Hoi Berry,
ik vind de woestijnbodem nogal vlak overkomen, als het los zand zou zijn zou ik wat meer golf- en duinvorming verwachten, er liggen hier en daar wel wat stenen, maar een paar meer, en dan willkeuriger verspreid en variërend in grootte, zouden misschien wel de boel een beetje breken. Misschien zou het ook een interessanter geheel worden als de ondergrrond wat meer geaccidenteerd zou zijn. En, vind ik, de mannetjes zowel als de tank lijken op het zand te staan, alsof ze op het ijs staan.
Ik heb voor de ondergrond modelmasse gebruikt van Heki, wat had ik beter kunnen gebruiken? En hoe krijg ik mijn poppetjes en tank iets weggezakt in het zand.
Wat de pilaar betreft: probeer door met kleur te werken deze wat meer te integreren in het geheel, door okers en andere aardtinten aan te wenden zou je de pilaar wat meer naar de rest kunnen trekken: mannetjes oker, tank zandkleurig, zand okerachtig, jerrycans zandkleur, olievaten oranjebruin... en die pilaar, als een zwart schaap in een overigens witte kudde, in z'n eentje wit-grijs... of je moet bewust een accent willen zetten, in dat geval zou er ook een reden moeten zijn om de aandacht op de pilaar te vestigen, probeer er eens een marmertechniek met olieverf op los te laten, en dan egyptisch marmer of iets met blauw of zo (blauw en oranje zijn komplementaire kleuren.
Ik blijf het inkleuren lastig vinden inmiddels de pilaar in buff kleur gezet maar ook dat is niet naar mijn zin. Hierdoor steekt het muurtje weer heel erg af. pfffffffffffffffffff :x . De pilaar had ik achteraf beter kunnen boetseren uit boetserklei waardoor ik er wat meer vorm aan had kunnen geven. ik ben aan het wachten op een africa corps filterset. Ik hoop het hiermee wat naar elkaar toe te kunnen trekken. Verder gebruik ik valejoverf en hierbij merk ik dat de kleuren erg afwijken van het plaatje wat erbij getoond wordt. Ik bestel meestal via internet maar hoe ondervangen jullie deze kleurverschillen.
Overigens vind ik het dio zeker de moeite waard om te bekijken, anders zou ik je draadje ook niet gevolgd hebben. Vat mijn gemekker dus niet op als afkrakerij, maar als een poging om je misschien wel een tip aan de hand te doen. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht.
K.
Kanne