Zvezda ISU-152 (tracks 8-8-2009)

Via Mol Modelbouw heb ik deze ISU-152 gekocht en RUDD in elkaar gezet. Verder heb ik nog wat kleine PE details bijgevoegd uit de spare-box. Het was een model wat ik al een hele tijd wilde bouwen maar omdat Zvezda de enige is, voorzover ik kon vinden dan, die de 152 aanbied twijfelde ik nogal over de aanschaf ervan. Hoe dan ook, omdat Mol het voor de helft deed heb ik hem besteld. Ik geloof 9 of 10 euro, daar kun je een kans voor wagen.
ZVE3532.jpg

Onderstaand wat foto's van hoe de tank er nu bijstaat:
DSCF3716.jpg

DSCF3720.jpg

P1030005.jpg

DSCF3721.jpg

De tracks waren echter een complete ramp, die vond ik echt spuuglelijk. Via Hans Peulen (nogmaals thx!) krijg ik een setje losse links toegestuurd van een Dragon model wat hij nog had liggen. De bedoeling is dat hij op een klein vignette komt te staan, de Rus zwaait met zn witte vlag want zn track ligt eraf en naast de tank komt een figuur uit de Gen2 serie van Dragon (Eastern front tank hunters) die met zn pantservuist het geheel onder schot houd. Ach, ik vond het wel een leuk detail om er iets van leven in te brengen met dat handje uit het luik 😉

Basis is Humbrol verf met de paintbrush, highlights en schaduw ook Humbrol, zelfde kleur groen maar dan met wat zwart of wit erdoorheen. Dan een laagje P+. Decals zijn uit de sparebox, die van Zvezda vielen meteen in 1000 stukjes uit elkaar. Dan weer een laagje P+. Daarna met olieverf aan de gang gegaan om de kleur wat op te leuken, want, zoals ik laatst heb gelezen 'it ain't easy being green' en dat klopt. Dan heb ik pigmentpoeder gebruikt van de schilderwinkel, gefixeerd met wasbenzine om het geheel wat roestig en vuil te maken.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Een model volledig op budget 😀

Ok

Hi Boudewijn,

De kits van Zvezda zijn minder fancy dan van Dragon, maar uiteindelijk kun je er wel een representatief model van maken wat je overtuigend hebt aangetoond! Ben zelf net bijna klaar met een SU 100 van Zvezda. Ook daar waren de rupsen om te huilen, maar de rest kon er mee door. Ik denk dat ik deze 152 ook maar eens ga aanschaffen. Ga je nog een uitgebreid bouwverslag maken? Zie voor een aantal pics http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=19873

Groeten,

Vincent

Wat een beest... 🙂

Mooi groen en verweerd! Misschien de koplamp nog bewerken, en die dike witte lap vervangen door... een hemd? Zouden ze standaard een witte vlag bij zich hebben (en zo wit?), of anders een poetsdoek of hun eigen hemd uittrekken?

Eric

Michel, ik heb nog 2 foto's gevonden die op mn camera stonden van een gedeelte van de inhoud (de PE die erbij ligt is dus sparebox spul) en van de beschrijving. Het is allemaal heel basic en van de inhoud van de doos hoef je dus geen verrassingen te verwachten. Maar wel een leuk ding en, in deze tijd niet onbelangrijk, goedkoop.
DSCF3338.jpg

DSCF3339.jpg

Vwb die 'lap', ik heb dit geknipt uit een stukje folie wat rond een wijnfles zit en het was eigenlijk de bedoeling dat het een onderhemd zou zijn idd. Maar, dacht ik net, hadden de Russen niet van die blauw/witte strepen daarop? De dikte ervan, ik weet geen materiaal waar ik zoiets uit kan halen wat dunner is. Tips welkom uiteraard.

Ben ondertussen aan de tracks bezig die Hans me heeft opgestuurd.

hee Bouwdewijn,
dit monster ziet er goed uit.
hij is niet te veel verweerd en ik ben benieuwd naar het vignettje
ik heb 2 kleine puntjes die je eventueel kunt aanpakken.
de transfer van de rode ster op de voorkant zit er niet lekker op.
en ik zou de schop nog een beetje verweren.
maar verder ziet hij er top uit.
groeten Arjen.

De tracks liggen erop (en eentje eraf 😉)en de basis is gemaakt. Weathering van de tracks: eerst gespoten met Humbrol zwart met een druppel zilver, dan een paar poeders en vervolgens een zacht potlood voor de silvering. De basis is gebroken baksteen vastgezet met lijmspray van de Action, een paar stukjes gebroken balsahout en wat eikenblaadjes van Plusmodel.

Ik heb de schop en de houweel een beetje geweathered, tips altijd welkom!

1-2.jpg

2-3.jpg

3-3.jpg

Terug
Bovenaan