Wo1 verhaaltje.

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Had ik deze eigenlijk al hier laten zien? Ik kwam deze Revell/ICM Ford T tegen en was op slag verliefd. Op een koude dag in december een keer in elkaar gezet. Echt lekker plakken, helemaal uit de doos zonder poespas.

En daarna voorzien van een vrolijk blauw kleurtje als variant op de normale geel en groen. En nu dus verder met afwerken, nadat het een maand stil heeft gelegen. De chauffeur kan het niet snel genoeg klaar zijn. 🙂

20211202_234320.jpg

20211225_210605.jpg

20220208_220708.jpg

Altijd leuk die zeer vroege transport middelen !
Deze op schaal ziet er ook goed uit (al kijkt de chauffeur nog niet tevreden 😉)

Leuk ding Bas.
Ik zat laatst "Chasing classic cars" op Discovery the kijken en daar kwam een Fordje voorbij dat mij heel erg deed denken aan deze militaire Ambulance versie.....ik vroeg me af of het ding ook echt ex-Army was, maar volgens mij gingen ze daar niet op in. Misschien was het ook gewoon een civiele versie af-fabriek, en was het wishful thinking mijnerzijds.
In ieder geval een charmant karretje.....en inderdaad heerlijk als je weer eens gewoon een kit out of the box kan bouwen....en leuk om hem in Blauwgrijs met zwart te zien ipv de groene versie!

Dankjewel voor de leuke comments. Ik ben vandaag verder gegaan met de T-Ford. Hij is zo klaar om in een diorama geplaatst te kunnen worden. Daartoe heb al een hele tijd geleden de Whippet van Takom gebouwd. Destijds gewoon om ruimte te maken voor andere dozen. Plakken en alvast in de primer en weer een doos leeg. Nu komt deze mooi van pas.

Gr Bas
20220209_224155.jpg
20220209_224208.jpg
20220209_224226.jpg

De Fransoos is nog altijd niet tevreden, hij kan nog steeds niet weg. 😉

20220209_223706.jpg
Gr Bas

De Fransoos is nog altijd niet tevreden, hij kan nog steeds niet weg.
't is altijd wat Bas... en net nu de ambulance in een geweldige staat is om mee aan de slag te gaan 😉

Zonder gekheid... het is een prachtig karretje geworden 👍

Prachtige Ford, en leuk dat blauw, heel verschil met altijd alles in groen!

Erg mooi onderwerp met leuke variatie in kleur.

Ik geniet mee met dit werk(je).

Groeten, Jan

Vandaag een beetje verder met dit project. De decals zijn zwaar frustrerend (want veel te dik), maar het wit/rood/wit herkenningsteken is wel goed uit de verf gekomen. (letterlijk). Voor zover ik weet waren deze bedoelt om aan te geven dat ze Brits waren, daar de Duitsers meer buitgemaakte Engelse voertuigen in dienst had, dan eigen tanks.
20220213_174233.jpg

20220213_174222.jpg

Gr Bas

Zit ik daar beetje te priegelen op kleine onderdeeltjes… ik zie hier het ene na het andere pracht model!👍🏻

Terug
Bovenaan