Yptje tussen luchtbellen (effe afreageren)

Bert Takken

Lid van de TWENOT
Ik heb zaterdag die 1/87 Yp gekocht (nou ja ik geloofdat dat inmiddels wel duidelijk geworden was) maar als de 1/72 de braille schaal heet, hoe heet deze schaal dan ?
Maar wat een pokkezooi, ok MR heeft aparte dingen , maar volgens mij ook een aparte gietstijl, er zitten meer luchtbellen dan resin op de helft van de romp, ik plamuur me helemaal gek.
Nu zijn er een aantal die deze ook gemaakt hebben, hadden die er ook zo'n last van?
Nou ja, afbouwen maar en dan op zoek naar figuren. Ik weet dat Preiser een aantal militairen heeft, maar tot nu toe alleen op een amerikaanse site gezien, wie weet of ze ook bij een, op internet aangesloten, treinenwinkel te koop zijn. Ik denk dat ik voor de set van de wachtende amerikaanse soldaten ga
PR16529.JPG

of zouden deze beter zijn
PR16510.JPG

foto's van www.rocousa.com
BertUS

Hallo Bert.

Ik heb een tijd geleden ook de YP gebouwd in schaal 1:87. Met dit model was niks mis. Strak gegoten! Nu heb ik er weer één liggen die ik wil gaan bouwen maar dit model is in verhouding tot het eerste model toch wel een ramp! Misschien is het handig als MR even zijn mallen na gaat kijken.

De figuren zijn misschien verkrijgbaar bij http://modelbouwoverloon.nl/prod17%2087f.htm

In ieder geval succes met de 1:87 YP! Ik ben benieuwd naar jou eindresultaat.

Barry

Ik weet dat ze bij Dinissen 1/87 verkopen, alleen waren daar geen afbeeldingen te vinden en er was een aanzienelijk prijsverschil
In de States 5.5 dollar en hier rond de 23 euro. heb ik een koersverandering gemist 🙂
BertUS (die blij is dat Cammonetten op een YP toegestaan zijn)

Bert Takken zei:
Ik weet dat ze bij Dinissen 1/87 verkopen, alleen waren daar geen afbeeldingen te vinden en er was een aanzienelijk prijsverschil
In de States 5.5 dollar en hier rond de 23 euro. heb ik een koersverandering gemist 🙂
BertUS (die blij is dat Cammonetten op een YP toegestaan zijn)

Die link van Barry is een hele goede, en de prijzen vallen toch heel erg mee en zeker geen 23 euro 😉

Dennis

Ok, ik heb het misschien op een andere site die prijzen gezien, daar wil ik even vanaf, ik kende Dinissen al en ben er ook al wel een paar keer geweest, dus ik bedoelde er niets negatiefs mee
BertUS

MR en Preiser

Bert,

Bij MR kan je altijd terecht met klachten, een mailtje sturen en in de meeste gevallen maakt hij het goed.

Voor Preiser kan je bijvoorbeeld te terecht bij de Wapstad in Rijswijk. (Redelijk bij jou in de buurt)
Hij heeft in ieder geval de militaire lijn van Preiser op voorraad.

Ze hebben bv ook een leuk setje wapens in 1/87 met bv een Uzi 😈

Tja, drie keer een mail 1 keer een fax en totaal geen antwoord," je kan altijd terecht bij MR" , niet dus, maar goed, misschien heb ik een kruisje achter mij naam
Ach , dicht gekwakt met grijze massa en tis best zo, maar wel de laatste keer dat ik iets van hun koop
Maar ik kan het jouw niet kwalijk nemen, JW en dat doe ik dus ook niet, jij verkoopt alleen maar
BertUS

Snel en langzaam

Ik heb zowel een zeer prompte service meegemaakt als ook een wat tragere afhandeling van klachten.
Navraag bij Mathias gedaan in het langzame geval, lag aan productie-drukte aldaar. Het blijft toch een kleinschalig gebeuren natuurlijk.

In beide gevallen geen enkele discussie over de klacht, die werd zonder meer serieus genomen.
Dat mag ook wel gezegd worden.

Groeten,
Peter.

Terug
Bovenaan