Young SS Machine Gunner

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Had deze buste al een hele poos liggen maar durfde er door de camo telkens niet eerder aan te beginnen!
Heb een goed boek aangeschaft met goede details van Duitse SS camo geschreven door Werner Palinckx.
Heb in deze buste details verwerkt die op de echte smock ook te zien zijn zoals bijvoorbeeld het kleurverschil in de stoffen,de nummers die op het stof zijn gedrukt en de groene “voojaars” kleuren van de van de andere kant die toch zichtbaar zijn als de Oak “Herfst” zijde draagt.
IMG_0789.webpIMG_0790.webpIMG_0782.webpIMG_0774.webp
Vind het schilderen van bustes steeds leuker worden maar nu ga ik toch eerst weer eens verder met een 1/35 diorama!😉

Laatst bewerkt:
Prachtig gedaan, ik weet uit eigen ervaring hoe lastig het realistisch schilderen van dit soort camouflage uniformen is, vandaar dat ik me er zelf ook nauwelijks meer aan waag.

Vind het schilderen van bustes steeds leuker worden
Dat begrijp ik als ik het resultaat van je werk bekijk. Het gezicht met de haren is heel goed gelukt, een gezonde en toch getekende uitstraling.
Voor de rest zie je de materialen in plaats van verf.

Prachtig gedaan, Roger !
Ik sluit mij bij Jan, dat het gezicht erg goed tot z'n recht komt.
De camo-smock is keurig gedaan, waarbij de ruiten sjaal om de hals werkelijk subliem is !

Misschien eens een diorama met een soldaat in een kilt van de 51st Highland-Division...?

Bedankt voor jullie reacties!
Bustes schilderen zie ik als een goede oefening en ideaal om eens wat te experimenteren met techniek.
Wat ik deze keer en ook met de vorige buste heb geprobeerd om wat meer karakter in het gezicht maar ook in het uniform te verwerken waardoor de buste wat interessanter oogt dan wanneer hij rechtstreeks uit de Wehkamp lijkt te komen!
Een ander voordeel is ook dat je vrij snel resultaat hebt!
Binnen een paar weken in de avonduren is zo’n buste wel klaar!
Nu maar weer verder met een diorama waar ik weer een halfjaartje zoet mee ben!😉IMG_0804.webp

Thanks Martin!
Camo,mg en sjaal heb ik met acryl geschilderd.
Holster,straps,pouch en gezicht heb ik met olieverf gedaan!
Voor de ogen heb ik voor het eerst Archer decals gebruikt!

Terug
Bovenaan