Wiesel af?

A

Anonymous

Althans voor mij toch wel denk ik. Het kitje van AFV is een leuk ding om te bouwen. Er zit een beetje zelfverzonnen interieur in en de pasvorm laat hier en daar wat te wensen over. Verder zijn de tracks echt k** en zelfs iets te kort. Ik heb ze met een nietje moeten vastzetten en met wat milliput heb ik geprobeerd het gat wat te dichten. Mede hierdoor beschouw ik deze kit als af. Er komt dus geen manneke bij en geen ondergrondje. Op naar het volgend projectje: de RSO en de AFS Mk I.
Zoals altijd zijn alle commentaren welkom.
Dirk

kit35016.jpg

wiesel20.jpg

wiesel21.jpg

wiesel22.jpg

wiesel23.jpg

wiesel24.jpg

wiesel25.jpg

wiesel26.jpg

wiesel27.jpg

Dirk,

Ziet er wel affig uit hoor ... nee, serieus mooi werk! Het Milliput valt wel op, als je de track bekijkt, dus misschien toch een klein ondergrondje?
Verder kan ik er weinig op melden. Jammer dat je de decal niet doffer hebt gekregen, maar dat is het dan wel.

Groeten, MartinD
"Open your arms and welcome ... "

Ziet er netjes uit Dirk. Alleen jammer van de silvering bij de decals 🙁
De burger jerrycan is een leuke touch 😉
Jan 😀

😱 Dirk wat doe je nou, heel mooi werk. Alle details zitten erop en eraan. Ook het interrieur ziet er leuk uit (lees radio 😉 ).

Tip voor een volgend model, de decal. Probeer deze als het kan uit te knippen of te snijden. Beetje jammer van de filmlaag. Of eerst spuiten in de glanslak. Maargoed, dat had je zelf denk ik ook wel in de peiling.

Succes met je volgende modellen,

Bas

Martin Dogger zei:
Jammer dat je de decal niet doffer hebt gekregen, maar dat is het dan wel.

Dat mag op deze manier. Kijk maar naar redelijk moderne voertuigen. Wat de eenheidsemblemen betreft zijn dit stickers(de meeste) Als je de foto's ziet zie je dat de stickers erop zitten alsof je de decals slecht op je model hebt geplakt. 😉

Dirk, leuk modelletje. 🙂

Groeten,

Richard

Klasse werkje Dirk... of heeft Lennert deze stiekum gemaakt? 8)
De doos is weer erg geinig, en zoals je zelf erop al vermeld: tracks suck (ze staan idd een beetje bol). 😉

Dirk: Erg leuk ding, het blijft natuurlijk een "Smart" onder de pantservoertuigen.
Dat de tracks waardeloos zijn is algemeen bekend en ik denk dat je er een behoorlijk redelijke oplossing voor hebt gevonden zo..
Inderdaad, een ondergrondje met wat blubbert en je bent helemaal klaar!

Ik vind hem er goed uitzien Dirk...

De modder is inderdaad goed gelukt, en ziet er lekker gebruikt uit, zonder het te overdrijven....!
Het valt me overigens een beetje tegen van AFV-Club dat deze tracks zo stug zijn, vooral als je de zéér flexibele tracks van hun 251 serie hebt gezien....

Maar goed, op naar de volgende!!

Grtz, John.

Ik sluit me aan bij de rest, Dirk. Heel tof voertuig en goed geschilderd! Ik heb zoiets nog niet gezien, mja modern is niet mijn ding. Ik zou gewoon de decals een beetje donkerder maken, das al...

Groet,
Hendrik

Ha die Dirk,

leuk gebakje geworden. Met je schilderwerk is in elk geval helemaal niks mis.
Tsja en die decals, beetje jammer, volgende keer beter.

Oh ja, super "box art" !

grtz

Robert

Bedankt voor de comments mannen.

Tja de decals: eigen schuld dikke bult deze keer. Ik had na het spuiten van de camo een laagje clear van Tamiya gespoten met het oog op het plaatsen van de decals. Maar vooraleer ik de decals ging plaatsen heb ik eerste de camo geblend met de basiskleur en dus vergeten opnieuw een laagje clear te zetten. Maar ik heb me laten wijsmaken dat sommige voertuigen in het echt ook stickers met een doorschijnende rand hebben. Ik ga me dus hier achter schuilen en zeggen dat het silveren juist de bedoeling was 😈
Groetjes,
Dirk

Ja sluit mij ook bij de rest aan vind hem erg mooi
Maar ik ben ook bezig met en wiesel alleen toen ik aan de tracks begon kwam ik er achter dat ze te kort zijn en maat van mij is hem ook aan het maken en bij hem zijn ze ook te kort was het in jou geval ook zo en zo ja hoe heb jij dat opgelost?
gr Bas

Hendrik,

Te lang is niet zo'n probleem. Een schakel of wat is zo verwijderd. Een schakel of wat erbij toveren wordt iets lastiger. Lang leve fruil, ik wou dat ze voor ieder voertuig een setje uitbrachten.

Groeten,

Bas

Hi Dirk,

dat van die decals klopt idd. Ik denk met een "WWII-mind". 😳 Het schijnt dat ze tegenwoordig ook gewoon stickers plakken ja.

Wat die Tamiya Clear betreft; volgens mij is het daarvan de bedoeling dat je dat mengt met de Tamiya verf van eender welke kleur als je gaat spuiten. Niet om achteraf aan te brengen.

Ik gebruik zelf Future Floor Wax, maar je zou bijvoorbeeld de glansvernis van Vallejo kunnen gebruiken voordat je gaat decallen. Die droogt ook razendsnel. En daarna met Vallejo mat of satin vernis erover.

grtz

Robert

Ik heb al eens geprobeerd clear te mengen, maar waarschijnljk meng ik niet goed genoeg ofzo want ik krijg telkens spetters en blubbers. Daarom dat ik de clear apart spuit.

Dirk

Hoi Dirk,

Ziet er goed uit.

Normaal gezien mag het geen probleem zijn om Clear onder de verf te mengen. Zelf meng ik ongeveer 25% onder mijn basisverf.

Maar dat is niet genoeg voor de silvering te voorkomen, enkel om de filters aan te brengen.
Gewoon een laagje Clear op de plek spuiten waar de decals komen is het beste.

Groeten en tot volgende week,
Hugo

Terug
Bovenaan