Zundapp KS 750

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Al veel actief geweest op het forum maar nog maar weinig laten zien. Bij deze. Lion Roar Zundapp KS 750 met voyager model etch set. Versnelling en zijkoffer komen uit deze laatste. Bekabeling 0.3 mm messing en 0.3 mm vissnoer.

img3132d.jpg

img3243z.jpg

img3135wm.jpg

img3137nh.jpg

img3148so.jpg

img3167v.jpg

img3190v.jpg

img3214.jpg

Leuk vanwege de punaise, af en toe heb je zelf niet door hoe klein je werkt.

img3208g.jpg

dscf3141b.jpg

De toekomstige bestuurder. Met dank aan 2 tweenotters voor de russische helm en het gasmaskers. Ik 😳 me ervoor dat ik hun namen niet kan noemen maar dessalniettemin ze weten vast wel wie ik bedoel en de dankbaarheid is nie minder.

Ik zal het spleetje op de koplamp nog even zwartmaken......

Verder ben ik tevreden maar sta open voor kritiek.

P.s. Richard,het koffertje is compleet gesoldeerd.......

Gr. Frank

Hoi Frank,

Ik vind dat je een mooi gedetailleerd brommerke ervan gemaakt hebt; zoals bijvoorbeeld de vering onder het zadel.
Ik had misschien het motorblok gedeelte wat zwarter gemaakt, dus een mensel van zwart en gunmetal. Daarna met een zwarte wash eroverheen, daarna drybrushen met een lichtere mengtint en uiteindelijk afwerken met potlood langs de randjes.

groetjes Frank

Hoi Lars,
lars wiltenburg zei:
mooi!!
is er ook een zundapp ks50 te koop bij dat merk/winkel?

Van Lion Roar heb ik hem nog niet gezien in de 50 cc versie, misschien dat mijn plaatselijke leverancier er nog eentje schaal 1:1 heeft staan van de oorspronkelijke leverancier. Maar thanks voor het complimentje.
Frank Haspels zei:
Hoi Frank,

Ik vind dat je een mooi gedetailleerd brommerke ervan gemaakt hebt; zoals bijvoorbeeld de vering onder het zadel.
Ik had misschien het motorblok gedeelte wat zwarter gemaakt, dus een mensel van zwart en gunmetal. Daarna met een zwarte wash eroverheen, daarna drybrushen met een lichtere mengtint en uiteindelijk afwerken met potlood langs de randjes.

groetjes Frank

Hoi Frank,

Lion Roar geeft zelfs zilver aan in hun bouwbeschrijving, ik ben naar Gun metal gegaan omdat me dat optisch al beter leek. de zwarte wash heeft die gehad maar het drybrushen en het potlood is een goeie tip voor de volgende keer. Qua detailering heb ik zelfs de veer onder het bijrijder zadel op de juiste manier aangebracht, jammer dat je daar weinig van terugziet.

Qua model wil ik er nog even over zeggen dat Lion Roar er niet voor niks twee in een doosje doet. Mijn eerste poging had ik een foutje gemaakt van misschien 0.3 mm in het frame. Dit wreekt zich over het gehele model. Het uiteindelijke resultaat zal waarschijnlijk onder een sherman of zoiets platgewalst worden.

Gr. Frank

Frank Haspels zei:
groetjes Frank

De Zündapp 750 heeft een aluminiumkleurig motorblok, Frank zit er qua kleur dichtbij: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Z%C3%BCndapp_KS_750_vl_grey_TCE.jpg

Frank Langeler zei:
Hoi Lars,
lars wiltenburg zei:
mooi!!
is er ook een zundapp ks50 te koop bij dat merk/winkel?

Van Lion Roar heb ik hem nog niet gezien in de 50 cc versie, misschien dat mijn plaatselijke leverancier er nog eentje schaal 1:1 heeft staan van de oorspronkelijke leverancier. Maar thanks voor het complimentje.
Frank Haspels zei:
Hoi Frank,

groetjes Frank

Hoi Frank,

Lion Roar geeft zelfs zilver aan in hun bouwbeschrijving, ik ben naar Gun metal gegaan omdat me dat optisch al beter leek. de zwarte wash heeft die gehad maar het drybrushen en het potlood is een goeie tip voor de volgende keer. Qua detailering heb ik zelfs de veer onder het bijrijder zadel op de juiste manier aangebracht, jammer dat je daar weinig van terugziet.

Qua model wil ik er nog even over zeggen dat Lion Roar er niet voor niks twee in een doosje doet. Mijn eerste poging had ik een foutje gemaakt van misschien 0.3 mm in het frame. Dit wreekt zich over het gehele model. Het uiteindelijke resultaat zal waarschijnlijk onder een sherman of zoiets platgewalst worden.

Gr. Frank
welke leverancier is dat en hoeveel zou t kosten?
maar ehh 1:1 is het geen andre schaal????

eelke warrink zei:
Frank Haspels zei:
groetjes Frank

De Zündapp 750 heeft een aluminiumkleurig motorblok, Frank zit er qua kleur dichtbij: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Z%C3%BCndapp_KS_750_vl_grey_TCE.jpg

I stand corrected. Ik was hiervan niet op de hoogte en dacht mijn standaardoplossing hierop los te laten.
Dank voor het leermoment !

groetjes Frank H.

Terug
Bovenaan