Erik van Mierlo
Lid van de TWENOT
Japanse Type 98 2 x 20mm "Ho-Ki"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik moet zeggen dat ik niet goed snap dat mensen ervan opkijken dat ik dit kan benoemen … het is gewoon een kwestie van een redelijke bibliotheek op dit gebied hebben, vooral een paar goede boeken over voertuigen in het algemeen, en daar in gelezen te hebben. Wanneer er dan zo'n foto langskomt kijk je naar de details, bedenk je bij welk voertuig ze horen, en als dat niet onmiddelijk een antwoord geeft vraag je je af waar het voertuig vandaan zou kunnen komen. Dan pak je er eventueel wat van die boeken bij en zoek je het op tot je het antwoord hebt, of je erachter komt dat je het niet kunt vinden 🙂Hendrik Van De Slijke zei:Heb jij daar een diploma in ofzo?? 🙂
Inderdaad, helemal goed 🙂Marc Tempels zei:Naar het zich laat aanzien zeker de Tsjechiëse PLdvK vz 53-59 gepansterd (wiel) luchtafweervoertuig op Tatra basis.
Ergens krijg ik het idee dat het een Charioteer is … 😉Marc Tempels zei:http://i3.photobucket.com/albums/y87/Tempels/Charioteer-24.jpg
"Eigenschappen"? Dat is een Windows-dinges, zeker? 😉 Maar inderdaad, dat er in de bestandsnaam "Amersfoort" zit hielp al op weg, want even kijken op www.cavaleriemuseum.nl beperkt de keuzes al heel erg. Daarna was het vooral een kwestie van een foto zoeken van een voertuig met schuine zijkanten aan de romp of toren waarin een kijksleuf met die vijf schroeven te zien was, en die ook in dat lijstje voorkwam …Marc Tempels zei:de tweede foto is van de Humber Mk.III pantserwagen uit de collectie van het Cavalerie Museum, maar de foto-titel in "eigenschappen" hielp je natuurlijk al enigzins op weg.
Daarom hebben m'n eigen opgaves ook de bestandsnaam "vraag" en een volgnummer 🙂Marc Tempels zei:Bij toekomstige plaatsingen zal ik de bestandsnaam neutraal maken .
Ik denk het wel — dat was ik nog vergeten door te geven, dus bij deze dan 🙂Marc Tempels zei:Gegroet, en tot in Goes (naar ik vermoed 😉 )
Roel van Essen zei:Mechanisch noodvizier AMX-13 105mm
Sneller geraden dan ik dacht 🙂 Het is inderdaad een AMX-PRI van de KL, tijdens een demonstratie op een open dag of zo, te Seedorf in 1967 of '68.Peter Vierhout zei:Ik denk hier een AMX-PRI in te zien 🙄 😱 ?!?!?
Jakko Westerbeke zei:Sneller geraden dan ik dacht 🙂 Het is inderdaad een AMX-PRI van de KL, tijdens een demonstratie op een open dag of zo, te Seedorf in 1967 of '68.Peter Vierhout zei:Ik denk hier een AMX-PRI in te zien 🙄 😱 ?!?!?
Dat zou ik heel vreemd vinden, want de foto hierboven is tijdens die open dag genomen door m'n vader, die toen in Seedorf gelegerd was … Ik heb hem rechtstreeks gescand van het origineel, en hij is onderdeel van een korte serie foto's met meer voertuigen die bij die demonstratie te zien waren.Marcel Jussen zei:Deze foto hangt in het Cavalerie museum.
Jakko Westerbeke zei:Dat zou ik heel vreemd vinden, want de foto hierboven is tijdens die open dag genomen door m'n vader, die toen in Seedorf gelegerd was … Ik heb hem rechtstreeks gescand van het origineel, en hij is onderdeel van een korte serie foto's met meer voertuigen die bij die demonstratie te zien waren.Marcel Jussen zei:Deze foto hangt in het Cavalerie museum.
Hendrik Van De Slijke zei:😢 😢 😢
ik weet niet meer waar ik mijnen mosterd moet gaan halen...
Precies, daar doelde ik ook op: het zal niet exact dezelfde foto zijn, maar grote kans dat er iemand naast hem stond die ook wat foto's gemaakt heeft van dezelfde situatie (of van een vergelijkbare op een andere open dag — het is niet alsof er iets unieks op deze foto staat).Marcel Jussen zei:Je vader zal die dag niet de enige zijn geweest met een camera in de aanslag.