Nieuw zolderisolatiemateriaal!

Ik wist niet dat dit boek bestond, maar nadat iemand het noemde op een ander forum heb ik het eens even opgezocht en gelijk gekocht:

IMG_0631.jpeg

Voor dertien euro nogwat plus verzendkosten uit Duitsland kun je je daar niet echt een buil aan vallen, en nu ik het in huis heb (maar nog niet gelezen), lijkt het zeker geen verspilde moeite/geld.

1294029-28685-30-720.jpg
Een golden oldie gekregen van een vriendin van mij. Wel inmiddels via Cults3D bijpassende tracks gekocht om de dropveters te vervangen!

Dat is geen Golden Oldie maar een redelijk nieuw model, uiteindelijk op basis van Tamiya’s Pz.Kpfw. IV die in de jaren ’90 nieuw was — maar niet teruggaat op de modellen uit de jaren ’70.

M’n aanwinsten van het afgelopen weekend:

Bekijk bijlage 35379
Haha Jakko…die Nike als aanwinst …en heel veel net nieuw gekochte Tamiya putty er op. Wat een kieren en ingezakte stukken in de lanceerinrichting! Ik ben heel benieuwd hoe de rest (vooral de missie) uit gaat pakken.

Happy Waarzallikeensmeebeginnen :+:
Dat was vandaag met het kasje van Rolife :) Alleen moet ik de stickers scannen, een beetje bewerken in Photoshop en dan uitprinten, want ik wil de Engelse teksten van de stickers niet :)

die Nike als aanwinst …en heel veel net nieuw gekochte Tamiya putty er op. Wat een kieren en ingezakte stukken in de lanceerinrichting!
Voor de weinigen die het zich afvragen: dat is waarom er een tubetje Tamiya putty op de foto staat. Ik heb op zaterdag die Nike gekocht met de bedoeling hem op de beurs te bouwen, met de gedachtegang: een raket heeft een eenvoudige vorm, dat moet lukken in twee dagen om hem (grotendeels) in elkaar te krijgen. Plamuur had ik thuis laten liggen, want dat verwachtte ik niet nodig te hebben. Nou …

IMG_0783.JPG

Die dikke arm linksboven was het eerste dat ik in elkaar zette, en daarvoor heb ik plamuur van Walter geleend, maar toen ik eenmaal aan de rest begon dacht ik: „Ik kan toch moeilijk een heel geleend tubetje leegmaken, ik zal maar eens voor mezelf gaan kopen.”

Alles bij elkaar: dit is een vreemd model. Uitgekomen in 2019, met het detailniveau dat je daar wel van kunt verwachten, maar pasvorm als een jaren ’80 Italeri model …

Bijzonder wel, alsof het plastic te veel is gekrompen na het spuitgieten ofzo? Succes, en er komen vast wel nederlandse decals op neem ik aan?

Ouderwets ontwerp, eerder. Ik heb bijna de indruk dat hij niet uit een CAD-programma komt :) Als je de twee lange, smalle armen bekijkt (eentje met en eentje zonder die rechthoekige plaat eraan), dan zijn die elkaars spiegelbeeld, maar het vulstuk past in de ene wel en in de andere is er een halve millimeter ruimte, en danst het heen en weer — vandaar dat de ene een heleboel plamuur heeft en de andere amper. Ook lopen de gietnaden op de twee niet hetzelfde. Je zou denken dat de ene gewoon een gespiegelde versie van de andere is, met die rechthoek er dan aangemaakt, maar daar lijkt het niet op.

Wat de decals betreft weet ik het nog niet, de raket is interessanter in wit met OD, of zelfs de Koreaanse MERDC-camouflage, dan in helemaal OD zoals bij de KLu, vind ik.

Ik kreeg gisteren avond mijn bestelling van LZ models binnen, heeft wat lang geduurd, maar er waren wat problemen, en om onduidelijke reden duurde het 2½ week voordat het pakket arriveerde. Helaas was Libor vergeten de nieuwe sets LRDG figuren en wapens mee te sturen.
2 van de figuren en de wapen set zitten al in de limited edition van de F30 kit van Thunder Model, maar de wapen set was niet helemaal goed gelukt, dit wordt dus nog nagestuurd.
Bij de F30 kit zit een klein boekwerkje met info en kleurenafbeeldingen voor camouflage.

Bijlagen

• DSCN8421.JPG
    DSCN8421.JPG
    140,2 KB · Weergaven: 29
  • DSCN8424.JPG
    DSCN8424.JPG
    126,5 KB · Weergaven: 29
  • DSCN8428.JPG
    DSCN8428.JPG
    155,6 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan