Zvesda Panther D

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Vrijdag heb ik de nieuwe Panther D van Zvesda gekocht. Gisteren in Sneek ben ik er aan begonnen. Ik had al goede dingen over deze kit gelezen. En hij stelt zeker niet teleur. On de doos zit de Kursk versie. Maar ik wil er een comandants versie van maken. En ook meteen een iets latere versie. Het is jammer dat alle luiken gesloten zijn. En de tracks, hoe leuk het systeem er op papier uit ziet, is om de haren uit je hoofd te trekken. Gelukkig is de rest van de kit puur pelezier. De kit is snap fit. En waarschijnlijk kun je ook zonder lijm te gebruiken bouwen. Maar ik waag het er niet op... Zeker met de p.e. onderdelen. 😀

Bijlagen

• pan03.jpg
    pan03.jpg
    204,4 KB · Weergaven: 2.416
  • pan02.jpg
    pan02.jpg
    254,5 KB · Weergaven: 2.416
  • pan01.jpg
    pan01.jpg
    239,4 KB · Weergaven: 2.416
Hallo Gert,
ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar het verfjasje 😉
Over de kit hebben wij het zaterdag al gehad, ik wist niet dat jij er ook nog P.E. bij zou inzetten. Welke set is het, Part neem ik aan ?

Groet en plak ze,
Peter.

Dank je Pelle, lang leve Tamiya putty.

Hallo Peter. Dat p.e. setje zit in de doos, omdat ik het er ingestopt heb... 🙂
Inderdaad is het een Part p.e. setje, voor de Revell kit. Maar hij past perfect op de Zvesda kit.
Zelfs de roosters.

Bijlagen

• pan05.jpg
    pan05.jpg
    211,4 KB · Weergaven: 2.318
  • pan04.jpg
    pan04.jpg
    187,7 KB · Weergaven: 2.318
Hoi Gert,

Je bent sinds Sneek behoorlijk gevorderd, het is dat ik weet dat het een klein modelletje is, dit ziet er uit als een 1/35 tank 😉
Veel plezier met de pe stukken!
Grt Johanna

Hallo Gert,

mooi om deze eens te zien, had er ook al goede dingen over gelezen. Als je de moeite neemt voor PE, raad ik ook aan om een metalen (RB) loop te gebruiken, want deze lijkt niet helemaal rond, met name de mondingsrem.

succes Bas

@ Johanna, het model heb ik nu gefotografeerd terwijl hij op een 1/35 tekening staat.

@ Bas, de kit is zeker een aanrader. De loop is echter wel een probleem. Hij is dun en heel erg breekbaar. Die word dus zo snel mogelijk vervangen.
Moet ik hem eerst wel kopen...

Onder aan heb ik nog een foto geplaatst, die voor de inspiratie heeft gezorgd.

Bijlagen

• SS_Panther_D.jpg
    SS_Panther_D.jpg
    29,7 KB · Weergaven: 2.001
  • pan06.jpg
    pan06.jpg
    185,5 KB · Weergaven: 2.001
  • pan07.jpg
    pan07.jpg
    199,6 KB · Weergaven: 2.001
1 op 72.... juist ja 😱 vind 't knap werk Gert ! doe ik je niet na in deze schaal...

Veel priegel- en schilder plezier !

Klein maar fijn groetje 😀
Peter

@ Peter, dank je. Met veel bewondering volg ik je postings hier. En ben erg onder de indruk van je modelen. Dat vond ik al gepriegel op de vierkante milliemeter. 🙂

Zo, er zit een verf laag je op.

Bijlagen

• pan09.jpg
    pan09.jpg
    168,7 KB · Weergaven: 1.839
  • pan08.jpg
    pan08.jpg
    174,9 KB · Weergaven: 1.839
Ha die Gert,

Ik vind de Zimm er mét primer ineens een stuk beter uitzien! Had eerlijk gezegd wel mijn twijfels toen ik de eerste foto's zag, maar je hebt er toch een knap ding van gemaakt. Blijf 'm volgen.

groeten, Richard.

Dank je Richard.

Zo, weer een stukje verder. Alles staat in de basis laag. De decals zitten er op,
Een laagje parket plus om alles te beschermen tegen de verschillende washes.

Bijlagen

• pan12.jpg
    pan12.jpg
    159,8 KB · Weergaven: 1.706
  • pan11.jpg
    pan11.jpg
    174,6 KB · Weergaven: 1.706
  • pan10.jpg
    pan10.jpg
    158,3 KB · Weergaven: 1.706
Terug
Bovenaan