Zand Tiger, updated. Klaar.

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Met mijn voorliefde voor Duitse katachtige heb ik mij weer eens gewaagd aan een Tiger I. De Leningrad Tiger van Dragon. Deze worden meestal of Panzer grijs geschilderd als model. Od met winter camoflage. Ik wilde wel eens wat anders. Nu heb ik op de harde schijf een foto, van één de eerste Tigers staan, met de nummer 5 op de toren. Deze lijkt een zandkleurige camoflage te hebben. meer had ik niet nodig. De rest heb ik door mijn fantsie laten invullen.

Bijlagen

• ltiger003.jpg
    ltiger003.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 2.701
  • ltiger002.jpg
    ltiger002.jpg
    208 KB · Weergaven: 2.701
  • ltiger001.jpg
    ltiger001.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 2.701
Re: Zand Tiger.

Vandaag heb ik lekker met modder zitten spelen. De hele werktafel zit er onder. Gelukkig kwam er af en toe ook nog een beetje op het model.

Bijlagen

• ltiger006.jpg
    ltiger006.jpg
    216,9 KB · Weergaven: 2.699
  • ltiger005.jpg
    ltiger005.jpg
    159,9 KB · Weergaven: 2.699
  • ltiger004.jpg
    ltiger004.jpg
    182,6 KB · Weergaven: 2.699

Heel fraai gedaan en behoorlijk origineel...Heel mooi kleurgebruik...dat subtiele rood tekent geweldig af tegen de grijze onderlaag en daar dan weer dat zandkleurtje overheen; echt schitterend. Natuurlijk benieuwd naar het vervolg! Veel plezier...moet een genot zijn om te maken!

Zo, de tank is klaar. Nu moet ik nog figuurtjes voor zien te vinden. En moet er nog rommel, in de rommelkiste.
Elco en Martin, dank je voor de reactie's. De tank is zeker een genot om te schilderen. Bouwen is een ander verhaal.
Het is een typische Dragon kit. Goed gedetaileert. Maar onmogelijk te volgen bouwbeschrijven.
De tank is primer gespoten met een spuitbus Chaos Black. Toen is er nog een spuitbusje Panzer grijs van Tamyia
overheen gegaan. De rest is met penseeltjes aangebracht.

Bijlagen

• ltiger009.jpg
    ltiger009.jpg
    195,2 KB · Weergaven: 2.418
  • ltiger007.jpg
    ltiger007.jpg
    153,3 KB · Weergaven: 2.418
  • ltiger008.jpg
    ltiger008.jpg
    189,7 KB · Weergaven: 2.418
Re: Zand Tiger, updated.

Hoi Gert,

Was een tijdje niet hier en ondertussen zie ik dat je een complete tijger in elkaar gezet hebt. Ik vind de kleurstelling origineel, weer wat anders dan camo of standaard kleuren. Heb je al een idee wat je verder met de tijger gaat doen? Figuren zijn zat of ze passen is een ander verhaal.
Op naar de afwerking 😉
Gr Johanna

Re: Zand Tiger, updated.

Hallo Johanna, op het moment ben ik met de figuurtjes bezig. De olieverf staat nu uit te harden. Vandaar dat ze nu zo lekker glimmen. Ik ben nog opzoek naar bepakking voor achter in de rommelkiste. Eerst maar eens de figuurtjes afmaken. Jou M-113 ziet er goed uit.

Hallo Jeroen. Dat is te veel eer. Hoe staat het met jou Sherman? Ik ben wel benieuwd naar dat meesterwerk.

Mijn model is losjes, met de nadruk op heel losjes, gebaseerd op deze tank.

Bijlagen

• ltiger010.jpg
    ltiger010.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 2.039
  • ltiger011.jpg
    ltiger011.jpg
    41,1 KB · Weergaven: 2.039
  • ltiger012.jpg
    ltiger012.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 2.039
Re: Zand Tiger, updated. Figuren.

Dank Gert, je figuren komen tot leven, ik kan door de glans heen kijken 😉
De M113 is bijna klaar, het is lekker warm om te schilderen, het droogt als een trein.
Veel plezier!

Re: Zand Tiger, updated. Figuren.

Ah, de mysterieuze Tiger '5', voorheen bekend als de '2' en toen de '111', en later weer de '31'...

Je zou nog het plaatje kunnen toevoegen net linksboven het 'raampje' van de bestuurder, een afdekplaatje na een eerdere treffer waarschijnlijk. Je ziet deze op de Ebay foto hierboven. Kan mooi even in een net andere kleur... leuk detail!

Zie ook http://www.tiif.de/thread.php?threadid=57&sid=c75e368c04a1b6aa35afdf92c3f47165&page=3#post1947

Losse groet,
Eric

Re: Zand Tiger, updated. Kaar.

Hallo Johanna, helaas dlimmen de figuurtjes nog steeds een beetje. Ik hoop dat het nog wat bij trekt.

Hallo Eric, die plaat toevoegen zou kunnen. Maar er klopt teveel niet aan het model om een goede # 5 te zijn. Dan zou ik de rookpotten op de toren er ook af moeten halen.

Hij is klaar. Dat wil zeggen, ik doe er niets meer aan. Op een gegeven moment moet ik gewoon stoppen, anders blijf ik bezig.
Ik heb hem even op een houten plaatje gezet. Maar misschien zet ik hem op een ander plaatje. Ik ben hier niet tevreden mee.
Wacht even, ik schreef toch dat'ie klaar was...

Bijlagen

• ltiger016.jpg
    ltiger016.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 1.873
  • ltiger017.jpg
    ltiger017.jpg
    159,8 KB · Weergaven: 1.873
  • ltiger018.jpg
    ltiger018.jpg
    103,7 KB · Weergaven: 1.873
Re: Zand Tiger, updated. Kaar.

Nog een paar foto's.