WIP : Bruggenlegger IV B update 20/10/07

Hoi Hoi

ik heb de C7P even noodgedwongen aan de kant moeten leggen omdat ik nog allerlei opzoekingswerk aan het verrichten ben

dan heb ik moeten de keuze maken tussen de T34 met bedverenarmour van Dragon maar omdat Andre die maakt wacht ik nog even...

ik heb in Mol een STRV gekocht om OOTB te maken (trumpeter 1/35), zie foto onderaan, MAAR het pronkstuk waaraan ik bezig ben momenteel is de 1/35 Bruggenlegger IV B eveneens van Trumpeter en ik moet zeggen wat een gigantisch leuke kit om aan te bouwen, hier en daar wel wat vervelende sinkholes die moeten weggewerkt worden en de fenders in PE waren voor mij een ganse uitdaging, zeker met de lange plooien en het feit dat de traanplaten afzonderlijk dienen bevestigd te worden (zie foto van ongebouwde fender)

omdat vanavond 24 seizoen 6 start wacht ik nog een dagje om ermee verder te gaan 🙂 🙂 🙂

cheers
Dom

brug1.jpg

brug2.jpg

brug3.jpg

brug4.jpg

brug5.jpg

STRVprimer.jpg

Ziet er goed uit Dominique!
Lijkt me echt een bijzondere kit om te bouwen.
Is de kit op die sinkmarks na verder (redelijk) goed?
Succes met het vervolg!

Groetjes 😀

Nice

Dom,

ziet er goed uit man 8) .
Die PE fenders, bij je Brückenleger, zaten die erbij, of is het AM?
Ze zien er iig goed uit.

Ik begrijp uit het feit dat er op je Stv 103 nog de ondersteuningspalen zitten, dat je hem toch maar niet met het opstaand "drijfscherm" gaat maken 🙄 . Of ga je dit nog veranderen?

Ben benieuwd naar de rest.
Keep it up.

Greetz
Axel Repping

hehe neen alle PE zit erbij maar is zeker niet compleet, waarom bv geen toolclamps ofzo ?? zoit, geen probleem die heb ik nog

de PE is heel anders dan Eduard of andere PE, ze is veel zachter, de traanplaat bv is flinterdun , maar tegelijkertijd erg goed te verhandelen ! best wel alles es goed opschuren !

ik kan verder nog niks zeggen van de tracks of de brug zelf maar anders zit alles voorlopig als gegoten !! op de brug zitten veel sinkmarks, de helft is gelukkig niet te zien na montage

wat de STRV betreft, na lang zoekwerk heb ik toh maar besloten hem OOTB te bouwen maar dan iets speciaals met het grondwerk te doen 😉

cheers
Dom

Re: WIP : Bruggenlegger IV B (en een STRV)

brug1.jpg

Ik hoop dat ik me vergis, maar zie ik niet twee enorme gietaden zitten over de lengte van de draagbalken? 😳

Verder een leuk model, weer eens wat heel anders. 🙂

Groeten Maarten

naden ?? ik zie overal bouten op de balken zitten, dus ik veronderstel dat het 2 afzonderlijke delen zijn en dat de naad er hoort te zitten ????

wie kan me hier meer zekerheid over brengen ??

anders gaat er een laag plamuur overheen 😱 😱

cheers
Dom

Hey Dominique,

mooi beestje weer, zeker aan je toevertrouwd.

Die naden zou ik mooi laten zitten, die horen daar te zitten volgens mij.
Als je inderdaad goed kijkt zie je dat er over de gehele lengte boutenb zitten.
Dit wil dus zeggen dat het uit losse delen is opgebouwd, anders hebben die bouten weinig nut.

Succes met de rest van je bouw,

Rico

Nou een gietnaad is het zeker niet.het zijn twee samengevoegde onderdelen en dan heb je altijd een naad 8) ,en het meeste zie je straks niet meer want daar ligt de brug toch overheen 😉 lijkt mij prima zo 😀 .mooi werk Dom zover 😉

groeten jeroen,.

op de bovenkant zit toch wel degelijk een hele dikke naad.
niet op het stuk waar de bouten zitten, maar echt het bovenblad zeg maar.

Ik denk dat Dominique dit ook wel begrijpt, maar probeert te zeggen dat het waarschijnlijk 2 losse onderdelen waren die (van opzij) met bouten aan elkaar vast waren gezet.

mzzls

Inderdaad een mooi beestje,deze heeft ook vele diorama mogelijkheden.
Mooi zo,n beestje achter op een Famo lijkt mij!
De fenders zien er goed uit moet ik zeggen.
Ben benieuwdt naar het eind resultaat!

Mooi!

Grtz Jelle.

HOI

hier een update van m'n brugje

volgende stap zijn de tracks en het kabelsysteem

zoals je kan zien klopt er toch iets niet met het systeem om de brug uit te zetten, die kleine balkjes zijn te kort ??? maar dat los ik wel op

her en der ook nog wat naadjes opvullen maar das voor het laatst

cheers
Dom

brug1gh4.jpg

brug2tj9.jpg

brug3gf3.jpg

brug4hd5.jpg

brug5xu1.jpg

brug6eu1.jpg

brug7kw7.jpg

Hoi Dominique,

Je bent al een stuk verder dan mijn model, doe je nog wat met het bijgeleverde interieur 😕:
Of laat je alle luiken dicht.
Ben jij al verder met hoe de staaldraden moeten lopen of moeten we dat maar verder raden want Trompeter laat ons daar behoorlijk in de steek.

Groet Bert

mijn model is afgebouwd met tracks en al

ik laat de luiken dicht omdat ik de nadruk ga leggen op het uitvouwen...

het interieur is beschikbaar voor geïnteresseerden :!: (motor)

en de staaldraden...ik volg de boxart en het kleine fotootje aan de zijkant van de doos, moet lukken 🙂 , idd niet echt goed uitgelegd op het plan, MINPUNT !! voor de rest krijgt deze een 8,5 op 10 voor het bouwgedeelte

cheers
Dom

Hi Dom,

mooi bakkie hoor. Als ik tijd had om eens wat meer te bouwen zou ik me hier ook eens op storten.

Zitten die veren voor de achterspatborden bij de kit of zijn van een andere oorsprong?

grt
Robert

Yep die veren zitten erbij, leuke toevoeging

Ze monteren is een lekker prutswerkje maar het detail is erg mooi zo

Cheers
Dom (die nog een tweetal weekjes niet kan airbrushen wegens verbouwingswerken dus wat doen we dan ?? Een E25 ineenprutsen 😉 )

Terug
Bovenaan