YPR-765 eerste model

goedendag,
ik ben bezig een YPR-765 eerste model te bouwen voor een collega. nu ben ik maar een beginner in de modelbouw .ik gebruik hiervoor het model, AFV club AF 35119, de YPR765A SFOR , als basis. er zijn veel foto's te vinden en ik probeer de achterzijde aan de binnen kant een beetje te vullen met details. en daarom deze vraag:
Heeft iemand foto's van de rechterzijde, gezien vanaf de achterkant als de ramp open is? en foto's van de FN en MAG steunen? of weet iemand waar ik deze fotos' zou kunnen vinden? alvast hartelijk dank.

groet,
sjon van buuren
(newbie)

De reactie is wel een beetje heel erg mager … Als ik het goed begrijp zoek je foto’s van de binnenkant van het voertuig, rechts? Van de PRI of van een andere uitvoering? Ik heb de technische handleiding voor de YPR uit 1983, ik kan eens voor je kijken of er daar iets bruikbaars in staat.

Ergens vermoed ik ook dat @Walter Jonkers er wel wat over heeft …?

Ik lees iets over FN en MAG steunen. Ik neem aan voor binnen in. Als je de eerste versie YPR wilt bouwen kun je een aantal onderdelen van de kit weglaten. De SFOR versie van AFV Club is een jaren negentig upgrade. Welke versie wil je precies maken? Uit wat je schrijft denk ik de PRI (met de oerlikon toren er op).

Hier een aardige walk-around:

Een beetje interieur maken voor een YPR valt niet mee. Ik neem aan dat je het achterluik van Perfect Scale voor een AFV Club YPR gaat gebruiken en daarin de deur op een kier zet (YPR 765 rear door).
Ik raad aan om het interieur van een M113 van Tamiya of Academy te gebruiken en die om te vormen naar YPR. De banken zitten dus in het midden (ruggen tegen elkaar en niet tegen de wanden zoals bij de M113.

Ik heb er weinig foto’s van omdat ik nog niet het plan had een interieur van een PRI te bouwen. Paar jaar geleden heb ik interieur gemaakt van een YPR-PRAT Priegelen aan een YPR-PRAT: Luiken open en licht aan
Daarin staan ook wel basisdingen van het interieur beschreven. Als je echt de deur net open wilt zetten zijn de traanplaatvloer, de zittingen belangrijk. Van de rest zul je weinig zien denk ik.

Hier een paar foto’s van PRI interieur
IMG_9309.webpIMG_7079.webpIMG_7089.webpIMG_9307.webpIMG_9308.webp

IMG_9310.webpFC
IMG_9311.webpIMG_9312.webpIMG_9313.webpIMG_9314.webp

Laatst bewerkt:
Super bedankt allemaal voor de reacties en foto's .. ik bouw inderdaad aan een PRI met de geschutstoren met oerlikon erop. wordt niet super gedetailleerd als de PRAT van walter ( wat een fantastisch mooie details ! !). ik hoop alleen de"geest" van de YPR voor mijn collega te vangen, heb van hem ook een aantal foto's gekregen om mee te werken.... 🙂 achter rechts is toch het minst gefotografeerde gedeelte van dit iconische stuk historie.
🙂

Terug
Bovenaan