WIP Char B1 Bis (update(tje) 07-11)

Gekocht in Bunnik, nu ongeveer 95% klaar met bouwen. Ik moet hier en daar nog wat kiertjes opvullen en dan kan het schilderen beginnen.
Het model is bijna gehaal RUDD, alleen zitten er LionMarc loopjes op.

pict0001.jpg

PICT0004-1.jpg

PICT0020-1.jpg

PICT0022-1.jpg

PICT0039.jpg

Mooie Char hoor. Keurig gebouwd. Nog kleurijke camo ideeën? Heb zelf inmiddels een resin conversie voor de flammpanzer aangeschaft. De Char zelf heb ik nog niet 🙄

@ Dominique:
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/lionmarc/lm10009.htm
Ik heb in Bunnik verscheidene setjes zien liggen, maar daar schiet je nu natuurlijk niets mee op 😉

Bedankt voor de reacties heren. Ik ga één van de voertuigen maken die in de kit vertegenwoordigd zijn, te weten Indo Chine. Nu is me al opgevallen dat de transfers daarvoor niet helemaal correct zijn (moet nog een grote 0 op de zijkanten), maar ik heb vooral zin om me uit te leven op het driekleuremeteenzwartrandjeomdevlekkenheen schema.

Ben geloof ik een beetje masochistisch...

Jamie Hector Cruz zei:
een alcoholstift, is dat een markeerstift?

Heb er net eentje leeggedronken Jamie....... 8)

Blij dat de kit bevalt, loopjes passen goed dus !?

Ben ook bijna klaar met bouwen van de mooiste aanwinst in Bunnik......

(Panther G Dragon)

Nou ja iig een van de mooiere......

🙄

AZ 1-0

Grtz,
Dan.

Vergeet het varkensstaartje niet toe te voegen boven het Sponson-kanon.
Makkelijk te maken met wat koperdraad.

In de kit zitten ook nog 3 hijshaken van de koepel reserve.
Deze moet je gebruiken op het commandantskoepeltje.
Wel de basis van deze haken wegsnijden.

C ya

@ Roy

Geen van beiden. Het is gedaan met een spuitbus met structuurverf. Wist niet eens dat het bestond...

@ Martin

Ja, het rompkanonschild (scrabble, drie keer woordwaarde) ga ik ook nog doen, maar daar moet ik eerst nog een paar andere details op aanbrengen.

Jamie Hector Cruz zei:
Ja, het rompkanonschild (scrabble, drie keer woordwaarde) ga ik ook nog doen, maar daar moet ik eerst nog een paar andere details op aanbrengen.
Zoals de rompschildbevestigingsbouten (nog meer punten 🙂 ). Maar van die spuitbus klinkt leuk. Ik neem aan dat je dan alles eerst afplakt, net als gewoon spuitwerk? Het lijkt me voor grote delen zoals rompen en koepels wel heel handig.

MartinD

@ Jurgen

Ik weet niet uit mijn hoofd welk merk het is, maar ik kijk vor je wanneer ik vandaag weer thuis ben.

@ Martin

Ja, in principe is het verder identiek aan een normale spuitbus, dus je maskeert hier en daar wat en blaast er een wolk verf overheen...

Ben van het weekend weer verder gegaan. De tracks hebben ondertussen wat verf gekregen. Vanaf een zwarte basecoat en roestbruine kleur eroverheen waarna de uitstekende delen een drybrush kregen met een gunmetal kleur, gevold door een wash van burnt sienna. Nadat dit gedroogd was, zijn er wat pigmenten over gegaan (European dust).

De foto's geven het contrast tussen de roestkleur en de dust niet helemaal goed weer, but it'll have to do for now.

C8.jpg

C1.jpg

C10.jpg

Ziet er goed uit! Maar waar je nu precies die pigment hebt toegepast is mij een raadsel, ik zie het niet (goed) terugkomen?!

Greetz,

Jurrie

Terug
Bovenaan