YP-408 Comando Stand van zaken

Marcel Zwarts

Voorzitter en secretaris van de TWENOT
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Bevrijding Nederland 1944-1945
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Op verzoek hier ook een paar foto’s van mijn YP-408 commando wagen in aanbouw. Het project staat al een tijdje stil maar na het nemen van de foto’s krijg ik toch wel weer de kriebels. Het voertuig zal een keer af komen maar ik weet niet waarneer. 😕

25YP408CO2.jpg

25YP408CO4.jpg

25YP408CO3.jpg

25YP408CO6.jpg

De bovenbouw is compleet nieuw gemaakt. Het origineel was krom en ik wilde andere luiken open hebben

25YP408CO5.jpg

Bijna het gehele onderstel is opnieuw gemaakt en is nu verend zodat het mooi komt te staan op de ondergrond.

Veel bouw plezier

Marcel 😀

Hallo Marcel,

Goed wek! Mooi om te zien hoe je toch voor een groot deel, hebt aangepast. Knap gedaan!

Het blijf een machtig voertuig om te zien! De uitlaat heb je zo te zien ook zelf gemaakt?

Ga je het interieur ook nog aanpassen?

Het blijft een machtig voertuig om te zien. Ik zou hem zo willen kopen als ik de foto’s zie maar aangezien mijn ervaring met modelbouw nog niet zo’n goed idee.

In ieder geval mijn complimenten! Succes met de verdere afronding!

Tijd, tijd en nog eens tijd

Ik heb zelf mijn diensttijd op een commando bak versleten. Er komt een interieur in maar de details zullen beperkt worden tot wat er te zien is.
Het is inderdaad een erg moeilijk project en veel moet er zelf gemaakt worden. Gelukkig heb ik nu een erg mooie ets set voor het voertuig maar tijd. Dit soort projecten kost heel veel tijd en dat heb ik op het moment niet voor dit voertuig. 🙁

Die uitlaat is inderdaad een zelf bouw maar is nog lang niet af. Uiteindelijk komt er een doorzichtig hitte schild overheen die gemaakt zal worden uit Aber gaas plaat.

Maar er moet nog zoveel gebeuren en we zullen zien waarneer dit zover is. 😉

Veel bouwplezier

Marcel 😀

Terug
Bovenaan