liggen met de bedoeling die om te bouwen naar het vroegste model zoals door de BEF in 1940 in Frankrijk gebruikt is.
Tiger Model heeft daar een backdate set voor maar die kon bij geen enkele Europese webshop vinden en de exemplaren die nog in Canada of de VS op de markt zijn kosten zo rond de 60 Euro.........meer dan het Tamiya model zelf en dat wringt bij mij altijd een beetje tussen de oren. Zeker als je daar de verzendkosten vanuit het andere continent nog eens bij rekent.
Ik had al bedacht zelf de conversie te scratchen, erg moeilijk is het niet maar......wat vind ik in IJzendoorn voor een meer dan schappelijke 15 Euro?

Tadaaa :D

Bekijk bijlage 36542
Daar heb ik ook nog verscheidene keren mee in mijn handen gestaan, wetende dat het setje nu nog steeds zo'n 50 a 60 euro kost. Maar ik heb er geen doel voor. Heb twee Matilda's in de stash: één wordt momenteel als Scorpion gebouwd, de ander is een Australische vlammenwerpertank. Het heeft dus zo moeten zijn dat het in goede handen valt 😀.
 
Wauw, zo een wil ik ergens ook nog eens hebben, maar voorlopig teveel twijfels....weer kunst op zich. Ga je de plastic zeilen gebruiken? En het tuigage?
 
Ik denk het wel, ik heb even naar de bouw beschrijving gekeken, maar dat is wel even andere koek... Dit is op zijn zachtst gezegd een kleine uitdaging.
Deze stond al op mijn lijstje vanaf de dag dat ik op de werf geweest ben, lang geleden, toen het schip nog in aanbouw was (!) 🤓
In de winkel vind je ze niet meer, dus heb ik deze gescoord op marktplaats. Nu alles wat met de voc en dergelijke te maken heeft verketterd wordt verwacht ik niet dat er nog een nieuwe oplage van dit schip komt 🤔
 
Ooit heb ik zo de HMS Bounty gebouwd. Je weet, die van die muiterij op......
De nachtmerrie van mijn moeder die er alleen maar een enorm stofnest in zag...
 
Goh, ik ben daar ook eens geweest, maar toen was ie af geloof ik. Ik heb em hier lokaal met een hele lading kleine revell scheepjes voor 15 euro samen gescoord, en er zat nog een fokker d7 bij, ook dat is jeugdsentiment, dat was de eerste kit die ik volledig verfde en af had, hoewel de lozenge wat tegen viel want die moet je met de hand schilderen... deze schilder ik met airbrush en acryl ziet er vast beter uit :)
 
De Miss Universe onder de shelfqueens. Ben er al jaren geleden mee gestopt omdat ik gillend gek werd van de beperkte mogelijkheden om de tuigage vast te zetten en het veel te lage aantal blokken om het geheel de werkelijkheid een klein beetje te laten nabootsen.

Kijk goed naar waar, en hoe, de touwen vastgezet moeten worden en tref maatregelen voordat je de romp gebouwd en geschilderd hebt!

Batavia.JPG
 
De nieuwe kit en accessoires van Thunder model zijn gisteren binnen gekomen. Ik heb alleen de nieuwe onderdelen op de foto gezet de andere kun je terugvinden bij mijn post van 5 maart:

De grote ets set is hetzelfde als bij de andere truck, er zitten 2 nieuwe figuren bij. De figuren set die nagestuurd is bevat 2 figuren van de andere truck en een nieuwe. De wapen set is nu heel goed, daar waren eerder wat problemen mee. Er zit weer een boekje bij (12 blz. A4).
Achterop de doosjes wat er nog aan zit te komen.

DSCN8440.JPGDSCN8441.JPGDSCN8444.JPGDSCN8443.JPGDSCN8446.JPGDSCN8442.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooooooi!
Ken jij trouwens de strip "De Woestijnschorpioenen" van Hugo Pratt?
Over de begindagen van de LRDG toen de strijd nog tussen de Britten en Italianen ging. Wel geromantiseerd maar het past hier prima bij...
 

Bijlagen

  • 01.jpg
    01.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 11
Met deze gare sh*t lente is alle zolderisolatie welkom, en gisteren kwam ik er achter dat Meng eindelijk als eerste firma 20240425_210007.jpgeen fatsoenlijke BMW R1250 GSA heeft, met de typische stalen kofferset als aparte kit. Alles 1/9.
Ik heb zelf zijn voorganger, de 1200 GSA, maar dit is al smullen voor mij. De kwaliteit is Meng, dus goed, en eindelijk een kit zonder 220 link to link rupsschakels maar 2 rubber banden.
 
een fatsoenlijke BMW R1250 GSA heeft, met de typische stalen kofferset als aparte kit. Alles 1/9.
in het kader van "verandering van spijs doet eten" zal deze kit vast goed smaken en dit lijkt me er nou echt zo één waar je
direct mee gaat beginnen (toch ?).... met een weekend van regen en blauw bloed op straat geen slecht idee misschien :cool:;)

Happy Bikebuilding :p
 
Eerst 1 van die 2 CV9035NL kits afbouwen, dan alles opruimen en stofvrij maken en dan idd die motor maken. Wordt heel veel plannen van submontages en vooraf schilderen van onderdelen.
 
Met deze gare sh*t lente is alle zolderisolatie welkom,

helemaal mee eens... misschien heb ik me daarom bezat aan de plastic overvloed alhier in eigen stal aangeboden.

Het begon met "iets voor het goede doel".... mooie lettertjes en cijfertjes voor bijv. ongeletterde pantservoertuigen (op gietijzeren delen).
De geboden 12 euro's (2 setjes) zijn gedoneerd aan een hardwerkende groep mensen (ook de directeur staat er met z'n neus
bovenop als het kan) namelijk "Save the Children". (Piet bedankt voor de setjes 👍)


Wat hebben we nog meer nodig...mmm.... zolderisolatie.... hoofd koel houden..... oja ! hoofdjes !!
Gelukkig had Elco er enkele setjes van..... ik koos voor de Britse Tankers (hun hoofden dan...)


Maar op je oren alleen moeten lopen verveelt best vlot dus ook een koele set Ami's mee besteld.
Wat ook leuk was dat beide setjes inclusief modelbouwbabbel persoonlijk overhandigd werden (bedankt Elco 👍).


Toen ik eenmaal de smaak te pakken had en er groot opgediend werd in V&A heb ik me nog maar 'ns laten gaan, ik bedoel... wanneer
men kledinggeld toch niet uitgeven wil aan die klerewinkels....

Ober... laat U dat rietje maar zitten.... heeft u een schep voor mij ?

Bij deze mijn vijf gangen diner (bedankt Janno voor de mooie deal 👍) :

Een kleine Opel als voorafje. Fikse korting erop die dan besteed kan worden aan vervanging voor de rubber/vinyl banden 🤔


En zolang die nieuwe wielen er nog niet zijn kannie mee met de trein 🤭


Tijdens wachten op die trein kan ik alvast deze kit van een Ton flash ontdoen (gaaf model maar gegoten a la Sovjet T34 in WW2 😉)


Wat er intussen ontbrak sinds afgelopen oud en nieuw : melkbussen ! waar die dingen altijd blijven ?? ... maar nu weer in de stash gelukkig 😅


Misschien volgende jaarwisseling eens wat ander vuurwerk afsteken ?


Ik zou bijna zeggen... laat de Zomer nu maar komen maar met de riante isolatie is dat misschien niet meer nodig ?

Happy Collecting & af & toe Modelling
 
Terug
Bovenaan