Af! Zvezda JS-3M Budapest, Hongarije 1956

Dit model is af!
Schalen
  1. Echte voertuigen
  2. 1:35
Nu bezig met
Goeie vraag..... volgende vraag..
En toen.... toen was deze per ongeluk toch af!
Een shelfqueen + dosis hyperfocus = JS-3M, ten tijde van de Hongaarse Opstand, Budapest 1956.
Model is van Zvezda (niet de beste pasvorm en detaillering) en ik heb tijdens de bouw zelf de nodige fouten gemaakt, door o.a. de brandstoftanks verkeerd in elkaar te zetten, dus weer slopen, dus niet het mooiste resultaat. Ook de beugels op de koepel zijn te klein en slecht geplaatst.
Zacht rubberen tracks, waar de verf graag van loslaat enz. enz.
De briefkaart dateert van oktober 1956 en is in Budapest gepost. Een historische touch...
20221013_075541.jpg

Foto's van het eindresultaat.... met hier en daar wat kieren, zoals de boegplaten.
Maar 't was kiezen; romp en bodem spuiten en later monteren, zodat de rupsjes erop konden of alles in elkaar zetten, vullen en trubbels met rupsen erop krijgen.
20221013_075016.jpg

20221013_075045.jpg

20221013_075229.jpg

20221013_075304.jpg

20221013_075704.jpg

Bijlagen

• 20221013_075208.jpg
    20221013_075208.jpg
    103 KB · Weergaven: 2
't was kiezen; romp en bodem spuiten en later monteren, zodat de rupsjes erop konden of alles in elkaar zetten, vullen en trubbels met rupsen erop krijgen.
Zijn de zijschilden over de rupsbanden losse onderdelen? Zo ja, dan zou ik boven- en onderkant van de romp aan elkaar lijmen maar zonder die schilden eraan. Dan spuiten (ook die schilden), wielen en rupsbanden erop, en wat verf wegschrapen zodat de schilden eraan gelijmd kunnen worden. Met een beetje voorzichtigheid hoef je dan weinig meer bij te tippen om de lijmnaad weg te werken.

Zijn de zijschilden over de rupsbanden losse onderdelen? Zo ja, dan zou ik boven- en onderkant van de romp aan elkaar lijmen maar zonder die schilden eraan. Dan spuiten (ook die schilden), wielen en rupsbanden erop, en wat verf wegschrapen zodat de schilden eraan gelijmd kunnen worden. Met een beetje voorzichtigheid hoef je dan weinig meer bij te tippen om de lijmnaad weg te werken.
Ja, die zijn/waren los.
Geen idee wat mij bezielde bij de bouw. De zijplaten zijn over de gehele lengte gelijmd, dus dat had een boel hak- en kerfwerk kunnen worden.

Het geheel is met de hand geschilderd (Tamiya XF-5 flat green), overigens. Met Mig washes.

Terug
Bovenaan