{WIP} nog naamloos dio

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
eerst een recovery project, hiervoor was deze sdkfz 250/1 alte grijs, m'n laatste project met de kwast, maar na een badje van ovenreiniger (de crew ook!) issie 3 tone geworden, gewoon uit de losse hand. de decals hebben nog wat last van silvering, ondanks gebruik van de bekende hulpmiddelen, en ik heb dit keer eens geprobeerd om met olieverf washes de kleuren wat op te diepen, en dat lijkt wel aardig gelukt zo geloof ik. verder zijn er pigmentjes op gesmeerd. genoeg gel*lt, foto's:
IMG_1103.jpg

IMG_1102.jpg

IMG_1101.jpg

IMG_1100.jpg

IMG_1098.jpg

IMG_1096.jpg

IMG_1094.jpg

IMG_1093.jpg

IMG_1092.jpg

zo, das dat, dio pics in de volgende post!

Timo

en omdat ik toch al weer 8 weken ziek thuis zit, heb ik er meteen een dio bij gefrunnikt. 't is zonder vooruit bedacht plan, omdat het eigenlijk m'n proefplankje was, maar 't ziet er zo wel aardig uit, maarrrrr, 't is nog niet af!

IMG_1065.jpg

IMG_1068.jpg

IMG_1069.jpg

IMG_1070.jpg

IMG_1071.jpg

IMG_1079.jpg

IMG_1080.jpg

IMG_1083.jpg

IMG_1084.jpg

IMG_1085.jpg

IMG_1087.jpg

IMG_1088.jpg

IMG_1089.jpg

enne, figuurtjes op de grond, das dragon's Gen2, in acryl, de figuurtjes in de halftrack komen ook van dragon, maar zijn wat ouder, ook in acryl.

en erg leuk van dragon, je krijgt transfers voor op de panzerfaust, en dr staat vanalles op!

IMG_1066.jpg

IMG_1090.jpg

en mooi stom van mezelf, maar op de andere kant van de deksel van de kist, daar staat met een mal panzerfaust op gespoten, ik dacht eerst dat het niet ging werken, maar dat werkt erg mooi. die houden jullie nog ff van me tegoed!

Timo

Timo, leuk om wat van jouw werk te mogen zien. Of aantal zaken wel of niet kloppen qua historie laten we gemakshalve maar even buiten beschouwing, gezien type uniform/voertuig decals etc.

Je uniform schilderen spreekt al behoorlijk en ziet er goed uit. Let wel meer op je afwerking zoals plastic gietnade etc. dat doet je werk te niet. Volgende x iets beter verwijderen. Je diorama opzet is ook heel leuk gedaan en hopelijk kan je je plaatje nog in een lijstje of zo kwijt? Want zo is ie nog niet af. Persoonlijk vind ik je voertuig het minst gelukt maar geloof dat je daarzelf ook al achter was gekomen. Zie veel vuil/stof wat er niet op zou horen?

Mooi gedaan en neem hem zeker mee de 11 oktober!!!!

JW

dat schreef ik al ergens, 't is eigenlijk m'n testplankje, en ik denk niet dat er een lijstje omheen komt, de bomen gaan er nog wel eens af, want deze ondergrond is zeker niet mooi genoeg.

verder, dat het histerisch niet klopt, dat maakt me minder uit, ik heb 2 weken erg lekker zitten plakken en verven, en let wel, de staande figuur, die is het minst mooi gelukt, de zittende en liggende figuren zijn al een stuk mooier, de figuur met de pea pattern en zijn compaan zijn ook aardig gelukt, al is de zittende wiking figuur niet zo fraai.

gietnaadjes kwam ik pas achter na het eerste schilderwerk, dus dat is maar ff zo, 't zijn toch oefenprojectjes, ik heb nu nog 2 para's in progress.

Timo

gaaf diorama/testplankje.
alleen had ik juist die kisten weggelaten.
soms kan juist het weglaten van details het geheel mooier maken en ik persoonlijk vind niet dat er in elk diorama vanalles "rond hoort te slingeren".
maar goed.....
da's slechts een mening.
het belangrijkste is dat ik em verder wel erg gaaf vind en dat ik eigenlijk niks mag zeggen omdat ik zelf niks laat zien en nog verre van jullie kwaliteiten modelbouw ben.
mss ooit in de toekomst dat ik het ook es onder de knie krijg en dan laat ik ook wel weer wat zien😉
gr,gerwin

Hey Timo,
Leuke setting, en ik moet zeggen dat ik de ondergrond goed geslaagd vindt. Alleen denk ik dat je de 250 nog wat extra aandacht op het verweren moet geven. Ook zou ik het zittende figuur op de 250 weghalen.
De setting lijkt mij een aanval, en zou ik persoonlijk niet lekker op de rand van de 250 zitten. Misschien een idee om een figuur springend uit de 250 te maken? (bijvoorbeeld met nog net 1 hand op de rand) Tot slot vindt ik de schilderkunsten van de figuren heel goed.

Greetz Jacco

heej

wow 😛 wat ziet dat er mooi uit
ik vind het geweldig de ondergrond en figuurtjes
zagen me eigen figuren er maar zo uit 😢 😢

gr

Oké. ERG MOOI dio. Er zit heel veel spanning in. Observeren en klaar voor de aanval.

Maar................
( ik ben weer één van die stuurlui die aan wal staan 😳 )
Zou jij die tweede pantzerfaust in de krat laten liggen als je in de aanval gaat?

En ik ben het met de eerdere spreker eens dat het figuur niet zo ontspannen opde rand van het voertuig zou zitten.

Tenzij..............

Ik snap het al. 8)
Ze zijn op oefening. 😉 Dat laat de spanning erin, maar verklaart de onverklaarbare dingen.
Anders zou ik zeggen dat je de hurkende grenadier een kwartslag moet draaien met zijn gezicht naar de vijand en de lopende figuur achter het voertuig naast het voertuig plaats laten nemen.

hmm, ik ben er nog niet over eens wat ik met de sdkfz doe, ik ben gisteren nog wat aan het verweren geweest, en dat wil niet erg, ik zit er over te denken om em te verwisselen met een andere WIP, een hetzer command, is ongeveer net zo groot, en zou historisch verantwoorder zijn, daar ga ik nog eens mee spelen, hij staat tenslotte al in de satin, vanmiddag maar foto's van maken!

ik heb de kist weggehaald, voorraden leken me wel handig, maar die vindt zijn plek wel weer, net als de granaat kist, beide waren trouwens ook puur een experiment om te weatheren met verschillende media, ze zijn gedaan in acryl, vervolgens gedrybrushed met sand, daarna een wash van sepia, dan enige olieverf, en als laatste een modder wash met pigmenten, je hebt tijd, en je probeert wat!

Timo

Timo de Porto zei:
hmm, ik ben er nog niet over eens wat ik met de sdkfz doe, ik ben gisteren nog wat aan het verweren geweest, en dat wil niet erg, ik zit er over te denken om em te verwisselen met een andere WIP, een hetzer command, is ongeveer net zo groot, en zou historisch verantwoorder zijn

Och, de "alte" uitvoeringen zijn niet onmiddellijk uit de roulatie gehaald, toen de "neue" er kwamen. Er zijn bekende foto's van deze voertuigen in Arnhem, dus daarom zou je geen switch hoeven maken.

dat is wel zo, maar het model staat me niet echt aan, t is niet zo gelukt als ik had gehoopt, zodoende ga ik eens aan de gang met het hetzertje

Timo

Timo, persoonlijk zou ik je 250 laten staan! Het divisie teken dat je op je 250/Alte hebt gebruikt is van de 24'e Pz.Division en is in Stalingrad ten onder gegaan en in april 1943 weer opnieuw opgebouwd in Frankrijk. Ze hebben nog gediend in Italie na de Italiaanse capitulatie en toen weer richting het oostfront. Opzich zou je combinatie Wehrmacht voertuig met Waffen-SS manschappen wel kunnen, er is zelfs discussie over het wel of niet gebruiken van het divisie teken aangezien deze vooral in verband wordt gebracht met de 1'e 24 Pz.Div. die in Stalingrad is vernietigd. Het paardje is vervangen door een iets ander teken maar deze zou nog wel gebruikt zijn na de "herbouw" 😕: :!:

Wiking had aan het einde van de oorlog in Hongarije ook 250/1 Alte's in haar gelederen met Wehrmacht kentekenplaten.

Theoretisch gezien zou het kunnen en laat hem dan ook gewoon staan zou ik zeggen. Je kan er ook een "oefening" scène van maken. Dus dat de Kommandant aanwijzingen geeft en kan je radioman ook best blijven zitten.

Nogmaals leuke opzet en hoop dat je hem meeneemt naar de 3'e Twenot meeting!!

JW

ik ga eens een kistje maken, want ik denk em wel mee te nemen naar de 3e meeting.

JW, is er dan ergens een mogenlijkheid dat je eens laat zien hoe jij gezichten schilderd in acryl? ik heb een hele tijd geleden eens gekeken in ureterp, maar 't wil nog niet erg, en nu de uniformen wel redelijk lukken, wil ik me toch eens wat meer op gezichten gaan richten, 't zal toch eens moeten!

ik ga wel ff kijken of ik de 250 wat meer kan blenden in de omgeving, hij staat er nu wel erg op, misschien nog wat groen op gooien?

Timo

Hoi Timo,

zoals hierboven ook al eens gezegd: leuk eens wat van je werk te zien. De camo spreekt me wel aan, mooi gespoten vage overgangen. Knap werk!
De camo van de figuren op de grond ziet er ook heel goed uit, die twee op de halfrups vind ik persoonlijk wat minder.
Sterkte verder met je gezondheid en veel plezier met knutsen!

Groeten,

Kanne

ik heb de zittende figuur weggehaald, vooral zijn pet stond me niet aan, en door wat te schuiven met de wijzende figuur en de staande figuur, is er al wat meer geheel in het verhaal gekomen. morgen foto's, want ik was zo slim om een hetzer in zijn filter (dusnieaarake!) laagje op de plek waar ik normaal foto's maak te zetten 🙄

kist en granaat koffer zijn in de voorraadbak met leuke dingetjes voor een dio beland, ik weet wel een ander doel denk ik...

't gaat overigens met de gezondheid wel goed, inplaats van 57 kilo 9 weken terug, is het nu tegen de 70 kilo, maar kom mezelf nu ff keihard tegen, want ik fietste vanmiddag bij m'n zus vandaan (plusminus 4 km), en was halverwege al kapot, les geleerd: geen 26 km per uur gaan fietsen als je voor de 2e keer in 12 weken op de fiets zit, dat kan niet 🙂

oh, en over de overgangen, 't was aanvankelijk de bedoeling om er een hard edge cammo van te maken, maar dat is niet helemaal gelukt dus, 't heeft me niet veel training gekost, airbrushen zit me, al zeg ik het zelf, aardig in de vingers, je kunt er zoveel leuke dingen mee!

Timo

ik ben weer ff bezig geweest, de zittende figuur is verdwenen, de staande figuur iets verplaatst, en dr lijkt meteen meer spanning in het geheel te komen!

iemand nog tips verder?

IMG_1104.jpg

IMG_1105.jpg

IMG_1106.jpg

't geeft ook ruimte in zo'n karretje!
IMG_1107.jpg

IMG_1108.jpg

meer heb ik er niet aan gedaan!

Timo

Hej Timo,

Zit nu al langere tijd naar je foto's te kijken ... Vind het geheel er goed uit zien. Alleen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt of dat ik wat mis. Een van die dingen is denk ik toch de compositie.

De positie van de sdkfz 250/1 alte lijkt me beter wanneer je deze naar voren zou halen zodat je op een of andere manier er wat meer diepte in krijgt. De mannen wat meer in de frontlinie en de sdkfz 250/1 wat meer op de achtergrond. Maar das natuurlijk een persoonlijke visie 😉

De bomen en de soldaten vind ik er super uitzien. De officier lijkt wat dik in de verf te zitten. Kan echter ook door de close up foto's komen. Ga je het gezichtje van de officier nog verder bewerken?

Gr,
Jeroen

aan het gezicht wil ik nog wel wat doen ja, in ieder geval een egalere basislaag geven, de huidige laag heeft niet zo best gedekt, en dat valt nogal op. de dikte van de verf valt wel mee, 't zal door de closeup komen, ik heb namelijk alle figuren op dezelfde manier geschilderd, waarbij het wel duidelijk is, dat de ene cammo beter is gelukt dan de andere.

ik heb het geheel juist zo neergezet, de liggende en knielende figuur kijken vooruit, wachtend op een bevel van hun NCO, die een bevel krijgt van de bestuurder van de sdkfz 250/1. ik zal eens kijken hoe het staat als de half track meer naar achter gaat, maar dat houdt wel in dat ik ervoor weer moet gaan opvullen met een boom of een struik, geeft misschien wel een extra dimentie, ga ik eens proberen!

Timo

Timo,

Je moet natuurlijk doen wat jezelf het mooiste vindt 🙂 Dat staat wel voorop. Was nieuwsgierig wat het zou doen als je de sdkfz iets naar achteren haalt. Volgens mij zou je niet eens het 'gat' dat ontstaat op te hoeven vullen.

Gr,
Jeroen

Timo de Porto zei:
ik ga eens een kistje maken, want ik denk em wel mee te nemen naar de 3e meeting.

JW, is er dan ergens een mogenlijkheid dat je eens laat zien hoe jij gezichten schilderd in acryl? ik heb een hele tijd geleden eens gekeken in ureterp, maar 't wil nog niet erg, en nu de uniformen wel redelijk lukken, wil ik me toch eens wat meer op gezichten gaan richten, 't zal toch eens moeten!

ik ga wel ff kijken of ik de 250 wat meer kan blenden in de omgeving, hij staat er nu wel erg op, misschien nog wat groen op gooien?

Timo

Timo als ik weet dat jij komt dan neem ik mijn verf mee.

JW

ik kan op donderdag zeker zeggen of ik kom. je hoeft niet je verf mee te nemen, maar een goeie uitleg, misschien met een voorbeeldje erbij ofzo zou prettig zijn!

je hoort nog ff van me!

Timo

eens kijken hoe het staat als de half track meer naar achter gaat, maar dat houdt wel in dat ik ervoor weer moet gaan opvullen met een boom of een struik

Waarom zou je gaan opvullen? Het voertuig rijdt toch op een landweggetje? Als je het zo laat en je troepen rukken met het voertug mee op door de struiken aan de zijkant van de weg klopt het plaatje nog steeds.

Maar...... Het is JOUW dio. Laat je niet gek maken door ons. 😉

op de halftrack na heb ik alles met het handje geschilderd, ik vondt het petje niet zo best gelukt.

ik bedoel het opvullen voor het voertuig, hij reed inderdaad op een weggetje oid, en is de bosjes ingescheurd. ik heb nu bewust voor het voertuig geen boom gezet, maar als je kijkt naar het geheel, dan zou er wel een boom moeten staan. ik heb nu ook voor en onder het voertuig veel minder gras, dus bij verschuiven van het voertuig zal ik nog wel wat gras moeten zaaien.

Timo

oke, dan snap ik het.

nee hoor, ik doe eigenlijk zo veel mogenlijk verfwerk met de airbrush, 't dekt egaler, de laagjes zijn dunner, dus eigenlijk vindt ik dat je daar met 't penseel niet echt aan kunt tippen. de figuren zijn gedaan via de methode van calvin tan, werkt bijzonder prettig, omdat je instant schaduw hebt, dus dat is een stap die je "over" kunt slaan, terwijl de highlights juist erg makkelijk zijn te maken, het overzicht houden is op deza manier goed te doen!

Timo

Terug
Bovenaan