Ja, heren Reits, Wiskerke ea, gooi jullie archieven maar open !
Want dit is misschien het enige exemplaar dat ooit bestaan heeft...
Het gaat hier om een tot operatiekamer omgebouwd SWS, door de manschappen Schwere Kranken Schlepper(SKS) gedoopt (let op: GEEN ambulance !)
Volgens het Lexikon der Wehrmacht is dat in ieder geval ook met een Bussing-Nag gedaan, dus wie weet ??
Maar serieus, ik zat dus over deze SWS te piekeren wat ermee te doen.
Ik heb er al zat gezien met stowage, geschut, wrakken etc.
Dus heb ik dit aangegrepen voor mijn allereerste scratch-conversie.
Nu heb ik wel eens vaker wat kleine deeltjes gescratcht(zoals iedereen wel denk ik), maar een hele ombouw is toch wel een andere tak van sport.
Altijd bewondering gehad voor die mannen die hele voertuigen zelfgemaakt uit hun mouw schudden.
En ik wil toch wel allerlei modelbouw technieken proberen, dus.
Alles is zelf gemaakt muv de medische set.
Men mag mij gerust afschieten, want het zou teveel gevraagd zijn dat alles meteen de eerste keer goed is.
Dus zowel tips als kritiek mag.
Over de spulletjes:
Er is erg weinig fotomateriaal te vinden als je zoekt bij militair. Dus ik ben andersom gaan werken en heb in Medizin Historische Archive gezocht. Dan kom je meestal bij ziekenhuizen terecht, en ik heb geprobeerd eea te vertalen naar Wehrmacht.
Meeste verfwerk moet nog gedaan worden ! Dus even niet op letten !!
De foto's:
Cabine, al te zien in een ander draadje
Eerste begin: stalen gootsteen met afvoer
Waterhouder erbij(steriel) plus gasbrandertje (ontsmetten, water koken). Gebaseerd op bestaande spiritusbrander
Operatietafel (gebaseerd op ziekenhuismateriaal)
Medische sets zijn bijna onvindbaar. Als enige deze tinnen instrumentatie. Ik heb er gemengde gevoelens over: soms nog scherper als resin, andere keer weer onduidelijke kloddertjes. Maar het beste van maken.
Tevens zwabber en handdoek met Andrea sculpt (mooi spul !)
Losse proefplaatsing instrumentenkast
Aanrecht kompleet
Losse opstelling:
Floorview:
Het geheel wil als slot mijn eerste airbrush-project maken, dus dat komt later.
Wordt vervolgd
Want dit is misschien het enige exemplaar dat ooit bestaan heeft...
Het gaat hier om een tot operatiekamer omgebouwd SWS, door de manschappen Schwere Kranken Schlepper(SKS) gedoopt (let op: GEEN ambulance !)
Volgens het Lexikon der Wehrmacht is dat in ieder geval ook met een Bussing-Nag gedaan, dus wie weet ??
Maar serieus, ik zat dus over deze SWS te piekeren wat ermee te doen.
Ik heb er al zat gezien met stowage, geschut, wrakken etc.
Dus heb ik dit aangegrepen voor mijn allereerste scratch-conversie.
Nu heb ik wel eens vaker wat kleine deeltjes gescratcht(zoals iedereen wel denk ik), maar een hele ombouw is toch wel een andere tak van sport.
Altijd bewondering gehad voor die mannen die hele voertuigen zelfgemaakt uit hun mouw schudden.
En ik wil toch wel allerlei modelbouw technieken proberen, dus.
Alles is zelf gemaakt muv de medische set.
Men mag mij gerust afschieten, want het zou teveel gevraagd zijn dat alles meteen de eerste keer goed is.
Dus zowel tips als kritiek mag.
Over de spulletjes:
Er is erg weinig fotomateriaal te vinden als je zoekt bij militair. Dus ik ben andersom gaan werken en heb in Medizin Historische Archive gezocht. Dan kom je meestal bij ziekenhuizen terecht, en ik heb geprobeerd eea te vertalen naar Wehrmacht.
Meeste verfwerk moet nog gedaan worden ! Dus even niet op letten !!
De foto's:
Cabine, al te zien in een ander draadje
Eerste begin: stalen gootsteen met afvoer
Waterhouder erbij(steriel) plus gasbrandertje (ontsmetten, water koken). Gebaseerd op bestaande spiritusbrander
Operatietafel (gebaseerd op ziekenhuismateriaal)
Medische sets zijn bijna onvindbaar. Als enige deze tinnen instrumentatie. Ik heb er gemengde gevoelens over: soms nog scherper als resin, andere keer weer onduidelijke kloddertjes. Maar het beste van maken.
Tevens zwabber en handdoek met Andrea sculpt (mooi spul !)
Losse proefplaatsing instrumentenkast
Aanrecht kompleet
Losse opstelling:
Floorview:
Het geheel wil als slot mijn eerste airbrush-project maken, dus dat komt later.
Wordt vervolgd