WIP Bruglegger Leguaan

Adri Paans

Lid van de TWENOT
Interesses
Tanks en voornamelijk DAK
Schalen
  1. 1:35
Na de M7 Priest volop bezig met de Leguaan bruglegger. Inmiddels staat alles in de basiskleur en is de eerst varnish met filter aangebracht. In de komende fase worden de details geschilderd samen met de pinwash. Mooie kit, met behoorlijk veel montage werk. Alleen de brugdelen zouden al een kit op zich kunnen zijn.

E5B7101E-C146-41EA-A8D1-1F43348E35A9.webp2289F356-F645-487B-B5C9-52ACC62CB80F.webp2289F356-F645-487B-B5C9-52ACC62CB80F.webp517F81CF-4C5A-4AD6-BEA6-5E60264CE8D0.webp23E9D5A6-7898-4DB3-9A8D-F9DBECF6FC70.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
IMG_6594.webpYou painted parts of the tank front black instead of the missing rubber mudguards F22.

IMG_6595.webp

Adri
Op de foto’s kan ik het niet zien
Je schreef over kleine verweringen.

Modern materieel roest niet, maar het slijt.
Dus wat je ziet zijn krassen in de lak, horizontaal van het schuren langs takken.
Soms enkel een kras, soms tot in de grondverf. Bij modern materieel is die grondverf geel.
Ik kan nu ff niet bij mijn fotoarchief, maar ik zal er naar zoek en na thuiskomst.
Geel dus op slijtageplekken en hele fijne krassen.

Zoiets dus: IMG_8449.webpIMG_8448.webpIMG_8447.webpIMG_8446.webpIMG_8445.webp

Veel krassen dus, bouten, moeren en ringen vertonen soms roest

Adri
Op de foto’s kan ik het niet zien
Je schreef over kleine verweringen.

Modern materieel roest niet, maar het slijt.
Dus wat je ziet zijn krassen in de lak, horizontaal van het schuren langs takken.
Soms enkel een kras, soms tot in de grondverf. Bij modern materieel is die grondverf geel.
Ik kan nu ff niet bij mijn fotoarchief, maar ik zal er naar zoek en na thuiskomst.
Geel dus op slijtageplekken en hele fijne krassen.
Thanks voor de tip, maar zoiets ben ik ook van plan. Hooguit wat lak die verdwijnt bij haken, ringen, bouten etc. Ook stof is relatief beperkt. Meestal worden ze na velddienst direct weer helemaal schoongemaakt in verband met onderhoud en slijtage van onderdelen.

Met welke techniek maken jullie meestal de krassen en strepen op het onderstel?

Ben nog aan het overwegen hoe ik de bruglegger presenteer.
a) op de brugdelen;
b) brugdelen op het systeem.

Bij ons op de kazerne liggen de brugdelen namelijk altijd los op voorraad.

Met welke techniek maken jullie meestal de krassen en strepen op het onderstel?
Combinatie van een varkensharenkwast of draden uit een staalborstel. Ofzo.
Langzaam opbouwen, wat staat, dat staat.
En krassen van voor naar achter zijn simpel en voor de hand liggend

Terug
Bovenaan