willy's commando car.(WIP) update en nieuwe foto's

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
jawel mede plakkers alweer een nieuw model van mij, (deze is denk ik wel deze week klaar) dit houdt trouwnes niet in dat de rest niet aan verder gebouwd wordt, mijn tiger staat te wachten om gezimmt te worden en de stug begint ook alweer een beetje te vlotten. ik heb nog wel meer in anbouw maar daar is nog weinig fotowaardig materiaal bij, geniet van de foto's en alvast bedankt voor de tips(ze zijn waarschijnlijk een beetje donker).
p1040462or3.jpg

p1040461vr4.jpg

p1040459ka8.jpg
p1040460xg5.jpg

p1040456sw5.jpg

p1040455io5.jpg

p1040454lh1.jpg

Re: willy's commando car.(WIP)

erik bakker zei:
... maar daar is nog weinig fotowaardig materiaal bij, geniet van de foto's en alvast bedankt voor de tips(ze zijn waarschijnlijk een beetje donker).
Ik wil niet al te hard overkomen, maar dit is misschien wel fotowaardig. Het is totaal niet modelwaardig. Er is weinig tot niets op te zien, omdat de foto's of niet scherp zijn, of (zoals je zelf ook zegt) veel te donker zijn.
Wat me wel opvalt, is dat de voorbumper niet helemaal goed uitgelijn lijkt te zijn, evenals de Vicker GO machinegeweren. Puntje van aandacht.

Ik zou zeggen, nieuwe foto's maken met betere belichting (niet in de volle zon, of eventueel met twee lampen), en een egale achtergrond.

Groeten, MartinD

de bumper is een apart verhaal, deze jeep komt in een diotje waarin de bestuurder wordt achtervolgd nadat hij zich bij het verzet heeft aangesloten, tijdens de landing van het voertuig is de bumper erafgevallen en hebben ze er in een schuurtje een nieuwe zelfgemaakte opgelast de vickers zit nog niet helemaal goed vast.
groeten erik.( de fotos maak ik vanavond wel ff en die zet ik er morgen dan wel op.

Hoi Erik,

Leuk modelletje om te bouwen. Met jeeps kun je leuke dingen bedenken voor de dio. Succes met de fantasie 😉

Helaas, zoals Martin al opmerkte, doen de foto's afbreuk aan het model. Hierdoor is bijvoorbeeld niet te zien of je al wat bewerkt hebt, aangezien ik op de motorkap vlekken zie. Dus, kom maar op met mooie foto's en dan zien we een echte Willy 🙂

Succes!
Gr, Johanna

ha erik,
het lijkt erop dat je de bumper hebt vervangen om hem realistisch te kunnen buigen,hij lijkt mij te dik(in hoogte dus),je had je deze moeite kunnen besparen omdat dergelijke jeeps afgekorte bumpers hadden ,zoals ook bij airborne-jeeps gebeurde ,om ze te kunnen laden in gliders ed,
groeten,bert

willy's commando car (WIP) update met nieuwe foto's

hallo daar weer, zoals beloofd met nieuwe foto's en de eerste modder op het model, tips natuurlijk welkom, van de derde foto zijn de kleuren een beetje raar om het licht beter uit te laten komen.
groeten erik

p1040468cp0.jpg

p1040467fi5.jpg

p1040466pk7.jpg

p1040465xr2.jpg

Erik,

Niet onaardig maar het lijkt me te veel in verhouding tot de rest van het model. Echter, de foto's zijn een beetje te klein om er echt iets van te zeggen. Er zit in ieder geval modder op.

Gr. Johanna

ja klopt, toen ik klaar was dacht ik bij mezelf: h moeten die tanks eigenlijk ook niet?, maargoed ik ga er vandaag weer ff mee bezig.
groeten erik

Hoi Erik,

Misschien een wat te late reactie maar de brandstof tanks v/h italeri model zijn veel te breed.Op bij gevoegde foto is de "goede" maat te zien.De volgende web site kan misschienook van pas komen:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/Jeep_Man/sasjeep.htm
Het boek Stirling's Men van Gavin Mortimer is ook een aanrader er staan en paar goede foto's in en het verhaal is erg goed.
Succes met de verder afwerking.En vergeet niet de centrale bout van het stuurwiel aan te passen als bij de andere airborn jeeps.

cheers, Tom
dscf0499.jpg

Terug
Bovenaan